Voi kun voisi tienata elantonsa neulomalla ja myymällä sukkia, lapasia, villapaitoja yms., mutta ei vain voi
Voisin neuloa päivät pitkät ja samalla katsoa suoratoistoja. Sitten myisin neuleita.
Ei vain todellisuus kohtaa eikä tuolla tavalla pysty tarpeeksi tienaamaan. Olisi kuitenkin aivan unelmajuttu mulle.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä ihmisiä, jotka tienaavat elantonsa tällä. Toki täytyy olla oikeanlainen tuote ja hyvä markkinointitaktiikka takana. Mutta sinun täytyy ottaa kohderyhmäksi varakkaammat asiakkaat ja selvittää, mitä he haluavat. Esim. jotain tämän tapaista.
Paljonkohan neuloja saa palkkaa tuollaisesta yhdestä 400 euron villatakista?
Designed by Hope and handmade in Northern Ireland by our local team of knitters.
Joo huomasin tuon kanssa itse, mutta jos on Pohjois-Irlannissa niin ei ainakaan ole halpatyövoimamaassa tehty. Fiksuahan tuossa olisi itse myydä niitä tuotteita yrittäjänä ja sitten palkata muita kun kysyntä kasvaa eikä niin päin että tekee jollekin toiselle, joka sitten ottaa osan siitä välistä.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni kutoo mm. islantilaisia villapaitoja, vähintään paidan viikossa ja tienaa jokaisesta 400 euroa. Tämän ansiosta tekee vain osa-aikaista muuta työtä mutta on monesti todennut että voisi jättää sen kokonaan pois, eläisi villapaitojen, sukkien ym myynnillä.
Aloin miettimään että ystäväsi on varmaan supernopea neuloja, jos pystyy elättämään itsensä neuletöillä ja tekemään enemmän kuin yhden paidan viikossa. 400 euron paidastakin menee verot ja vähennetään materiaalikustannukset ja oletettavasti maksetaan eläkemaksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi.
Jos te keski-ikäiset suomiakat lopettaisitte uhriutumisen, valittamisen ja rääkymisen, niin tuolle voisi tehdä jotakin. Itse tienaan elantoni sisällöntuottajana (pelaan shakkia ja ratkon sudokuja ja pelaan muita big brain -pelejä Twitchissä). Jos AP opettelisi streamaamaan, ja puhumaan in English, niin katsojia kyllä tulee.
Nykyisin sisällöntuotanto on sitä, että otetaan jokin pieni aihe ja tehdään siitä kiinnostuville sisältöä. M25
Sisällöntuotanto ei ole oikea työ.
Ai ei ole? Ok. Mainoksista, sponsoreista ja lahjoituksista saan kuukaudessa 3200-3600 euroa tekemällä töitä ke-su ~6 tuntia päivittäin. Ja tämä ei ole siis sinusta oikea työ? Ok... M25
Haukutko sinä sisällöntuotoksissakin suomalaisia naisia suomiakoiksi? Hirveän paljon naisia vihaavat miehet sinulle maksaa. Ettet vaan ole kameran edessä nakuna?
Kaislakerttu Lehtovaara on menestynyt. Silloin design lähestyy taidetta. Ainoa keino Suomen leveydasteilla menestyä.
Vierailija kirjoitti:
Kaislakerttu Lehtovaara on menestynyt. Silloin design lähestyy taidetta. Ainoa keino Suomen leveydasteilla menestyä.
Neulesuunnittelua vain opiskelemaan. Omaperäiset pärjää. Ja ulkomailla ihmisillä on varaa maksaakin hienosta ja laadukkaasta. Suomessa ei ole ns. vanhaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä ihmisiä, jotka tienaavat elantonsa tällä. Toki täytyy olla oikeanlainen tuote ja hyvä markkinointitaktiikka takana. Mutta sinun täytyy ottaa kohderyhmäksi varakkaammat asiakkaat ja selvittää, mitä he haluavat. Esim. jotain tämän tapaista.
Designed by Hope and handmade in Northern Ireland by our local team of knitters.
Joo huomasin tuon kanssa itse, mutta jos on Pohjois-Irlannissa niin ei ainakaan ole halpatyövoimamaassa tehty. Fiksuahan tuossa olisi itse myydä niitä tuotteita yrittäjänä ja sitten palkata muita kun kysyntä kasvaa eikä niin päin että tekee jollekin toiselle, joka sitten ottaa osan siitä välistä.
Hope asuu isän ja äidin luona, ja vanhemmilla - osakkailla - on sekä verkostoja että rahaa, millä luoda bisnestä. Firma on vajaat neljä vuotta vanha, ja tulos pienenee voimakkaasti.
Tuollaisen suorista kappaleista kootun, 30-40 millin puikoilla neulotun villatakin tekemiseen ei mene muutamaa tuntia kauempaa. Villaa tosin kuluu paljon, mutta Irlannissa riittää lampaita.
