Hymyile naisena asiakkaalle kerran niin saat loputtomat riesan
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/86f81bc3-7e63-43a8-b4cb-d8e6c11b6a89
Mikä teitä miehiä vaivaa?
Kommentit (207)
Kun on vainoajan uhriksi kerran joutunut, ei uskalla hymyillä eikä aina edes tervehtiä. Eli hyypiö voitti.
Vierailija kirjoitti:
Kun on vainoajan uhriksi kerran joutunut, ei uskalla hymyillä eikä aina edes tervehtiä. Eli hyypiö voitti.
Miksi hymyillä ylipäätään tuntemattomille ihmisille, ellei ole mielessä juuri sillä hetkellä joku tosi hyvä juttu joka naurattaa tai hymyilyttää.
Mun mielestä kassat voisi ihan hyvin olla anonyymisti vanerin takana. Hinnan näkee ja kuulee hyvin levyn takaakin. Nythän siinä on se pleksi edessä. Suomalaisena olisi parempi jos kassaa ei tarvitsisi nähdäkään. Ahdistaa ihmiset ja käytän mieluusti automaattia, mutta toisaalta haluan tukea kassatyöpaikkoja. Itseä miehenä ahdistaa hymyilevät naiset tosi paljon.
Huomaan että se hymy on feikkiä ja se tervehdys kanssa tympii. Miksi tervehditte tuntemattomia ihmisiä?
Tehkää palvelus ja olkaa vain hiljaa ja ottakaa ne tuotteet läpi viivakoodin.
Danke Söhn.
Itse olen viiskymppinen mutta minut noista ahdistelijoista erottaa se, että osaan oikeasti lukea naisia ja niiden eleitä etc. Eli ei pidä koskaan luottaa siihen että nainen olisi kiinnostunut jos hän hymyilee. Sen sijaan kannattaa kiinnittää huomiota muihin eleisiin. Korjaako nainen asentoaan, koskeeko mahdollisesti hiuksiin tai nuoleeko huuliaan. Jos näitä eleitä tapahtuu, sitten kannattaa iskeä. Itselläni eil ole koskaan ollut ongelmia poliiisin kanssa, enkä ole päätynyt lehtiin. Ongelmia kyllä välillä tulee kaupan henkilökunnan kanssa, kun siellä on niin monen moista hiihtäjää...
Minulla samassa talossa asuva vähän yksinkertaisen oloinen mies ilmeisesti tulkitsi jotain väärin siitä, kun moikkasin talon edessä vastaan tullessaan. Asuu onneksi eri rapussa. Alkoi kerran talon edessä kanssani samaan suuntaan kävellessä jutella jotain, mikä olisi kai pitänyt osata tulkita kutsuksi tulla kylään. Onneksi samassa rapussa kanssani asuva miespuolinen naapuri sattumalta pelasti tilanteen pitämällä minulle oman rappukäytäväni ovea auki tullessaan sieltä ulos. Sen jälkeen tämä rassukka ei ole minua enää tervehtinyt takaisin. Onnekseni ei ruvennut kuitenkaan stalkkaamaan tai mitään muuta.
Okei sekopäitä riittää. Mutta on niitä naisissakin.
Tällaisten juttujen paisuttelu aiheuttaa vain sen, että normaalina miehenä on entistä vaikeampi edes hymyillä jatkossa esim naispuolisille kassoille. Sellaisesta asenteellisuudesta ei hyödy kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen viiskymppinen mutta minut noista ahdistelijoista erottaa se, että osaan oikeasti lukea naisia ja niiden eleitä etc. Eli ei pidä koskaan luottaa siihen että nainen olisi kiinnostunut jos hän hymyilee. Sen sijaan kannattaa kiinnittää huomiota muihin eleisiin. Korjaako nainen asentoaan, koskeeko mahdollisesti hiuksiin tai nuoleeko huuliaan. Jos näitä eleitä tapahtuu, sitten kannattaa iskeä. Itselläni eil ole koskaan ollut ongelmia poliiisin kanssa, enkä ole päätynyt lehtiin. Ongelmia kyllä välillä tulee kaupan henkilökunnan kanssa, kun siellä on niin monen moista hiihtäjää...
