Oltiin eilen floridassa ja ajettiin 15 tuntia pakoon myrskyä.
Täällä siis kannattaa varautua myrskyyn jo hyvissä ajoin esimerkiksi ostamalla kanistereihin bensaa. Jos lähtee liian myöhään niin bensa-asemalla on kilometrin jonot ja menee tunteja ennen kun saa bensaa. Pitää siis olla aina varalla bensaa vähintään että pääsee 600 mailia kauemmas.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap lisää tilanteesta.
Luuletko, että hän oli siellä oikeasti
Minä luulen, kun kertoo mikä auto, mikä kulutus ja miten kommunikoivat tuttaviin pahoilla alueilla. Kävikö kenellekään ja miten huonosti.
Floridassa paikalliset pitää myös hurrikaanibileitä
Vierailija kirjoitti:
Voisit melkein kirjoittaa siitä kirjan. Tai videovlogi. :) Pitääkö siellä auttaa nyt muita ihmisiä suojaan. Osa jää?
Vlogi = videoblogi
Vierailija kirjoitti:
Hah. Huomennahan se myräkkä vasta tulee, tai torstaina.
Evakuoinnit vaarallisimmilla alueilla on kyllä aloitettu jo tänä aamuna Suomen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap lisää tilanteesta.
Luuletko, että hän oli siellä oikeasti?
No mitä kummallista tuossa nyt on jos sattuu siellä päin maailmaan asumaan? Itsekin olen kokenut trooppisen myrskyn kun olin Floridassa, se ei edes kehittynyt hurrikaaniksi, mutta meno oli silti todella rajua.
Pari tuntia sitten bensa oli jo loppunut osasta osavaltioita, miten evakuoidut? Helenen iskiessä kaikkia palveluasuntoja/vanhainkoteja ei edes yritetty evakuoida, eikä apua saada.
Olis varmaan hauska kokemus olla nyt karibian laivalla Miamista. Ei kai ne peru lähtöjään? Eihän sellaiselle teräsmöykylle myrsku mitään voi
Katsoin livekuvaa Floridan rannikolta, ja siellä oli hiekkarannalla väkeä tuijottamassa kaukaisuuteen, vähän kuin "tulisi jo ja veisi pois".
Joko ei itsesuojeluvaistoa, tai sitten vahva itsetuhovietti.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin livekuvaa Floridan rannikolta, ja siellä oli hiekkarannalla väkeä tuijottamassa kaukaisuuteen, vähän kuin "tulisi jo ja veisi pois".
Joko ei itsesuojeluvaistoa, tai sitten vahva itsetuhovietti.
Eivät osaa pelätä. Kuvittelevat että "ei se voi sattua minulle" tai jotain.
Biden sanoi että kyse on elämästä ja kuolemasta, sinne ei pidä jäädä ja pitäisi olla jo lähtenyt. Kuolema tulee mereltä.. jyrinä jo kuuluu.
Justhan sanottiin uutisissa, ettei tartte satoja kilsoja ajaa,joitain kymmeniä riittää et pääsee pahimman alta pois.
Tuleeko pahempi kuin hurrikaani Katrinasta?
Noille hurrikaani, taifuuni ja syklonialueille pitäisi rakentaa isoja maanalaisia väestönsuojia sille väestönosalle, joka ei syystä tai toisesta pysty lähtemään pakoon. Nuo myräkät ovat siellä kuitenkin kohtalaisen tavallisia.
Näyttäisi osuvan suoraan St Petersburgiin ja Tampaan. Tulee ihan hillittömän isot tuhot.
Vierailija kirjoitti:
Noille hurrikaani, taifuuni ja syklonialueille pitäisi rakentaa isoja maanalaisia väestönsuojia sille väestönosalle, joka ei syystä tai toisesta pysty lähtemään pakoon. Nuo myräkät ovat siellä kuitenkin kohtalaisen tavallisia.
Maanalaiset tilat jää veden alle. Sinne on luvassa 5 metriä vettä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä jotkut oppivat siitä edellisestä, että kannattaa uskoa viranomaisia ja lähteä. Sielläkin on paljon väkeä, jotka eivät edes usko näihin luonnomullistuksiin, jos eivät itse koe. Kaikki on median keksimiä valheita ja mediakin näyttää kohtauksia vanhoista elokuvista,vaikka ne ovat nykyisin ihan helposti kuvista aidoiksi todettavista.
Eli Trumpin äänestäjät jää kotiin, mutta onko se huono asia? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut jäävät kotiinsa? Ei ole paikkaa mihin mennä? Vai sukulaisen vuoksi.
Tiet tukossa, bensa loppu, hotellit loppuunmyyty.. monia syitä miksi ei pysty lähtemään.
Jos lähtee veks, ruskettunut tulee ja vie himasta kaiken irtoavan. Vähän niinku kasakka.