Ei ole kyllä mitään alaa johon palkatttaisiin yli 60-vuotiaita
Kommentit (83)
Mun työpaikalla on juuri aloittanut kaksi eläke-ikäistä(kaupan-ala)ja aivan loistavia työtekijöitä.
Rekryfirmasta naurettiin mulle, et onpas kokemusta, heheheh. Olivat lähinnä vahingoniloisia, kun näin työttömänä kyselin työpaikasta. Jos olisin tiennyt kuka oli palkannut kyseisen firman olisin soittanut sinne.
Meille palkattiin yksi eläkeläinen, koska ei ollut nuorempia näitä hommia osaavia tarjolla.
Sama nepotismi maantapa koskee kaikkea muutakin hankinnat tehdään julkisella suhteilla, tonttikaupat sujuu keskenään sopien.
Äärimmäisenä esimerkkinä marinin hallitus kun esim ohisalon ministeriö jakoi miehelleen 27 miljoonaa ympäristötukea.
Taidemuseo palkkasi jonkun 62 v naisen joskus 2015. Oli kuulemma kokoaikatyö.
Vierailija kirjoitti:
Rekryfirmasta naurettiin mulle, et onpas kokemusta, heheheh. Olivat lähinnä vahingoniloisia, kun näin työttömänä kyselin työpaikasta. Jos olisin tiennyt kuka oli palkannut kyseisen firman olisin soittanut sinne.
Mulle sanoi rekryfirmassa teini-ikäinen jätkä kun oltiin sovittu työhaastattelusta mutta alkoi myydä työkkärin kursseja että "luuletko oikeasti saavasi työtä 40 vuotiaana"
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla on juuri aloittanut kaksi eläke-ikäistä(kaupan-ala)ja aivan loistavia työtekijöitä.
Eläkeikäiset on avan eri asia ja niiden ei kuulu ollakaan työelämässä. Toinen suomen työmarkkinoiden sairas piirre.
Vierailija kirjoitti:
Taidemuseo palkkasi jonkun 62 v naisen joskus 2015. Oli kuulemma kokoaikatyö.
Minäkin muistan lukeneeni tästä oli pravdahesarin etusivun juttu.
Minä sain vielä pari työpaikkaa yli 60-vuotiaana. Mikä riski se on? Kuusikymppiseksi töissä selvinneet eivät sairasta juuri koskaan ja heillä on hyvä työmoraali. Ei krapula-aamuja eikä sairaita pikkulapsia. Jos joutuu sairaseläkkeelle, vuosia työeläkkeeseen on vain muutama.
Ihmisen ajattelukyky loppuu 40 vuotiaana. 50 vuotiaita alkaa näkö heiketä. 60 vuotiaana menee kuulo vähitellen. Ja 55 vuotiaana saa rollaattorin. Lihasvoima lakkaa n. 45 vuotiaana. Yritysten rekrytoijat on siksi 30-40 v.
Siitä se johtuu.
Jos olisin työnantaja, en palkkaisi yhtään yli nelikymppistä mihinkään hommaan.
M50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu koulutuksesta ja kokemuksesta enemmänkin kuin iästä
Kyllä, mutta ikää perhana kun tiedustellaan viimeistään haastatteluissa. Jostain syystä ei sitten kuitenkaan moni uskalla palkata kuuskymppistä.
Ikää ei ole kysytty minulla missään haastattelussa, ikää nyt 61v. ja vaihtanut duunia moneen kertaan viime vuosina. Iän kysyminen on nykyään työhaastattelussa sama kuin kysyä puolisosta, poliittisesta aktivismista, ammattiliitosta jne. Eli ei kysytä, ellei kyseessä ole joku pieni nyrkkipaja jossa tissikalenterit roikkuvat seinillä ja muutenkin eletään vielä 1980-lukua.
Opettaja, päiväkoti, sosiaalityöntekijä, sh ja lähihoitaja, lääkäri, yksityisyrittäjät jne. Moniin töihin pääsee helposti 60v.
Totta. Ei olekaan.
Veljes pyysi antaa sulle potkun perseelle yhdeksän vuotta sitten. Sä vaan olit, laiskottelit ja rötväilit asiasi todella tilttiin.
Apukaan ei auttanut.
Oot aivoton sika.
Sulla eläkkeeseen seitsemän vuotta.
Et saa töitä enää mistään.
Onko sulla rikosrekisteri? Rötöksiä paljonkin?
labramuijat ja sairaanhoitajat tekee isosti keikkaa mm. yliopisto työllistää ikääntyneitä.
Monikin asiantuntija-ala. Jos on päivittänyt osaamistaan ja verkostoitunut, työnohjaus ja konsultointi voivat hyvinkin tulla kysymykseen. Silloin ihminen on tosin usein myös motivoitunut työhönsä ja se näkyy, esimerkiksi 70-vuotias sukulaistätini on alansa tohtori, ja tekee mielellään pientä keikkaa. Enemmänkin olisi kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita vaikka kuinka. Lääkäri, arkkitehti, insinööri, kirjanpitäjä ja monia muita aloja missä monet tekee työtä vielä pitkään eläkeiän jälkeen.
kyllä tekee jos on päässyt jo sinne töihin.eri asia jatkaa yli eläkeiän,kuin se ollut välillä pois työelämästä ja yrittää uudelleen. mitä pidempi aikakin sitä vaikeampaa. yliopistolla iäkkäitä,mutta ovat luoneet jo sen uran.
mutta nuo labrat ja sairaanhoitajat tekee keikkaa vaikka ovatkin jo välillä olleet poissa. helppo päästä uudelleenkin
Mä palkkasin juuri 61-vuotiaan ja mulla on myös konsulttina oma entinen asiantuntija, joka on jo eläkkeellä (65v). It-ala
Ap, katkeruus paistaa.🤣🤣🤣
Käy optikolla, ettet turhaan yritä iskeä isöäitejä ja suuttua kun sait pakit, heiltäkin.