Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko uskovien ylöstempaus tapahtua jo tänä syksynä?

Vierailija
09.10.2024 |

Jeesus tempaa uskovat viimeistään v 2028, mutta koska laittomuuden lapsi paavi on jo ilmestynyt ja julistanut jo kaikki uskonnot tieksi taivaaseen viime viikolla niin tempaus voi tapahtua tänä syksynä

suuria pasuunoita puhalletaan perjantaina 11.10 Yom Kippur 

ja lehtimajajuhlilla 16-26.10 

tempaus tulee suuren pasuunan soidessa

2 tess 2 

1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,

2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.

3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?

6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.

7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,

9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä

10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

1 kor 15

51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,

52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

Kommentit (269)

Vierailija
121/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko lähtee hihhulista hakkaamalla. Tempasi niin että kuuluu hipsutahoi!

Vierailija
122/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Netanjahu Ilmestyskirjan peto tai Anti Kristus ?

Putin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki uskovaiset suuntaukseen katsomatta tempaistaan, jääkö maailma sitten ilman uskontoja? 

Entäs miten kävisi niille ihmisille joilla voi olla ns. helmasyntiä riesanaan 

Vierailija
124/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin aiheesta jo v. 1981 amerikkalaisen elokuvan jossa ihmisiä hävisi yhtäkkiä ympäri maapalloa, olikohan nimi  Jeesus saapui yllättäen, en ole varma nimestä mutta tunnuskappale elokuvassa oli ainakin Suomeksi saman niminen gespellaulu jonka esitti muistaakseni Pro Fide suomalainen gospelpändi jossa soitti myös Mikko Kuustonen aikoinaan.

Vierailija
125/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä odotellut jo vuodesta 1977 kun kuulin asiasta ensi kerran.

Vierailija
126/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elinpäiväthän voi ihmiseltä päättyä muullakin tavoin yllättäen. Sydämen lyönnitkään eivät ole itsestäänselvyyksiä. 

Vierailija
127/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän huolestunut siitä, että miten se laskeutuminen sitten sen ylöstempauksen jälkeen tapahtuu? Saako laittaa laskuvarjon selkään? Onko jossain fb eventissä tms jotain lisätietoa miten tähän valmistaudutaan?

Vierailija
128/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän huolestunut siitä, että miten se laskeutuminen sitten sen ylöstempauksen jälkeen tapahtuu? Saako laittaa laskuvarjon selkään? Onko jossain fb eventissä tms jotain lisätietoa miten tähän valmistaudutaan?

Haha. Tukehdun nauruun. 

Vierailija
129/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule mitään ylöstempausta.

Tulee. Kaikki Raamatun profetiat ovat jo täyttyneet. Sitten kun viimeinen pakana tulee sisälle Taivasten Valtakuntaan, Jeesus nappaa meidät tuulissa ja pilvissä Hääjuhliin.

Olettehan kuulleet viimeisten pasuunien soittoakin kaikkialla maailmassa, kun enkelit ovat puhallelleet. YouTubesta löytyy. 

Meillä Suomessakin, kuulostaa tosiaan aikamoiselta ne kovaääniset töräykset ja jos en olisi uskossa, pelottaisi kyllä aika tavalla. 

Vierailija
130/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antikristus ilmestyy vasta uskovien tempauksen jälkeen, sanoo Raamattu, joten ei voi vielä muuta kun arvuutella ketkä kaikki kolme muodostaa tuon saaatanan epäpyhän kolmikon:  @ntikristus, peto ja väärä profeetta. 

Vierailija
131/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elinpäiväthän voi ihmiseltä päättyä muullakin tavoin yllättäen. Sydämen lyönnitkään eivät ole itsestäänselvyyksiä.

Nämä tiedossa, olen kristitty.

Vierailija
132/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tapahtua ja kannattaa vaihtaa parempi lääkitys.

Vierailija
133/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylöstempaus voi tapahtua mikä hetki tahansa.

