Voiko uskovien ylöstempaus tapahtua jo tänä syksynä?
Jeesus tempaa uskovat viimeistään v 2028, mutta koska laittomuuden lapsi paavi on jo ilmestynyt ja julistanut jo kaikki uskonnot tieksi taivaaseen viime viikolla niin tempaus voi tapahtua tänä syksynä
suuria pasuunoita puhalletaan perjantaina 11.10 Yom Kippur
ja lehtimajajuhlilla 16-26.10
tempaus tulee suuren pasuunan soidessa
2 tess 2
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
1 kor 15
51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
Kommentit (269)
Lopun aikoina kaikki kääntyy israelia vastaan. Mielenkiintoista seurata tilanteen kehittymistä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin suuntaan pallolta on ylös?
Mitä ihminen avaruudessa tekee?
Merinaatko ettei galakseista löytyisi muita asuinkelpoisia paikkoja kuin maapallo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä aprikoinneista tulee mieleen että jotkut uskovat ikään kuin toivovat sydämensä pohjasta tällaista tempausta. Miksi? Onko elämänne kaikkien kieltäytymisten, uutteran hyvänteon ja käännytystyön johdosta niin raskasta ja tavallaan vastenmielistä, että toivotte jo pääsevänne pois ja/tai saavanne ansaitun palkinnon tästä kaikesta?
Minä odotan tempausta ja kyllä tuo arvauksesi osuu oikeaan. Minulle on todella epämiellyttävää katsella tätä menoa kun ihmisiltä otetaan pala palalta itsemääräämisoikeutta pois, seksiä tulee joka paikassa silmille, onlyfansia hehkutetaan, ihmisiä köyhdytetään. Minun näkökulmasta elämä menee hankalammaksi ja epämiellyttävämmäksi kokoajan. Ymmärrän että suurin osa nauttii, mutta minä en. Jumalalla on aikataulunsa, mutta kyllä minä odotan että uskovat otetaan täältä jo pois.
Kysynkin sinulta, että kuuluuko tuo ylöstempaus ihan perus Luterilaiseen kirkkoon vai johonkin lahkoon? Onko se sama kuin ylösnousemus? Siis Jeesus ylönousi kolmantena päivänä. Ylösnousevako kaikki luterilaiset vain osa heistä? Vai yllstempaistaan? Ero? (Helluntailaiset? Vanhoillis-lestadiolaiset, Kaikki lestadiolaiset? Jehovat? Ketkä?) Tämä on aika hämäävää, että kenen ja mihin porukkaan tässä nyt pitäisi kuulua, ihan tämän pienen maan yhden uskonsuuntauksen sisällä? Toivon, että vastaat!
Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä aprikoinneista tulee mieleen että jotkut uskovat ikään kuin toivovat sydämensä pohjasta tällaista tempausta. Miksi? Onko elämänne kaikkien kieltäytymisten, uutteran hyvänteon ja käännytystyön johdosta niin raskasta ja tavallaan vastenmielistä, että toivotte jo pääsevänne pois ja/tai saavanne ansaitun palkinnon tästä kaikesta?
Minä odotan tempausta ja kyllä tuo arvauksesi osuu oikeaan. Minulle on todella epämiellyttävää katsella tätä menoa kun ihmisiltä otetaan pala palalta itsemääräämisoikeutta pois, seksiä tulee joka paikassa silmille, onlyfansia hehkutetaan, ihmisiä köyhdytetään. Minun näkökulmasta elämä menee hankalammaksi ja epämiellyttävämmäksi kokoajan. Ymmärrän että suurin osa nauttii, mutta minä en. Jumalalla on aikataulunsa, mutta kyllä minä odotan että uskovat otetaan
Kysynkin sinulta, että kuuluuko tuo ylöstempaus ihan perus Luterilaiseen kirkkoon vai johonkin lahkoon? Onko se sama kuin ylösnousemus? Siis Jeesus ylönousi kolmantena päivänä. Ylösnousevako kaikki luterilaiset vain osa heistä? Vai yllstempaistaan? Ero? (Helluntailaiset? Vanhoillis-lestadiolaiset, Kaikki lestadiolaiset? Jehovat? Ketkä?) Tämä on aika hämäävää, että kenen ja mihin porukkaan tässä nyt pitäisi kuulua, ihan tämän pienen maan yhden uskonsuuntauksen sisällä? Toivon, että vastaat!