Ei hitto. 🤣
" Korjaako nainen asentoaan, koskeeko mahdollisesti hiuksiin tai nuoleeko huuliaan. Jos näitä eleitä tapahtuu, sitten kannattaa iskeä. "
Ja sitten ihmetellään, miksi naiset eivät hymyile vaan kulkevat mieluummin naama strutsinperänä. Hymy houkuttelee kaikenlaisia hyypiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kelaa miksi mies ei voi edes työskennellä asiakaspalvelussa. Kyllä, syy on naisissa, joiden vainoaminen on astetta vakavampaa. Suomessa on valtava määrä käytöshäiriöisiä femcel tyttöjä ja naisia! On aina ollut! Tästä syystä asiakaspalvelutehtäviin ei voida edes harkita miehen palkkaamista. Kauppiainden lapsena tiedän tämän itse, kun olen joskus joutunut kassalla tuuraamaan. Äiti varoitti kyllä asiasta, koska tiedi milaisia naiset ovat!
Ja sitten heräsit ja huokaisten pyyhkäisit hien pois otsaltasi. Luojan kiitos, se oli vain painajainen.
Itselläni on myös vastaavanlainen kokemus ollessani asiakaspalvelutyössä. Ulkomaalainen mies oli kyseessä. Tuli lähes päivittäin kauppaan jossa olin töissä ja useasti monta kertaa päivässä. Hän ei koskaan ostanut mitään. Eikä ymmärtänyt kieltävää vastausta treffipyyntöihin. Hän myös soitteli kaupan puhelimeen jo ennen ennenkuin ehdin edes avata liikettä. Muut asiakkaat hän antoi minun rauhassa palvella, mutta heti sen jälkeen kun olin saanut asiakkaat palveltua niin tää mies jatko taas ruinaamistaan ja kävelemään mun perässä. Tätä hommaa kesti n. 2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten juttujen paisuttelu aiheuttaa vain sen, että normaalina miehenä on entistä vaikeampi edes hymyillä jatkossa esim naispuolisille kassoille. Sellaisesta asenteellisuudesta ei hyödy kukaan.
Minulla on todella ystävällinen puoliso, joka hymyilee kaikille ja juttelee kassojen kanssa jne. Kumma kyllä, hänellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa yhdenkään asiakaspalvelijan kanssa. Siinä kun on paljon eroa, onko ystävällinen vai heittääkö kaksimielistä juttua. Tuollainen uhriutuminen ja valitus, ettei muka enää uskalla mitään sanoa tai ei uskalla edes hymyillä, on ihan hirveää skeidaa.
Liian iso osa miehistä kuvittelee ihan perus kohteliaisuuden/ystävällisyyden kiinnostuneisuudeksi, koska eivät itse ole kohteliaita ja ystävällisiä kuin niille ketkä kokevat viehättäviksi. Jos olet heidän mielestään ruma, kohtelevat kuin saastaa. Sitten jos olet hyvännäköinen, niin kyllä ollaan mielinkielin. Sellainen kaikkien ystävällinen kohtelu iästä ja sukupuolesta riippumatta tuntuu olevan näille aivan utopistinen asia.
Olin nuorempana eri kaupoissa hyllyttämässä, ja kerran sinne tuli eräs mies pyytämään apua kun oli kuulemma tilannut jonkin tuotteen jota ei sen kaupan normaalivalikoimassa ollut. Ohjasin sitten hänet kaupan vakkarimyyjän luo, ja lähdin jatkamaan omia töitäni. Jonkin ajan päästä mies ilmestyy takaisin luokseni, ja alkaa juttelemaan ja seuraamaan ympäri kauppaa kun ladon tuotteita hyllyyn. Aluksi ajattelin että jos siinä odottelee hetken kun hänelle noudetaan se tuote, mutta sitten kävikin ilmi hänen puheistaan ettei tuotetta oltu vielä edes toimitettu. Valehtelematta ainakin tunnin seurasi minua ympäri kauppaa. Lähdin sitten ruokatunnille, ja kun tulin takaisin, olin helpottunut ettei miestä enää näkynyt. Kului jonkin aikaa ja näin että tämä mies oli taas ilmestynyt kauppaan, mutta onneksi ei ehtinyt huomata minua. Hipsin nopeasti takaisin takahuoneen puolelle ja pääsin sitten loppupäiväksi onneksi tekemään töitä kulissien takana enkä myymälässä.
Antakaa hyvät ihmiset työntekijöiden tehdä työnsä rauhassa!