Minulla on joka aamu ylöstempaus. Yölläkin, jos pitää käydä vessassa.

Vierailija
134/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ylöstempaus tulee, mutta en usko että tänä syksynä vielä. Jumala tietää koska se tapahtuu.

Täällä tietoa tuosta ylöstempauksesta:

https://nettipappi.net/index.php?topic=2795.0

Nettipappi Marko kirjoittaa:

Ylöstempaus on suhteellisesti hyvin nuori ja varsin kiistelty ajatus kristinuskon piirissä. Wikipedian mukaan oppirakennelman on ensimmäisen kerran esitellyt irlannin anglikaanisen kirkon piirissä vaikuttanut raamatunopettaja John Nelson Darby vasta 1830-luvulla. Pikaisen nettiselailun perusteella hän on ollut osittain kiistanalainen hahmo ja mielipiteitä jakava opettaja.

Oppirakennelman syntymisellä ja taustoilla ei sinällään ole merkitystä, mutta oppihistoria näyttää sen varsin merkittävän tosiasian, että ylöstempaus ei käsitteenä ole pitkän linjan kristillinen oppi. Vastaukseni sävyä varten on myös rehellistä sanoa, että itse henkilökohtaisesti suhtaudun tempaukseen liittyvien opetusten yksityiskohtiin, raamatuntulkintaan ja kokonaislogiikkaan varsin varauksellisesti.

Näppituntumani on, että ylöstempaus nousee aihepiirinä esille pääasiassa vain karismaattisten suuntauksien opetuksessa.

Nettipappi kirjoittaa vielä lisää, voi käydä lukemassa tuolta ylläolevasta nettiosoitteesta.

Vierailija
135/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ylöstempaus tulee, mutta en usko että tänä syksynä vielä. Jumala tietää koska se tapahtuu.

Täällä tietoa tuosta ylöstempauksesta:

https://nettipappi.net/index.php?topic=2795.0

Nettipappi Marko kirjoittaa:

Ylöstempaus on suhteellisesti hyvin nuori ja varsin kiistelty ajatus kristinuskon piirissä. Wikipedian mukaan oppirakennelman on ensimmäisen kerran esitellyt irlannin anglikaanisen kirkon piirissä vaikuttanut raamatunopettaja John Nelson Darby vasta 1830-luvulla. Pikaisen nettiselailun perusteella hän on ollut osittain kiistanalainen hahmo ja mielipiteitä jakava opettaja.

Oppirakennelman syntymisellä ja taustoilla ei sinällään ole merkitystä, mutta oppihistoria näyttää sen varsin merkittävän tosiasian, että ylöstempaus ei käsitteenä ole pitkän linjan kristillinen oppi. Vastaukseni sävyä varten on myös r

Mä oon kyllä eri linjoilla tän nettipapin kanssa. Ja mulle riittää ihan mitä Raamattu asiasta sanoo. Onhan noita oppeja kehitelty, jokainen sitten miettii mitä uskoo.

Vierailija
136/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Izlam on an.ti.kristus ja Erdogan luulee olevansa mahdi. Murhammed on jo helvetiss.

Vierailija
137/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Nyt kannattaa lahjoittaa kaikki omaisuus pois ja mennä johonkin maakuoppaan odottamaan. 

itse aion lentää Suomesta pakoon tulevaa sotaa ja tuhlata kaikki lainarahani Espanjassa tai Vietnamissa.

Hyvä idea. Itse nostan kymppitonnin lainan ja ryyppään niillä rahoilla niin kauan kuin ehdin. 

No kymppitonni menee kyllä kurkusta alas nopeasti, erityisesti kapakoissa.

Vierailija
138/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet!!

Ei auta.

Vierailija
139/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se suviseuroissa tapahtui. 

Vierailija
140/269 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruudessani oli paljon liikkeellä ennustuksia, että uskovien ylöstempaus tapahtuu 1970 luvulla. Ei sitten käynytkään niin.

Koeteltiin uskoa, heikot luopuivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme