Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela: kohtuulliset sähkömenot ovat 55e kahdelle kuukaudessa. Onko jokin uusi juttu taas?

Vierailija
09.10.2024 |

Ennen ei ole tällaisia kohtuullistamisia ollut.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli sadan neliön omakotitalossa koko kesä mennyt pörssisähköllä ja sähkölasku vähän alle 60 euroa kuukaudessa...

Kyllähän se vaatii päivittäistä tarkkailua, ettei korkeimman  sähkön aikaan pese pyykkiä tai leivo pullaa. 

Vierailija
62/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan kohtuullinen raja. Eli mikä tässä ongelma?

Kohtuullinen ja realistinen ei kulje tässä asiassa käsi kädessä.

Mikä estää neuvottelemasta sähkön hinnasta sähköyhtiön kanssa ja tinkimästä hintaa alaspäin tai kilpailuttamalla sähköyhtiöt ja siirron?

Sähkönsiirtoa ei voi kilpailuttaa. 

Voi sen kilpailuttaa muuttamalla paikkakunnalle jossa on halvempi sähkönsiirto.

Ihan järjetön neuvo.

Suottaapi olla jareton, suottaapi olla olematta. Mutta jokatapauksessa sähkön siirtohinnan voi kuitenkin kilpailuttaa jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan kohtuullinen raja. Eli mikä tässä ongelma?

Onhan toi nyt taas pikkasen koomista että ollaan valmiita maksamaan eri tukimuotojen kautta vaikka yhteensä 800 euroa yhden kerrostaloasujan vuokrasta ja sähköstä mutta ei esim. yhteensä 600 euroa kahden ok-taloasujan vuokrasta ja sähkölämmityksestä. Tässä yhteiskunnassa veronmaksajien piikki on kyllä auki, kunhan rahat menee asuntosijoittajille. 

Vierailija
64/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli sadan neliön omakotitalossa koko kesä mennyt pörssisähköllä ja sähkölasku vähän alle 60 euroa kuukaudessa...

Kyllähän se vaatii päivittäistä tarkkailua, ettei korkeimman  sähkön aikaan pese pyykkiä tai leivo pullaa. 

MIKSI joku tulee aina esittelemään näihin ketjuihin kulutustaan KESÄKUUKAUSILTA? Haloo. 🤡

Vierailija
65/65 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun luona 2 lasta asuu vuoroviikot ja sitten vuoroviikot olen yksin. Mulla kela kohtuullisti 65 euroon mikä on pelkän siirtonaksun verran. Paikallinen sossu ihmetteli asiaa mutta kela on kela. Itse maksan sen 40e mitä kela ei maksa mutta pieni summa tuo 40e on itse maksaa.

Mitä tarkoitat tällä "sossulla"? eikös toimeentulotuet siirtynyt kelalle aikoinaan?

https://www.kela.fi/toimeentulotuki