PS haluaa poistattaa sivuja oppikirjasta.
Kirjassa muun muassa ei tunnusteta Perussuomalaisten mittaamattomia toimia tasa-arvon hyväksi.
Väitetään että PS on populistipuolue, eikä siinä myöskään huomioida kuinka PS töitä bensan ja oluen hinnan laskemiseen.
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Jos tapaisin kirjan kirjoittajan, voi olla, ettei vältyttäisi käsirysyltä.
Haista sinä kuule oma persees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistopuolueet ovat vuosikausia myrkyttäneet Suomea kommunistisilla valheilla, joten on aiheellista ja perusteltua puuttua näihin epäkohtiin.
Oliko Timo Soini siis väärässä kun sanoi itse perustamansa puolueen olevan nimenomaan populistinen?
Soinin persuilla ei ole mitään yhteistä nyky-persujen kanssa.
Sikälivei, että kaikki sivistys lähti Soinin porukan mukana puolueesta.
Vierailija kirjoitti:
eikös kristalliyönä mellakoineet kansalliset SOSIALISTIT
Taas vassarit yrittää uudelleen kirjoittaa historiaa
Todella tuore kulma. Keksitkö itse? (Et, persu toistaa mitä isommat persut valehtelee).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistopuolueet ovat vuosikausia myrkyttäneet Suomea kommunistisilla valheilla, joten on aiheellista ja perusteltua puuttua näihin epäkohtiin.
Oliko Timo Soini siis väärässä kun sanoi itse perustamansa puolueen olevan nimenomaan populistinen?
Kuka tää sivistynyt muka oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, kirjan kirjoittaja puolustautuu että kirja on tarkastettu useilla opettajilla eikä kukaan huomauttanut mitään. Niin, mitähän laitaa opettajat suuressa määrin edustaa?
Ei mikään estä persua opettajaksikaan opiskelemasta, ellei sitten persutyypillinen laiskuus ja typeryys.
Huhtasaarihan yritti, muttei saanut graduaan itse aikaiseksi.
"Paperit, kiitos" :)
Vierailija kirjoitti:
"Vasureille tekee tosiaan tiukkaa jo ideakin siitä ettei oppikirjaan saisi painattaa poliittista propagandaa"
No esim. Timo Soini sanoi aikanaan vaikka kuinka monta kertaa että Persut on nimenomaan populistinen puolue ja se on juuri sitä mitä hän haluaa.
Eli mitä ihmeen poliittista propagandaa on se jos vain kerrotaan se mitä puolueen perustajakin on itse puolueesta sanonut?
Et sitten edelleenkään ole oppinut sen paremmin spinnaamaan, trollaamaan kuin lainaamaan viestejä oikein. Mahtava kykyvasemmisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa nyt oli väärin? Aivan riittävä ja totuudenmukainen luonnehdinta muutamalla ranskalaisella viivalla.
Kyllähän tuosta selvästi paistoi läpi kirjoittajan suosikkipuolue. Lisäksi useamman puolueen kohdalla ei kuvaus ole täysin pätevä. Lisäksi politiikan ja uskonnon pitäisi olla mahdollisimman neutraaleja opetusaiheita ja siihen ei kirjoittajan tekemät puoluekuvaukset sovi.
Alkuperäiseen uutiseen kommentoinut AJL laittoi aika nasevat samalla tasolla olevat luonnehdinnat eri puolueista:
AJL1238.10. 20:54
Mikko Rintasaari
Näytä lisääJos perussuomalaisen puolueen luonnehdinta harmittaa, oikea ratkaisu on muuttaa puolueen toimintatapoja ja mainetta. Puolueiden kuvaukset vaikuttivat neutraalin asiallisilta minun silmääni. Siitä vain tekemään perussuomalaisista vakava poliittinen toimija. Kun lakkaatte nojaamasta populismiin eiköhän mainekin muutu vastaamaan uutta toimintaa.
Ovatko persut mielestäsi ainoa populistinen puolue eduskunnassa ? Mielestäni on todellakin asiatonta painaa sellaista oppikirjaan, se osoittaa kirjoittajan sivistymättömyyttä, sillä sanalla on negatiivisen haukkumasanan painolasti. Emme oletettavasti kirjoittaisi seuraavasti muistakaan puolueista: - Vihreät asettavat luontoarvot ihmisen hyvinvoinnin edelle - RKPn poliittinen ideologia on joustava, koska heille tärkeää on suojella ruotsin kielen asemaa. - Kokoomus on suuryritysten etujen asialla ja nöyristelee Yhdysvalloille. - SDP katsoo valtion velkaantumisen olevan sekundäärinen ongelma - Kristillisdemokraatit ohjaavat valtiota raamatun opein ja vastustavat aborttia ja Palestiinaa. - jne, jne Totuus ja ilmaisu tapa asioista eivät sinällään käy aina käsikädessä. Sivistymätöntä tekstiä jolla muokataan asenteita oppikirjassa ei kenenkään tarvitse hyväksyä.
Persut on niin tolvanoita, etteivät edes tajua typeryyttään.
Se näkyy joka ikisessä someketjussa. Tavan kansakoululaiset ja tarkkailuluokkalaiset kuvittelee mutun päihittävän tieteen. Ja seuraavaksi uhkaillaan kun sanat loppuu kesken :D
Mitä tyypillisimpiä Dunning & Kruger-efektin esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Siniset. Persuihin jäi rasistinen paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nyt ainakaan enää pidä paikkaansa että persut ovat populisteja, kun ovat itse sitä eliittiä joka huutelee kansalle että menkää töihin vetelät.
