Halpoja asuntoja todellakin on kaupungeissa
Nyt tämäkin on tutkittu, halpoja asuntoja löytyy kyllä vapaana. Jollei aio mennä töihin ja aikoo jatkossakin elää Kelan tukirahoilla, niin sitten voi vapaasti muuttaa pienemmille paikkakunnille, missä asunnot ovat todella halpoja.
Yle: Kelan rajoihin sopivien asuntojen määrä viidessä kaupungissa:
Helsinki 237
Tampere 87
Jyväskylä 83
Turku 54
Oulu 40
Kommentit (46)
Hyvä, että YLE on asiaa tutkinut, niin turha piipittäminen siitä, ettei olisi voidaan lopettaa. Kaikille siis tiedoksi: HALPOJA ASUNTOJA ON OLEMASSA! 🔥🔥🔥🔥🔥
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että YLE on asiaa tutkinut, niin turha piipittäminen siitä, ettei olisi voidaan lopettaa. Kaikille siis tiedoksi: HALPOJA ASUNTOJA ON OLEMASSA! 🔥🔥🔥🔥🔥
On toki. Sitten kun niitä on edes enemmistölle halvempaa asuntoa tarvitsevista niin voidaanpalata asiaan.
ja sitten unohtuu (tässäkin keskustelussa) se, ettei Kela ketään pakota muuttamaan, vaan ilmoittaa, ettei tukea saa koko vuokraan. Aika turha uutisoida, että 20 sentin ylityksen takia olisi " pakko" muuttaa, ehkä tuon verran kuitenkin voi maksaa itse.
Minä mietin sellaista, että joskus muuttamisen esteenä voi olla se itse muutto, siis tapahtumana. Ei ole välttämättä muuttoapuja omasta takaa ja palkattu firma tulee kalliiksi. Mites muutat vaikka Helsingistä Lieksaan ilman apua tai rahaa.
Itse olen ollut työttömänä ja muuttanut _töiden perässä_. Se oli helppoa, vaikka persaukinen olinkin. Silloinen työkkäri maksoi työhaastattelumatkat sekä muuttoavustuksena 4kk työmarkkinatukea. Ilman em. rahallista apua en olisi voinut muuttaa.
Tampereella vuokran maksimi on yksin 447e/kk. Löysin viisi tällaista vuokra-asuntoa (4 solua, 1 yksiö).
Näin menneisyyden silmillä tästä kaupungista on kadonnut halvat asunnot.
Kivempi asua keskellä stadia, kun kelis maksaa. Lähen nyt kamppiin ottaan vähän bissee, moikku! 🍺🍺🍺🍺🍻