En tiedä kirkkokunnista ja liikkeistä, mutta sen tiedän että ylöstempaus lukee Raamatun 1. Tessalonikalaiskirjeen 4. luvussa.
Ja käytännössä on sama kuin ylösnousemus, saadaan uusi ruumis ja sitten ollaan sen jälkeen Herran luona. Eräänlainen elävien ylösnousemus siis, yleensä kun ylösnousemuksesta puhutaan jo pois nukkuneiden kohdalla.
Mistään kirkkokunnasta ei tietenkään kaikkia oteta, mutta kaikista otetaan ainakin joitain. Taivaaseen ei päästä millään kirkon jäsenyydellä, vaan ottamalla Jeesuksen pelastus vastaan ja tekemällä parannus.
Eri.
Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä odotan tempausta ja kyllä tuo arvauksesi osuu oikeaan. Minulle on todella epämiellyttävää katsella tätä menoa kun ihmisiltä otetaan pala palalta itsemääräämisoikeutta pois, seksiä tulee joka paikassa silmille, onlyfansia hehkutetaan, ihmisiä köyhdytetään. Minun näkökulmasta elämä menee hankalammaksi ja epämiellyttävämmäksi kokoajan. Ymmärrän että suurin osa nauttii, mutta minä en. Jumalalla on aikataulunsa, mutta kyllä minä odotan että uskovat otetaan
Jaahas, mulle on näköjään tullut kysymys tänne. No vastaan mielelläni. Elikkäs minä kuulun ev.lut kirkkoon, niinkuin moni suomalainen joka on lapsena kastettu. Minun käsitys tempauksesta perustuu kuitenkin vain Raamattuun, ei siihen mitä ev.lut kirkko opettaa. Ylipäätään ajattelen uskosta ja pelastuksesta niin, että pelastut jos uskot Jeesukseen niin kuin Raamattu opettaa. Kun me kuollaan, ei pelastuksen ehtona ole että kuulutko kirkkoon, kuulutko helluntaiseurakuntaan, kuulutko babtisteihin vai vapaakirkkoon. Siinä ei jäsenkirjat auta.
Jeesus nousi kuolleista ja sai ylösnousemusruumiin. Olen ymmärtänyt Raamatusta niin, että kaikki ihmiset saavat ylösnousemusruumiin tietyssä vaiheessa joka Raamatussa mainitaan. Ei silloin kun ihminen kuolee, vaan myöhemmin. Uskovilla on erilaisia käsityksiä siitä, miten tempaus ym lopun ajat menee, ja minä ymmärrän sen niin, että uskovaiset temmataan ylös Jeesusta vastaan, eli Jeesus tulee hakemaan ja vie ylös. Kun Jeesus vielä oli maan päällä, sanoi hän opetuslapsilleen että hän menee valmistamaan meille paikkaa ja tulee hakemaan, mutta tätä ajankohtaa ei tiedä kukaan. Nyt, kuten on huomattu, uskovillakin on erilaisia näkemyksiä missä järjestyksessä asiat tapahtuu, mutta se ei ole pelastuskysymys.
Jehovat ei käsittääkseni pelastu vaikka toivon että olisin väärässä. Jeesus kuitenkin sanoo selvästi että ellette usko minua siksi joka olen, kuolette synteihinne. Ja Raamatussa on selvästi monessa kohtaa osoitettu Jeesuksen Jumaluus. Jeesus ei ole enkeli.
Sen sijaan että veikkaisitte vuosia ja päivämääriä, jotka menevät aina huti ja horjuttavat heikkouskoisten mieltä, kannattaisi keskittyä pysymään koko ajan hereillä. Siis valmiina tempaukseen, tuli se tänään illalla, parin kuukauden kuluttua, 2040-luvulla tai vasta 5000-luvulla. Niin kehoitetaan Raamatussakin.
Nyt on jumalalta menny puurot ja vellit sekaisin.
Toki ihminenkin on suurimmaksi osaksi vettä, mutta tulvia tuntuu olevan joka puolella Maapalloa.
Tempaukset on menny överiksi, tai jääny vajaaksi.
Kyllä tässä tempautuu perse väkisin tuolista ylös hallituksen toilauksia seuratessa.
Vedet yksityistetään ja kukaan ei tee mitään.
Mitä hiton itua on päästää yksityiset tienaamaan vedentuotannolla ja -jakelulla, kun sen rahan voisi käyttää siihen verkoston kehittämiseen. Vesimaksuja vaan ylös, mutta ilman mitään suurpääomaa ahnehtimaan siivuaan.