Toki populisteille on aina vaikeaa identiteetin kanssa kun pääsevät hallitukseen. Mutta edelleen noilla on säilynyt se vanha populistinen jako meihin ja muihin. Nyt ne muut vain ovat liiallisen laiskistuttavan sosiaaliturvan varassa elelevät loiset ja persut ovat itse sitten ahkeria tavallisia ihmisiä jotka maksavat itse oman elämänsä.
Ennen vastustettiin eliittiä, nyt laiskaa sosiaalipummiporukkaa. Mutta joku vihollinen pitää aina olla.
Persuilla taitaa olla loputon identiteettikriisi. Eivät tiedä aina itsekään mitä mieltä olla. Eivätkä myönnä olevansa sitä mitä ovat. Kokematon porukka joka romahtanee seuraavissa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, kirjan kirjoittaja puolustautuu että kirja on tarkastettu useilla opettajilla eikä kukaan huomauttanut mitään. Niin, mitähän laitaa opettajat suuressa määrin edustaa?
Ei mikään estä persua opettajaksikaan opiskelemasta, ellei sitten persutyypillinen laiskuus ja typeryys.
Hänestä maapallo on 6000 v vanha. Kertoo aika paljon persujen ja tieteen suhteesta.
En pitäisi harvinaisena, että useimmat persut eivät luota tieteeseen tai luottavat siihen vain hyvin rajatusti. Koko ns. moderni aika on luultavasti enemmistölle monelta osin painajaismainen ja vastustettava.
Utopia ei ole sekään faktaa, vaan menneisyysunelmaa. Vähintään Kekkosen aikaan pitäisi mennä, mutta osa tuntuisi viihtyvän jopa 1700-luvulla kun sosialismi oli vielä täysin nollissa politiikanteossa. Silloin täällä oli kunnollista ja yksinkertaista elämää. Muutama hurja haaveilee suuresta ja vahvasta muinais-Suomesta keskiajan alun tienoilla (n. 800-luvulla). Joka olisi jotenkin vaan parempi elää kuin tämä nykyisyys.
Miksei tiede-elämän huipulla, miksei medioiden huipulla ole persuja?
Koska sinne päästäkseen pitää olla älykäs ja tehdä lujasti töitä.
Kumpikaan ei suju Suomen työttömimmän ja rikollisimman puolueen älykääpiöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sampo Terhoa pitäisin jopa aika viisaana miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ihan rehellisiä ollaan niin siinä kaksi paskaa erosi toisistaan. Soinin takin kääntö oli ihan omaa luokkaansa. Loikkasi pois perustamastaan puolueesta ooh mitä ironiaa. Hallituksesta tuli tosi outo kun siellä oli siniset joita kukaan ei ollut voinut äänestää. Nykyiset persut ovat hallituksessa rikkoneet jokaisen vaalilupauksensa. Ojasta allikkoon kuten varoitin.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus muodostetaan puolueista, jotka sitoutuvat hallitusohjelmaan.
Hallitus esittää kaikki lakiesitykset YKSIMIELISESTI eduskunnalle, myös taksilain.
Hallituspuolueiden kansanedustajat äänestävät niiden puolesta, tai lempataan eduskuntaryhmästä.
Ihan tiedoksi persulle, jolla jäi yhteiskuntaopin tunnitkin väliin.
Esitys tai päätös on "yksimielinen" silloin kun enemmistön päätös luonnolliseti voittaa äänestyksen eikä esityksestä tai päätöksestä kirjata eriäviä mielipiteitä. Eli yksimielinen ei suinkaan tarkoita että kaikki olisivat asian takana, enemmistö riittää. Eikä toisin äänestäjiä mistään lempata, se riippuu tilanteesta. Ryhmäkuri tuhoaa demokratian. Niin kunnissa kuin eduskunnassakin.
Persujen ainut mahdollisuus hyviin tienesteihin on änkeytyä kusipäisten puheiden avulla kansanedustajaksi.
Vielä itseäkin typerämmät äänestävät jauhottajia tajuamatta, että jauhottaja kusetti nimenomaan omia äänestäjiään.
Persujen eduskuntaryhmä on kuin naurutalon peilit.
"Tulin politiikkaan pystymetsästä (=työttömyyskortistosta) vuonna 2011"
Vierailija kirjoitti:
Persut on niin tolvanoita, etteivät edes tajua typeryyttään.
Se näkyy joka ikisessä someketjussa. Tavan kansakoululaiset ja tarkkailuluokkalaiset kuvittelee mutun päihittävän tieteen. Ja seuraavaksi uhkaillaan kun sanat loppuu kesken :D
Mitä tyypillisimpiä Dunning & Kruger-efektin esimerkkejä.
Heistä hankalat ja monitahoiset ilmiöt ovat maalaisjärkisiä kaikille.
Tämä on populismin kovaa ydintä, tosin ydintä siinä ei ole koska mihinkään ei uskota sydämestä.
Mitenköhän persut itse määrittelevät puolueensa? Kaikkea hyvää edustava puolue, jota ei tarvitse mitenkään määritellä, koska se on kuitenkin aina epistä.