Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun paino ei tipu.

Vierailija
09.10.2024 |

En kaipaa kettuiluja. Muutin elämäntapoja ja lisäsin liikuntaa. Otin salikortin ja käyn salilla kahdesti viikossa ja uimassa kahdesti viikossa. Lisäksi minulla on koira, jonka kanssa tulee käveltyä 5-6km päivittäin.

Ruokavaliosta jätin pois perunan, pastan, riisin ja vaalean leivän. Ennen kun joku sanoo, että syön enemmän mitä väitän: punnitsen ruokani, vanha jäänne jostain Fitfarmilta. Kaloreita tulee päivässä 1400-1500.

Ongelman luulen olevan jojoilu. Olen kokeillut kaikki mahdolliset dieetit varmaan 10 eri maksetusta nettidieetistä kaalikeitto- ja sairaaladieettin. Ja paino on tippunut. Ja tullut takaisin. Nyt päätin, että en halua sitä enää takaisin ja tämä on sujunut superhyvin! Nautin liikunnasta ja olen oppinut tekemään hyvää terveellistä ruokaa. 

Mutta se paino. Ei mihinkään. Käyn vaaalla ja melnaan purskahtaa itkuun. Vartalo on kamala löllyvä läskikasa ja salilla hävettää kun kuvittelen muiden ajattelevan, että tuokin syöttöporsas syö varmaan kaiken muun ajan kun ei ole salilla. En aio luovuttaa, koska ei ole mitä luovuttaa. Nukun paremmin ja voin paremmin, muutin elämäntapoja eikä tämä ole jotain mistä haluan takaisin.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo eli olen laihduttanut ennenkin. Kerran yli 30kg ja useampaan kertaan 10-20kg. Nyt ylipainoa on TAAS se 30 kg ja painoakin liki 100kg eli peruskulutuksekin pitäisi olla enemmän kun hoikalla. Liekö sitten nuo useat kymmenet laihdutukset vai ikä, mutta ei vaan tipu enää. Samalla tavalla olisin huudellut aikanaan, että syöt liikaa jne mutta kun nyt kyse ei ole siitä ja tiedän sen. Ja viimeiset 20kg tuli alle vuodessa eli kyllä, kilot tulee huomattavasti nopeammin kun lähtevät. Turha siis selittää, että ei ne kilot ole hetkessä tulleet niin miksi pitäisi lähteä. Itse luulen pilanneeni kroppani normaalin toiminnan noilla kymmenillä ihmedieeteillä vaan mistä apu siihen, että sen saisi normaaliksi? 

Laihduttaminen kuluttaa myös lihasmassaa. Joka laihdutuksen jälkeen on siten vähemmän lihasta kuluttamassa energiaa -> Lihoo helpommin takaisin ja laihtuminen vaikeampaa. Mutta lihasmassaa voi treenillä kasvattaa.

Vierailija
42/46 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paastoa hyvä ihminen

Jos elimistö on jo säästöliekillä kuten jojolaihduttajalla luultavasti on, niin paastoaminen vain pahentaa sitä. Kuten moni on jo sanonut, niin lisätty liikunta kasvattaa lihaksia ja lisää painoa vaikka rasva vähenisi. 

Paastoaminen ei pahenna säästöliekkiä vaan korjaa sitä, koska se tehostaa aineenvaihduntaa. Tästä voit lukea vaikkapa terveyskirjaston sivulta, jos et muuten usko. 

No jaa. Olen koko aikuisikäni syönyt kaksi kertaa päivässä, joskus poikkeuksena kolme tai yksi. Normaalissa kahden kerran rytmissä paastoa jää 15-20 tuntia enkä tunne nälkää kovinkaan usein. Silti olen nyt 46-vuotiaana yhtä ylipainoinen kun olin parikymppisenä. Ei auta kalorien tiukka laskeminen eikä mikään muukaan, 1600 kCal suurinpiirtein päivässä syön, mutta painoindeksi on 32. Enkä ole sohvaperuna vaan autottomana liikun kävellen tai pyöräillen lähes kaikkialle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ruokavaliosta karsia kokonaan sokerin ja jättää muut?

Toimii hitsin hyvin jopa normaalipainoiselle ja tekee ihmeitä isompikokoiselle

Vierailija
44/46 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos useasta asiallisesta kommentista! Ruokavalio on kunnossa eli siitä ei ole kyse. Ikä tosiaan alkaa painaa jo ja vaihdevuodet kolkuttelevat jo ovella elleivät ole jo sisään päässeet! Ehkä jatkan vaan näin, koska tiedän, että mitään en väärin tee ja kaipa se paino sieltä sitten lähtee ajan kanssa joskus tai jouluna perästä alaspäin. 

Mene aineenvaihduntatestiin. Ne kertoo montako kaloria sinä saat syödä että pysyt sinä koossa mitä nyt olet ja neuvoo mitä voit tehdä jos haluat nostaa tai laskea painoa. Kerroin joskus täällä että minun tulokseni oli reilu 1200 kaloria eli jos haluan laihtua niin tietysti vähemmän. Samsung galaxy 6 kello sanoo samaa, siksi uskon testiä. En tiedä suomeksi, se on basal metabolic rate enkuksi. Tsemppiä! 

Vierailija
45/46 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisellä on suurin vaikutus, mutta onko treeni tehokasta ja sykettä nostattavaa? Moni kehuu käyvänsä salilla ja uimassa. Salilla poljetaan kankeasti parisataa metriä ja nostetaan pari kertaa punttia. Uimassa lillutaan vähän vedessä. 

Vierailija
46/46 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi