Voi kun voisi tienata elantonsa neulomalla ja myymällä sukkia, lapasia, villapaitoja yms., mutta ei vain voi
Voisin neuloa päivät pitkät ja samalla katsoa suoratoistoja. Sitten myisin neuleita.
Ei vain todellisuus kohtaa eikä tuolla tavalla pysty tarpeeksi tienaamaan. Olisi kuitenkin aivan unelmajuttu mulle.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä ihmisiä, jotka tienaavat elantonsa tällä. Toki täytyy olla oikeanlainen tuote ja hyvä markkinointitaktiikka takana. Mutta sinun täytyy ottaa kohderyhmäksi varakkaammat asiakkaat ja selvittää, mitä he haluavat. Esim. jotain tämän tapaista.
Oho, käyttääpä hän paksua lankaa. Tuollaisella langalla ja paksuilla puikoilla jonkun villapaidankin saa tekaistua tuosta noin vaan verrattuna että alkaisi jollain hienolla merinovillalangalla neulomaan kolmosen puikoilla, heh.
Kuka hullu tuollaisista maksaisi noin paljon?
Sellainen, jolla on rahaa.
Jos sä teet jotain tarpeeksi hienoa, niin ostajia löytyy. 3000 € villapaidasta on ihan käypä hinta. Potenttiaalisia asiakkaita on Euroopan laskettelukeskuksissa. Sun tarvii saada vain yksi kuva, jossa superjulkkis on kaakaolla Alpeilla sun villapaita päällä. Silloim some räjähtää ja saat 50 tilausta.
Ongelma on, että silloin vaatteen pitää olla todella hieno. Oikeastaan pitäisi yhdistää kuvataiteilijan tunnistettava kuvajälki ja neulesuunnittelija-ammattilaisen materiaaliosaaminen. Kaikki pitää olla läpinäkyvää materiaalituotannossa. Lampaat mielummin kotikasvatuksessa ja syövät paremmin kuin suomalainen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Netissä yks muikkeli myy virkattuja mattoja ym. virkattua kamaa. On ihan firman perustanut. Hinnat ovat kyllä kovat, minkälainen lienee myynti?
Hän myi aikoinaan huutonetissä muistaakseni, jos nyt samasta tekijästä puhutaan mutta hiljaista oli ainakin siellä. Tosin voihan se olla että ohimyyntiä oli paljonkin. Tai muita myyntipaikkoja lisäksi. Rohkea tyyppi kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi.
Jos te keski-ikäiset suomiakat lopettaisitte uhriutumisen, valittamisen ja rääkymisen, niin tuolle voisi tehdä jotakin. Itse tienaan elantoni sisällöntuottajana (pelaan shakkia ja ratkon sudokuja ja pelaan muita big brain -pelejä Twitchissä). Jos AP opettelisi streamaamaan, ja puhumaan in English, niin katsojia kyllä tulee.
Nykyisin sisällöntuotanto on sitä, että otetaan jokin pieni aihe ja tehdään siitä kiinnostuville sisältöä. M25
Sisällöntuotanto ei ole oikea työ.
Eli esim. tämä neulontakanavan pitäminen ei ole oikeaa työtä, mutta jos hän opettaisi samaa asiaa kansalaisopistossa niin se olisi oikeaa työtä?
No esim tuolla linkatulla videolla on 11 miljoonaa katselukertaa
Tulojen arvioiminen riippuu mainostulojen keskimääräisestä määrästä. Yleisesti ottaen mainostulot vaihtelevat 25 dollaria per 1 000 katselukertaa.
Lasketaan molemmat vaihtoehdot:
Alhainen arvio:
11 000 000 katselukertaa 2 dollaria / 1 000 katselukertaa = 22 000 dollaria
Korkea arvio:
11 000 000 katselukertaa 5 dollaria / 1 000 katselukertaa = 55 000 dollaria
Eli, pelkästään tuosta yhdestä videosta tuo henkilö on voinut saada noin 22 00055 000 dollaria mainostuloista riippuen. Tämä on tosin vain karkea arvio, ja todelliset tulot voivat vaihdella esimerkiksi videon sisällön ja yleisön sitoutumisen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sukat kudotaan, ei neulota!
