Meikkaako monetkin 11-vuotiaat näin vahvasti?
Ei varmaan monikaan tunnista noin nuoreksi ja ihmettele jos liikkuu kovin myöhään ulkona.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-helsingissa-kadonnutt…
Kommentit (92)
Joissain kulttuureissa se aviomies on tapana etsiä varhain. Liekö lähtenyt itse etsimään, jos vanhempansa ovat laiskoja. Tai sitten lähtenyt tätä, tai erästä mutiloivaa toimenpidettä karkuun.
Vierailija kirjoitti:
"Siinä mielessä kysyin että tunnistaako ihmiset 11-vuotiaaksi. Itse en tunnistaisi. Mutta jos esim. Pk-seudulla on tavallisempaa että tuossa iässä meikataan niin ehkä sitten. "
Mitä merkitystä sillä on katoamisen tai sen selvittämisen kanssa tunnistaako vai ei 11 vuotiaaksi?
Yritin avata asiaa jo aloituksessa. Selvästi 11-vuotiaalta näyttävä lapsi kiinnittää ohikulkijoiden huomion myöhään yöllä ihan eri tavalla kuin monta vuotta vanhemmalta näyttävä teini/parikymppinen.
Ap
Kulttuurinen juttu. Kun täytyy käyttää huivia ja peittäviä vaatteita, niin sitten siitä mikä saa näkyä, yritetää jo hyvin nuoresta alkaen tehdä persoonallisia ja näyttäviä meikillä, kulmien muotoilulla yms. Itse en missään nimessä kritisoisi tätä, sehän olisi iskemistä näiden tyttöparkojen viimeisiinkin vapauksiin mitä saavat tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siinä mielessä kysyin että tunnistaako ihmiset 11-vuotiaaksi. Itse en tunnistaisi. Mutta jos esim. Pk-seudulla on tavallisempaa että tuossa iässä meikataan niin ehkä sitten. "
Mitä merkitystä sillä on katoamisen tai sen selvittämisen kanssa tunnistaako vai ei 11 vuotiaaksi?
Yritin avata asiaa jo aloituksessa. Selvästi 11-vuotiaalta näyttävä lapsi kiinnittää ohikulkijoiden huomion myöhään yöllä ihan eri tavalla kuin monta vuotta vanhemmalta näyttävä teini/parikymppinen.
Ap
Tuo katoamisilmoitus siis julkaistiin eilen myöhään illalla.
Vierailija kirjoitti:
Kulmakarvatkin muotoiltu niin että näyttää paljon vanhemmalta.
Millä rahalla moiset maskit, vollotetaan ettei ole leipään varaa. Bussissa neljä neitokaista menossa kouluun, kaikilla parin sentin tekoräpsyttimet. Niitähän pitää huoltaa säännöllisesti, millä rahalla🧕🏿😳
Lapsenlapsistani yksi on 11-vuotias tyttö. On kyllä aivan lapsen näköinen vielä. Muutoinkin lapsekas, mutta kyllä hänestä kaunis nainen kehittyy, ihan rauhassa. Lapsuus ei palaa uudelleen elettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin? Ja miksi se vaikuttaisi jutun selvittelyyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mietipä..
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli aiheesta eilen 2 erittäin rasi stista ketjua.
Siinä on kuvassa snäp pi tms filtteri päällä. Ei meikkiä.
Kyseessä lapsi
Te olette juuri niin tyh miä ,että teille menee varmaa kaikki valevideotkin läpi.
Miksi tuntomerkkinä julkaistaan kuva, joka ei muistuta tyttöä edes etäisesti?
Ihan sama olisi ollut kertoa tuntomerkeiksi, että hän on 11 v, käyttää huivia ja on 150 cm pitkä.
Toivottavasti tyttö on turvassa.
Otsikkotekstiin viitaten, hehän liikkuvat perhekunnittain keskellä yötä. Pienet lapset leikkivät hiekkalaatikolla 00.30 ja kaupassa käyvät 01.30, ainakin metelistä päätellen, kun kesällä pidetään ikkunoita auki. Olen noussut katsomaan, kun lasten ääniin olen herännyt.
Omassa lapsuudessani jokunen meikkasi vielä voimakkaamminkin. Salaa koulun vessassa ja kävivät sitten pesemässä naamansa ennen kotiinlähtöä, mutta olivat siis koulussa "pelle"-meikit naamalla, kun taito ei sen kummaisempaan riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulmakarvatkin muotoiltu niin että näyttää paljon vanhemmalta.
Millä rahalla moiset maskit, vollotetaan ettei ole leipään varaa. Bussissa neljä neitokaista menossa kouluun, kaikilla parin sentin tekoräpsyttimet. Niitähän pitää huoltaa säännöllisesti, millä rahalla🧕🏿😳
On olemassa toiselaiset räpsyttimet.
https://lashstore.fi/collections/magnetic-lashes/products/original-natu…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mietipä..
Ei mun tarvi sitä miettiä, mutta kehottaisin kyllä sinua miettimään. Eikö muslimitytön joka meikkaa pelastaminen ole tärkeää? Joku syyhän siihen on että hän näyttää tuolta eikä se syy ole se että 11 v haluaa tuolta näyttää vapaaehtoisesti.
Heikot on kantimet, jos ei 11-vuotiaasta ole muuta kuvaa kuin ylifiltteröity kuva. Toivottavasti löytyy kuitenkin hyvässä kunnossa missä sitten onkin.
Vierailija kirjoitti:
Otsikkotekstiin viitaten, hehän liikkuvat perhekunnittain keskellä yötä. Pienet lapset leikkivät hiekkalaatikolla 00.30 ja kaupassa käyvät 01.30, ainakin metelistä päätellen, kun kesällä pidetään ikkunoita auki. Olen noussut katsomaan, kun lasten ääniin olen herännyt.
Olisiko voinut olla uskontoon liittyvä paaston aika kun yöllä käydään kaupassa?
Onko kuva muokattu ? Tuskin kulttuurissa lapsilla hyväksytään tuollaista meikkiä. Mitä tyttö pakenee.
Kun hän ottaa meikit pois niin kukaan ei tunnista, noin meikattu kuva ei etsimisessä auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mietipä..
Ei mun tarvi sitä miettiä, mutta kehottaisin kyllä sinua miettimään. Eikö muslimityt
Miksi sulle pitää vääntää raitalangasta? Jos näkee lapsen keskiyöllä yksin kaupungissa, moni todennäköisesti pysähtyy ja kysyy onko kaikki ok, tai ainakin tuo kohtaaminen jää helpommin mieleen kuin jos tulkitsee että kyseessä on pienikokoinen nuori aikuinen. Joko ymmärrät?
Eivät meikkaa.
Veikkaan, että 11v:lle on tullut mitta täyteen konservatiivisia vanhempiaan ja lähtenyt lätkimään. Tuskin pitää huivia hatkareissullaan.