Erikoista, ettei tätä naista siirretty "turvaan" toiseen Lidliin. Niitähän Helsingissä piisaa. Kauan katsoivat touhua ja yrittivät kehitellä keinoja estää hullua. Kaikenlaista. Voisihan se tietenkin olla, että mentaalitapaus olisi kiertänyt kaikki Lidlit läpi etsiessä tuota "rakkauden kohdettaan."
Taas vaihteeksi palstan tapaan, kun yksi on tehnyt jotain niin kaikki miehet on tietysti samanlaisia
Miehet tekee tuota yleensä, mutta on niitä naisissakin. Kamalia takiaisia voivat olla.
Pahinta on jos vähänkin on ystävällinen. Pitää olla hyvin suora sanoissaan ja vältellä katsekontaktia.
Olenkin oppinut että pitää olla aina hyvin asiallinen ja liiallinen ystävällisyys voidaan tulkita tahdittomana ja kevytmielisenä käytöksenä, joka antaa naiselle ymmärryksen tehdä hävyttömiäkin ehdotuksia ja häiritä perhe-elämää.
Tietenkin aina taustalta kaivaessa voi löytyä aspergerin oireita ja lievää kehitysvammaisuuttakin.
Sen takia on hyvä aina ihmisiä kohdatessa vältellä katsekontaktia ja liiallista ystävällisyyttä.
Herkät ja spesifit persoonat voivat tulkita ne hyväksyntänä ja kutsuna vaikkapa suoraan paritteluun.
Näitä on naisissakin yllättävästi. Miehet ei näistä huutele ja koe siinä mielessä uhkaksi.
Perheellisillä miehillä asia on kiusallinen, kun hullu pakkomielteinen stalkkeri saattaa uhkailla ja väittää olevansa sivusuhde jne.
Yksinäinen ja kaikella tavalla naisten suhteen kokematon setämies joka kuvittelee hymyn tarkoittavan rakkautta. Sääliksi käy tällaisen huomion kohdetta.
Valitettavasti tuolta vaikuttaa minunkin työssä.
Tuli uusi asiakas, olin ystävällinen ja "iloinen" ja nyt hän ramppaa joka päivä ja aina pitäisi olla aikaa jutella hänen kanssaan tai ainakin kuunnella hänen juttujaan.
Vierailija kirjoitti:
Naista on vainottu, mutta mies uhriutuu. Nyyh, mutta mites minä, mies, tulee paha mieli, nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poika ei saa tarpeeksi katsekontakteja vauvana äidiltään, niin hänestä kasvaa naamatyhmä. Ei ymmärrä ja tunnista ilmeiden merkityksiä.
Ottakaa naiset kontaktia lapsiinne ja viettäkää heidän kanssaan aikaa, ettei käy näin.
Oh, miten yllättävää- mies on pervo ahdistelija, niin vika on äidin😂🤣Juu, ei, vika on ihan Pervon itsensä. Aikuinen ihminen on ihan itse vastuussa omasta käytöksestään.
Et imettäjällä ja eniten sylittäjällä ei ole mitään vastuuta katsekontaktiin ja luomaan Ykseyttä omaan jälkeläiseensä sen ajan kun pienokainen ei pärjää yksittäisenä komponenttina elossa ilman tätä toista josta muodostuu yksi kokonainen olento vielä vuosiksi kunnes itsenäistyminen ja persoonallisuus alkaa kehittymään omaksi tietoiseksi tilaksi?
Oletteko te hyvät rouvat todellakin toista mieltä?
Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta saanen epäillä ja olla toista mieltä.
Oon 45-vuotias nainen ja minun ihastus on nuori (tai no en tiedä minkä ikäinen) lähi-Lidlin työntekijä. Miespuolinen. En oikein käy enää siellä kun hävettää. Tiedän milloin hän on vuorossa, joskus tekee mieli käydä siellä vilkaisemassa. 😢 mutta mitä jos hän huomaa ja ahdistuu. Naurakaa vaan, tunteille ei voi mitään, tai toivon että jos en käy siellä se menee ohi.
Älä arvioi lukijoiden lukutaitoa. Paljastit hyvän naisten syyllistys provon/vitsin, joka on muuten myös totta samaan aikaan.
Vauvat oppii ilmeet ja katsekontakti on tärkeä. Myös isien pitää muistaa ottaa kontaktia poikiinsa, muuten niistä voi tulla homoja.