Väärin, kangaspuilla kudotaan.
Joissain murteissa niitä käytetään synonyymeinä kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi.
Jos te keski-ikäiset suomiakat lopettaisitte uhriutumisen, valittamisen ja rääkymisen, niin tuolle voisi tehdä jotakin. Itse tienaan elantoni sisällöntuottajana (pelaan shakkia ja ratkon sudokuja ja pelaan muita big brain -pelejä Twitchissä). Jos AP opettelisi streamaamaan, ja puhumaan in English, niin katsojia kyllä tulee.
Nykyisin sisällöntuotanto on sitä, että otetaan jokin pieni aihe ja tehdään siitä kiinnostuville sisältöä. M25
Sisällöntuotanto ei ole oikea työ.
Eli esim. tämä neulontakanavan pitäminen ei ole oikeaa työtä, mutta jos hän opettaisi samaa asiaa kansalaisopistossa niin se olisi oikeaa työtä?
2 viiva 5 dollaria siis. palsta poisti tuon väliviivan
Edelliselle, lainaus ei toimi: kuinka monta neulemiljonääriä tunnet?
"Miten postitus? Moittivatko kalliiksi? Sisältyykö postitus hintaan? Minkälainen palkkio etsylle? Muut kulut, mitä jää käteen esim 100€ myynnistä? Kiinnostaisi itseänikin. "
Oletan että tämä oli minulle, palstan quotebox ei vaan näyttänyt postaustani etsyyn liittyen.
Mulla sisältyy postitus hintaan kahdesta syystä, Etsyn hakutoiminto näyttää jenkkiläisille ensisijaisesti ne tuotteet joissa on heille ilmainen postimaksu. Toisekseen, eivät pääse kritisoimaan Postin korkeita hintoja. Jos haluaa EMS lähetyksenä, se maksaa ekstraa, mutta se on keskimäärin 4 päivässä perillä.
Etsy ottaa alle 50 sentin listausmaksun per kaupassa oleva tuote. Provikka on 6.5% koko myydyn tuotteen hinnasta mahdolliset postikulut mukaanlukien.
Ostaisin mielelläni laadukkaasta langasta mittatilaustyönä tehtyjä villapaitoja ja muitakin vaatteita, mutta ei ole rahaa niin paljon, että voisin käyvän hinnan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Sukat kudotaan, ei neulota!
Mä itseasiassa kudon sukkia koska se on mun murrealueen sana. Myös mattoja kudon puilla. Käytin aloituksessa neuloa-sanaa juuri sun kaltaisten nillittäjien vuoksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä voisi tienata ihan mukavasti, jos tekisi asiakkaille mittatilaustyönä. Varsinkin nyt kun kaikki neuleet ja virkkaustekeleet ovat olleet muodissa jo pari vuotta.
Jos osaisin itse tehdä käsilläni jotain, niin ainakin tekisin sitä sivubisneksenä
Ei ne mene kaupaksi, hinnan pitäisi olla niin kallis, ettei kukaan osta. Siis tyyliin 80e on liikaa, 30 olisi ehkä ok, mutta jos itselle yhtään haluaa palkkaa, pitäisi hinta olla 200e. Ei vaan onnistu
On rikkaita ihmisiä, joilla on varaa maksaa jopa TUHANSIA vaatteistaan ja maksavat tän vielä ihan mielellään kunhan löytävät jotain laadukasta ja täysin uniikkia. Suurin haaste on kehitellä sellainen luksusneule mikä heitä miellyttää ja se miten markkinoida sitä näi
Käsin tehtyä ei arvosteta vaikka olisi kuinka uniikki. Rikkaat eivät arvosta jos ei ole jonkun muotihuoneen. Silloin voivat maksaa tuhansia vaikka mistä kötöstyksestä, mutta ei todellakaan jos sen on tehnyt pirkko siilinjärveltä.