Jos kaikki uskovaiset suuntaukseen katsomatta tempaistaan, jääkö maailma sitten ilman uskontoja?
Riippuu Usan tuesta Israelille ja siitä rytkäytetäänkö Jeesusta, että saadaan lisäaika Harmageddoniin.
Uskon, että Jeesus palaa kuninkaana Jerusalemiin vielä meidän elinaikanamme. Toivottavasti pikemmin kuin myöhemmin. Mutta sitä ennen tulee tapahtua joitain ennalta profetoituja tapahtumia, kuten kolmannen temppelin rakentaminen Jerusalemiin ja Antikristuksen, karismaattisen poliittisen johtajan, nouseminen Euroopassa.
Kyllä ylöstempaus tulee, mutta en usko että tänä syksynä vielä. Jumala tietää koska se tapahtuu.
Mutta jos onkin tulkittu tekstejä väärin. Ylöstempauksen sijaan tuleekin alasvippaus?
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että veikkaisitte vuosia ja päivämääriä, jotka menevät aina huti ja horjuttavat heikkouskoisten mieltä, kannattaisi keskittyä pysymään koko ajan hereillä. Siis valmiina tempaukseen, tuli se tänään illalla, parin kuukauden kuluttua, 2040-luvulla tai vasta 5000-luvulla. Niin kehoitetaan Raamatussakin.
Tämä on juuri pointti.
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä? Luuk. 18:8
Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, 2. Tess. 2:3
Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta, Hepr. 3:12
Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen. Joh. 17:12
Niin kauan kuin maan päällä on uskoa Jumalaan, ei myöskään Herran päivä koita.
Ja miehet kääntyivät sieltä ja kulkivat Sodomaan päin, mutta Aabraham jäi vielä seisomaan Herran eteen. Ja Aabraham lähestyi häntä ja sanoi: "Aiotko siis hukuttaa vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa? Entä jos kaupungissa on viisikymmentä vanhurskasta; aiotko hukuttaa heidät etkä säästä paikkaa siellä olevain viidenkymmenen vanhurskaan tähden? Pois se, että sinä näin tekisit: surmaisit vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa, niin että vanhurskaan kävisi samoin kuin jumalattoman! Pois se sinusta! Eikö kaiken maan tuomari tekisi oikeutta?" Ja Herra sanoi: "Jos löydän Sodoman kaupungista viisikymmentä vanhurskasta, niin minä heidän tähtensä säästän koko paikan". Aabraham vastasi ja sanoi: "Katso, olen rohjennut puhua Herralleni, vaikka olen tomu ja tuhka. Entä jos viidestäkymmenestä vanhurskaasta puuttuu viisi; hävitätkö viiden tähden koko kaupungin?" Hän sanoi: "En hävitä, jos löydän sieltä neljäkymmentä viisi". Ja hän puhui vielä hänelle sanoen: "Entä jos siellä on neljäkymmentä?" Hän vastasi: "Niiden neljänkymmenen tähden jätän sen tekemättä". Aabraham sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että vielä puhun. Entä jos siellä on kolmekymmentä?" Hän vastasi: "En tee sitä, jos löydän sieltä kolmekymmentä". Mutta hän sanoi: "Katso, minä olen rohjennut puhua Herralleni. Entä jos siellä on kaksikymmentä?" Hän vastasi: "Niiden kahdenkymmenen tähden jätän hävittämättä". Ja hän sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että puhun vielä tämän ainoan kerran. Entä jos siellä on kymmenen?" Hän vastasi: "Niiden kymmenen tähden jätän hävittämättä". Ja Herra lähti pois, senjälkeen kuin hän oli lakannut puhumasta Aabrahamin kanssa, ja Aabraham palasi kotiinsa. 1. Moos. 18:22,33
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö. Joh. 14:27
Maailmasta eivät hullut lopu. Vaikka minne temmottaisiin.
Onko Netanjahu Ilmestyskirjan peto tai Anti Kristus ?
Vierailija kirjoitti:
Onko Netanjahu Ilmestyskirjan peto tai Anti Kristus ?
Ei varmaan oo. Klubilainen saattaa olla, en tiedä.
Ohhoh, kylläpäs Jumalan sana on pahaa myrkkyä manalan trolleille! Huomaa että sielunvihollisen aika alkaa käydä jo todella vähiin...