Meikkaako monetkin 11-vuotiaat näin vahvasti?
Ei varmaan monikaan tunnista noin nuoreksi ja ihmettele jos liikkuu kovin myöhään ulkona.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-helsingissa-kadonnutt…
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli aiheesta eilen 2 erittäin rasi stista ketjua.
Siinä on kuvassa snäp pi tms filtteri päällä. Ei meikkiä.
Kyseessä lapsi
Te olette juuri niin tyh miä ,että teille menee varmaa kaikki valevideotkin läpi.
Poliisi ei julkaise mitään snäppifiltteröityä kuvaa. Ja snapissa on alaikäraja.
Jos ei ole muuta kuvaa. Voi olla muukin filtteri. Kyllä sen erottaa kun noita tiktokin ja muita itsekin kokeillut.
Ja ihankuin lapset ei noita sovelluksia käyttäisi,jos on alle 13v kielletty
Jos Tämä on jokin rankasti filtteröity kuva, joka ei vastaa todellisuutta, niin miksi se on julkaistu??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituudesta voi päätellä olevan lapsi.
Mun vaimo on 38 vuotias ja 146cm, onko siis lapsi.
Kuin lapsi, olet onnen mies!
Vierailija kirjoitti:
Jos Tämä on jokin rankasti filtteröity kuva, joka ei vastaa todellisuutta, niin miksi se on julkaistu??
Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Mitä h#@ sillä on kuinka monet 11-v meikkaa tämän katoamis tapauksen kanssa?
näitkö ne eiliset ketjut? Ihan kamalaa luettavaa. Ja kyseessä kadonnut lapsi.
Tällä palstalla sairai ta ihmisiä.
No olispa äärimmäisen kummallista jos poliisi julkaisisi kuvan jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Onkohan tämäkin TODISTETUSTI 11v ??
Kotoutuminen näköjään onnistunut kun jo tuossa iässä opittu aidoksi pissikseksi.
Asun Länsi-Euroopassa ja lapseni ovat aina tosi ihmeissään, kun käydään Suomessa. Suomalaiset, siis ihan kantasuomalaiset, tytöt käyttävät jo pikkutyttöinä meikkiä ja kulkevat kaupoissa käsilaukut olalla ja irtoripset silmissä. Aivan eri meininki kuin meidän kotimaassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä lapsi
Te olette juuri niin tyh miä ,että teille menee varmaa kaikki valevideotkin läpi.
Mitä järkeä laittaa hakuilmoituksen tuollainen filtteröity kuva? Eihän häntä voi kuvan perusteella tunnistaa, kun hän livenä näyttää ihan erilaiselta!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä kysyin että tunnistaako ihmiset 11-vuotiaaksi. Itse en tunnistaisi. Mutta jos esim. Pk-seudulla on tavallisempaa että tuossa iässä meikataan niin ehkä sitten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kateissä, oma isä puolusti perheensä kunniaa.
Joo varmaan viety naimisiin menoa varten kotimaahansa.
🇺🇦🇮🇱
Se on pieni osa vanhemmista joilla on selkärankaa olla lataamatta (pikku)lapsille sovellusta joihin ikä ei riitä. Perustelut niinkin jalot kuin että lapsi tulee kiusatuksi tai jää porukasta. Minä en ladannut ja mitä enemmän aikaa menee niin sitä tyytyväisempi olen. Yrityksessä työskentelevätkin varmaan tietävät että ne koukuttavat ja ovat haitallisia lapsille ja nuorille. Tämä siis siihen että onhan snäpissäkin ikäraja.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä lapsi
Mitä järkeä laittaa hakuilmoituksen tuollainen filtteröity kuva? Eihän häntä voi kuvan perusteella tunnistaa, kun hän livenä näyttää ihan erilaiselta!
No en minä tiedä. Ehkä poliisilla ei ole muuta kuvaa??
Kysy niiltä.
Mutta ihmetyttää kyllä että lapsi kadonnut ja tämä palsta käyttää tapauksen lakon tai oman rasismin kertomiseen
Eilen täällä toivottiin ei niin kauniilla sanoilla,että olisi k u o llut.
Täällä sairasta porukkaa, todistetusti.
"Siinä mielessä kysyin että tunnistaako ihmiset 11-vuotiaaksi. Itse en tunnistaisi. Mutta jos esim. Pk-seudulla on tavallisempaa että tuossa iässä meikataan niin ehkä sitten. "
Mitä merkitystä sillä on katoamisen tai sen selvittämisen kanssa tunnistaako vai ei 11 vuotiaaksi?
Täysin selvästi lapsella joko meikkiä ja raskas filtteri päällä tai pelkästään todella raskas filtteri.
Järkyttävää joka tapauksessa, mutta tähän on menty.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kateissä, oma isä puolusti perheensä kunniaa.
Joo varmaan viety naimisiin menoa varten kotimaahansa.
Kai te tiedätte, että jos kyseessä ei mikään sellainen niin olette sitten syyllisiä kunnianloukkaukseen.
No mun tyttö osti ekan ripsarin tuolloin 11-12-vuotiaana. Ja silloin jouluna sai luomivärin. Mutta se meikki oli varsin maltillista. Nyt 15-vuotiaana meikkaa tosi taitavasti ja tuntee tuotteita, joista itse en tiedä mitään. Rajauksia hän ei vielä tee tai harjoittelee niitä lähinnä kotona. Eikä nypi kulmiaan. Hiuksia alkoi kihartaa yläasteelle mentyään eli noin 13-vuotiaana.
Itse aloin meikata noin 14-vuotiaana. Tästä niin äiti kuin opettaja sai hirveän raivarin. Kuulin, että vain h#orat meikkaa, opettaja käski koko luokan edessä pestä sirkuspellen lookkini pois ym. Mikä johti lähinnä siihen, että aloin meikata salaa ja halusin osoittaa mieltäni meikkaamalla kuin gootti: Ajattelin, että jos jo ripsari saa aikuiset sekaisin, niin mennään heti syvään päätyyn. Kun katson nuoruuskuviani, niin lähinnä hävettää ja naurattaa.
Nyt aikuisena meikkaan hyvin harvoin. Normaali meikki saa minut ahdistuneeksi ja epävarmaksi. Pelkään näyttäväni överiltä ja räikeältä. Äitini koitti puuttua tyttäreni meikkaamiseen, mutta kerroin hänelle miten koin sen miten omaan ulkonäkööni nuorena puututtiin ja miten se vaikuttaa tähän päivään saakka. En esimerkiksi itse osaa opettaa meikkijuttuja tytölleni. Onneksi palvelua saa meikkiliikkeistä ja ollaan hyödynnetty niitä sopivan sävyn tai tuotteen löytämiseen. Äitinikin on kasvanut tässä asiassa ja huomattiin, että taustalla on mahdollisesti joku pidempi sukupolvia kestänyt trauma liittyen naiseuteen ja oman ulkonäön korostamiseen.
Olin eilen metrossa. Vieressä seisoi 2 oletettavasti tyttöä. Olisin veikannut 10-12-vuotiaiksi, kun seisoivat selin oviaukko . Kun näin naamat, tuli sellainen olo, että ovatko lapsen vartaloisia naisia vai naisen kasvoisia tyttöjä. Jotenkin pidän todennäköisenä, että olivat ehkä 14-15-vuotiaita, mutta silti aivan liian aikuiseksi tekeytyviä.