Kyllä ostaa, jos Pirkko osaa brändätä itsensä/tuotteensa oikein. Tämä se yleensä suurin ongelma on että ne käsityöintoilijat eivät osaa brändätä tuotettaan ja eivät ole tarpeeksi uniikkeja. Pirkon pitää osata myydä mielikuvaa tietystä elämäntyylistä eikä pelkästään sitä tuotetta. Instagram on hyvä keino saada itselleen tunnettavuutta, vaikka monet sitä vierastavatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä ihmisiä, jotka tienaavat elantonsa tällä. Toki täytyy olla oikeanlainen tuote ja hyvä markkinointitaktiikka takana. Mutta sinun täytyy ottaa kohderyhmäksi varakkaammat asiakkaat ja selvittää, mitä he haluavat. Esim. jotain tämän tapaista.
Oho, käyttääpä hän paksua lankaa. Tuollaisella langalla ja paksuilla puikoilla jonkun villapaidankin saa tekaistua tuosta noin vaan verrattuna että alkaisi jollain hienolla merinovillalangalla neulomaan kolmosen puikoilla, heh.
Jos sä teet jotain tarpeeksi hienoa, niin
Joo kyllä kotisohvalta tällainen polkaistaan. Ja ne kuvataiteilijan palkat ja lampaat ja ruuat ja mitä niitä muita speksejä oli, ihan helppo homma. Ihan realistista jokaiselle sukankutojalle.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, minä taas olen myynyt perussukkia enemmän kuin koskaan. Tosin vain lasten kokoja. Aikuisille pitää olla niin työläitä pitsejä, kirjoneuleita ja pitkiä, lyhyitä ja niiden väliltä, just oikeat sävyt ja värit suunnilleen kerros kerrokselta juuri hänelle suunniteltuja mutta vain lankojen hinnalla (että voi myydä eteenpäin kalliimmalla?).
No ne ostaa sulta siis. :D Voi olla toki että olen tulkinnut syyn väärin. Usein nämä on helppo nähdä jälkeen päin. Nuo oli vaan omia havaintojani omien kokemusten perusteella, eikä mitenkään bisnesmielessä tehtyjä. Brändäys ja asian miettiminen (markkinointi yms) pitäisi olla kunnossa, jos elantonsa haluaa näistä, ja mä tosiaan teen vain työn ohessa ja harrastusperiaatteella. Monen vuoden koulutus ja muutama vuosi työkokemusta on alalta, mutta nykyään näin, kun varsinainen työ on muualla. Esim. mainitsemasi perussukkaa lapsille useampi kuin kaksi paria tuntuisi varsinaisen työn päälle toiselta työpäivältä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ostaa, jos Pirkko osaa brändätä itsensä/tuotteensa oikein. Tämä se yleensä suurin ongelma on että ne käsityöintoilijat eivät osaa brändätä tuotettaan ja eivät ole tarpeeksi uniikkeja. Pirkon pitää osata myydä mielikuvaa tietystä elämäntyylistä eikä pelkästään sitä tuotetta. Instagram on hyvä keino saada itselleen tunnettavuutta, vaikka monet sitä vierastavatkin.
Suomalaisilla käsityöläisillä on hyvin yleinen vika se, että omaan työhön suhtaudutaan asenteella "no tää nyt vaan on tämmönen, jos sä nyt jotain viitsit maksaa niin ois kiva". Ja nämä lapatossut myös polkevat samalla muutkin samaan rakoon. Ei mikään ihme että sitä arvostusta ei ole. On mennyt itsellä hyvä aika jopa ammattilaisena siihen, että asennoidun nykyään siten että ne tuotteet mitä teen, on helkkarin laadukkaita sekä kestäviä. Jos ei ostajaa hinta miellytä niin ostaja on hyvä ja jättää ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
"Miten postitus? Moittivatko kalliiksi? Sisältyykö postitus hintaan? Minkälainen palkkio etsylle? Muut kulut, mitä jää käteen esim 100€ myynnistä? Kiinnostaisi itseänikin. "
Oletan että tämä oli minulle, palstan quotebox ei vaan näyttänyt postaustani etsyyn liittyen.
