Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela: kohtuulliset sähkömenot ovat 55e kahdelle kuukaudessa. Onko jokin uusi juttu taas?

Vierailija
09.10.2024 |

Ennen ei ole tällaisia kohtuullistamisia ollut.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun luona 2 lasta asuu vuoroviikot ja sitten vuoroviikot olen yksin. Mulla kela kohtuullisti 65 euroon mikä on pelkän siirtonaksun verran. Paikallinen sossu ihmetteli asiaa mutta kela on kela. Itse maksan sen 40e mitä kela ei maksa mutta pieni summa tuo 40e on itse maksaa.

Mitä tarkoitat tällä "sossulla"? eikös toimeentulotuet siirtynyt kelalle aikoinaan?

Vierailija
22/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 sentin kalliilla kilowattituntihinnalla se on 3300 kWh vuodessa. Jos saa hintansa hilattua 15 senttiin, niin voi kuluttaa 4400 kWh vuodessa. Siinä ehtii pelata Pleikkaa aika paljon.

Meillä menee sähköä melko tasan 200 kWh kuukaudessa, joten sähkö ja sähkönsiirto ovat yhteensä noin 65 euroa. Pleikkaa ei meidän kulutuksella ole varaa pelata.

Siis kuinka kallis sun sähkösopimus oikein on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja mulla on kesällä sähkölasku ehkä 55e/kk kun oon paljon mökillä enkä lämmitä mutta talvella kun lämmityskausi on niin sähkölasku on 100e-200e kuukaudessa. 

Miten hemmetissä tuo 55e voi pitää paikkaansa kun pelkästään lämminvesivaraaja vie muutaman kympin kuukaudessa? 

Vierailija
24/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän pitää istua pimeässä.

Miten niin, kun 55 eurolla kuukaudessa saa sähköä siirtoineen kaikkineen 2-3kertaa kohtuullisen käytön määrän.

Vierailija
25/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja mulla on kesällä sähkölasku ehkä 55e/kk kun oon paljon mökillä enkä lämmitä mutta talvella kun lämmityskausi on niin sähkölasku on 100e-200e kuukaudessa. 

Miten hemmetissä tuo 55e voi pitää paikkaansa kun pelkästään lämminvesivaraaja vie muutaman kympin kuukaudessa? 

Tuo raja on pelkkä taloussähkö. Ei koske nyt sähkölämmittäjiä eikä omakotitaloja, vaan ihan kerrostaloasuntoa, jossa ei tarvi lämmittää vettä eikä pattereita. 

Vierailija
26/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tuulettimet kasvattaa sähkölaskua. Jossain kerrostalossa voi joutua käyttämään talvella lämpöpuhallinta. Ei tuo ole reilua työttömälle, että ensin annetaan sähkönhinnan nousta ja sitten laitetaan maksamaan niistä vähistä rahoista. Helpommalla pääsisi kun kela postittaisi sille työttömälle aseen.

Vierailija
27/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 euroon ei tarvi kyllä sähköä säästellä. Sais olla pienempikin raja. 

Vierailija
28/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee talvella kahdessa päivässä tuon verran. Asun yksin.

Vierailija
29/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo raja on pelkkä taloussähkö. Ei koske nyt sähkölämmittäjiä eikä omakotitaloja, vaan ihan kerrostaloasuntoa, jossa ei tarvi lämmittää vettä eikä pattereita. 

Aha eli pienituloinen ihminen asuu vain kerrostalossa. Hyvä tietää eli mitään tukia ei sitten pitäisi maksaa ihmisille jotka asuvat omakotitalossa tai rivitalossa kun he eivät ole pienituloisia.

Vierailija
30/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aiemminkin.

Siksi Saarikon käsky hakea toimeentulotukea sähkölaskuihin oli naurettava, koska Kelalla otti aikansa päivittää kohtuullisuuden määritelmää hintojen pompatessa. 

Vierailija
31/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole noin isoja sähkölaskuja

Sama ja jos olisi niin alettaisiin vähentämään sähkönkulutusta koska maksetaan itse sähkölaskut(kin). 

Vierailija
32/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 sentin kalliilla kilowattituntihinnalla se on 3300 kWh vuodessa. Jos saa hintansa hilattua 15 senttiin, niin voi kuluttaa 4400 kWh vuodessa. Siinä ehtii pelata Pleikkaa aika paljon.

Meillä menee sähköä melko tasan 200 kWh kuukaudessa, joten sähkö ja sähkönsiirto ovat yhteensä noin 65 euroa. Pleikkaa ei meidän kulutuksella ole varaa pelata.

Noin 8 senttiä per kWh. Sähkönsiirto on yli 2/3 sähkölaskusta, sitähän ei voi kilpailuttaa.

Vierailija
33/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55 euroon ei tarvi kyllä sähköä säästellä. Sais olla pienempikin raja. 

Totta. Kohtuullinen raja olisi 1000 kwh/vuosi per asunto, jos sähkö maksatetaan yhteiskunnalla. Itse maksaen saa käyttää enemmän.

Vierailija
34/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 8 senttiä per kWh. Sähkönsiirto on yli 2/3 sähkölaskusta, sitähän ei voi kilpailuttaa.

Muuttamalla halvemman siirtoyhtiön alueelle voit vaikuttaa sähkönsiirron hintaan.

Vierailija
35/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita kelaan ja kysy. Turha näitä asioita täällä on vatvoa

Niin, kansalaiskeskustelu on tukahdutettava, se on haitallista hallinnolle. 

Vierailija
36/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttamalla halvemman siirtoyhtiön alueelle voit vaikuttaa sähkönsiirron hintaan.

Mikä järki on muuttaa satojen kilometrien päähän työttömäksi?

Vierailija
37/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 henkisen perheen sähkölasku saa olla 60 euroa.

Meillä vuokra on kohtuullinen, menee uusien rajojen sisälle. Mutta vuokra-asunnossa on sähkölämmitys, mikä varsinkin talvella oli 300e kuukaudelta.

Kela pakottaa muuttamaan halvempaan asuntoon. Umpikuja kun ei ole halvempia asuntoja.

Stressaavaa.

Vierailija
38/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo menee talvella ihan jo tunnissa, jos on sähkölämmitteinen omakotitalo.

Vierailija
39/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut. Ei se ole koskaan ollut niin että, olipa sähkölaskut mitä vain kyllä me Kelassa ne maksetaan touhua.

Vierailija
40/65 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on muuttaa

Et sitten tyhmempää argumenttia keksinyt?