Mulla sisältyy postitus hintaan kahdesta syystä, Etsyn hakutoiminto näyttää jenkkiläisille ensisijaisesti ne tuotteet joissa on heille ilmainen postimaksu. Toisekseen, eivät pääse kritisoimaan Postin korkeita hintoja. Jos haluaa EMS lähetyksenä, se maksaa ekstraa, mutta se on keskimäärin 4 päivässä perillä.
Etsy ottaa alle 50 sentin listausmaksun per kaupassa oleva tuote. Provikka on 6.5% koko myydyn tuotteen hinnasta mahdolliset postikulut mukaanlukien.
Myynti 100 €, - 7 € Etsylle, - 45,90 € pienin mahdollinen paketti Jenkkeihin, - materiaalit? Paljon sulle jää oikeasti käteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä kotisohvalta tällainen polkaistaan. Ja ne kuvataiteilijan palkat ja lampaat ja ruuat ja mitä niitä muita speksejä oli, ihan helppo homma. Ihan realistista jokaiselle sukankutojalle.
Vaikeaa toki, mutta ei mahdotonta. Pointtina se, että tarjoat sellaista mitä muut eivät tarjoa ja just tuo panostaminen brändäykseen ja markkinointiin. Turha niitä perussukkia on lähteä myymään 500 eurolla jossain Torissa.
Vierailija kirjoitti:
Joku sisällöntuottajia vihaava työtön amisjuntti oli ilmiantanut kommenttini.
Kyllä voi.
Ap ei halunnut sisällöntuottajaksi, eikä ongelma ollut työttömyys.
Nimittelemällä muita harvoin saa aikaan hyvää keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsy ottaa alle 50 sentin listausmaksun per kaupassa oleva tuote. Provikka on 6.5% koko myydyn tuotteen hinnasta mahdolliset postikulut mukaanlukien.Myynti 100 €, - 7 € Etsylle, - 45,90 € pienin mahdollinen paketti Jenkkeihin, - materiaalit? Paljon sulle j
En todellakaan lähetä pakettina. ja sanoin hinnaksi 100e+, kallein ollut vajaa 200e. Materiaalit halvimmillaan olleet 8e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla käsityöläisillä on hyvin yleinen vika se, että omaan työhön suhtaudutaan asenteella "no tää nyt vaan on tämmönen, jos sä nyt jotain viitsit maksaa niin ois kiva". Ja nämä lapatossut myös polkevat samalla muutkin samaan rakoon. Ei mikään ihme että sitä arvostusta ei ole. On mennyt itsellä hyvä aika jopa ammattilaisena siihen, että asennoidun nykyään siten että ne tuotteet mitä teen, on helkkarin laadukkaita sekä kestäviä. Jos ei ostajaa h
Samaan kategoriaan menee tuokin, että jos mä osaisin niin tekisin jne. Ei nähdä ammattina. En mäkään ole mitään oppia saanut lahjana syntymässä, vaan olen 6v opiskellut alaa. Ei kukaan sano, että jos mä osaisin tehdä sähkötöitä niin tekisin niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla käsityöläisillä on hyvin yleinen vika se, että omaan työhön suhtaudutaan asenteella "no tää nyt vaan on tämmönen, jos sä nyt jotain viitsit maksaa niin ois kiva". Ja nämä lapatossut myös polkevat samalla muutkin samaan rakoon. Ei mikään ihme että sitä arvostusta ei ole. On mennyt itsellä hyvä aika jopa ammattilaisena siihen, että asennoidun nykyään siten että ne tuotteet mitä teen, on helk
Melllä nyt opetetaan sitä neulomista kaikille ihan peruskoulussa.