Luksustuotteita nuo kuuluvat olevan, ainakin Hopen itsensä mielestä. Mikä sitten lienee totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo huomasin tuon kanssa itse, mutta jos on Pohjois-Irlannissa niin ei ainakaan ole halpatyövoimamaassa tehty. Fiksuahan tuossa olisi itse myydä niitä tuotteita yrittäjänä ja sitten palkata muita kun kysyntä kasvaa eikä niin päin että tekee jollekin toiselle, joka sitten ottaa o
Omaperäisyys. Käsittääkseni Kaislakerttukin värjää langat itse. Ainoa keino pärjätä Kiinan halpatuotantoa vastaan on olla vain niin hyvä. Sitten pitäisi pyrkiä Euroopan catwalkeille.
Silmiini osui nimi Olivia Rubin. Neuleita, jotka on omaperäisiä, ei kuitenkaan liian. Hinta on kohdillaan. Jotain tuollaista?
En usko, että pelkällä käsityöntekemisellä Suomessa pärjää. Pitää olla koko paketti: Tunnistettava design, materiaalit ja työnjälki huippuluokkaa, sekä brändi.
Neulesuunnittelu sinällään on pop, ajan ytimessä.
Siitä vain tekemään ja suunnittelemaan!
Vierailija kirjoitti:
En usko, että pelkällä käsityöntekemisellä Suomessa pärjää. Pitää olla koko paketti: Tunnistettava design, materiaalit ja työnjälki huippuluokkaa, sekä brändi.
Neulesuunnittelu sinällään on pop, ajan ytimessä.
Siitä vain tekemään ja suunnittelemaan!
Miksei, me ollaan täällä Suomessa pyramidin huipulla. Valtio tarjoaa koulutuksen ja elatuksen. Täällä jos missä siihen on mahdollisuus!
Netissä yks muikkeli myy virkattuja mattoja ym. virkattua kamaa. On ihan firman perustanut. Hinnat ovat kyllä kovat, minkälainen lienee myynti?
Vierailija kirjoitti:
No niin,ihmiset ei halua ostaa 200 e maksavaa villapaitaa, mieluummin ostavat prismasta 30e maksavan pokyesteri neuleen
Kalliiden neuleiden ostajat ja prismapolyesteriporukka ovat täysin eri asiakaskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Netissä yks muikkeli myy virkattuja mattoja ym. virkattua kamaa. On ihan firman perustanut. Hinnat ovat kyllä kovat, minkälainen lienee myynti?
Jos on jotain omaperäistä, niin jees. Mietin just, että mikä olisi hirvein aihe villapaidassa? No kaulailevat hevoset. Mutta sitten se olisikin tosi cool, kun on hirveän omaperäinen. Näin ulkomailla taidemuseossa yhden kalliin teoksen. Siinä oli hevosia piirretty tyyliin 9-v. tytön päiväkirja. Ajattelin, että voiko olla huonompaa. Joku oli sen kummiskin ostanut monella tuhannella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee ylellisyysneuleita ja niille kunnon hinta.
No mistä ostajat? Ei niitä kalliita neuleita niin vain myydä. Lisäksi mulla pitäisi olla varaa ostaa langat tuollaisia varten. Ei tuollaista tyhjästä aloiteta.
Ap
Pyydä lankojen hinta etukäteen.
Mikään ei voita käsintehtyä neuletakkia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos neuloisit jotain lasten sukkia ja vaatteita, jotka saa tehtyä parissa tunnissa. Sitten niille joku ökyhinta tyyliin 60e per käsintehty sukkapari, josta idiootit vanhemmat ovat valmiita maksamaan. Monet uudet vanhemmat ovat niin tyhmiä, että luulevat käsin tehtyjen olevan arvokkaampia ja muodikkaampia.
Asiakkaiden halveksiminen ja aliarvioiminen ei koskaan ole hyvä lähtökohta liiketoiminnalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä voisi tienata ihan mukavasti, jos tekisi asiakkaille mittatilaustyönä. Varsinkin nyt kun kaikki neuleet ja virkkaustekeleet ovat olleet muodissa jo pari vuotta.
Jos osaisin itse tehdä käsilläni jotain, niin ainakin tekisin sitä sivubisneksenä
Ei ne mene kaupaksi, hinnan pitäisi olla niin kallis, ettei kukaan osta. Siis tyyliin 80e on liikaa, 30 olisi ehkä ok, mutta jos itselle yhtään haluaa palkkaa, pitäisi hinta olla 200e. Ei vaan onnistu
Vierailija kirjoitti:
Mikset tee sitä sitten harrasteena josta saa rahaa?
Olen amatöörimuusikko, teen bändin kanssa keikkaa 20-30x vuodessa, saa hieman lisätuloa rakkaasta harrastuksesta, enkä edes kuvittele haaveile että tästä ikinä elantoa voisi saada.
No jos langat villapaitaan maksaa vaikkapa 90 euroa, niin sitä voi silti olla hankala myydä edes sillä hinnalla. Ennemmin tekee sitten itselle vain, tai jollekin tutulle
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni kutoo mm. islantilaisia villapaitoja, vähintään paidan viikossa ja tienaa jokaisesta 400 euroa. Tämän ansiosta tekee vain osa-aikaista muuta työtä mutta on monesti todennut että voisi jättää sen kokonaan pois, eläisi villapaitojen, sukkien ym myynnillä.
Missä hän mukamas saa paitansa myytyä tuohon hintaan? En todellakaan nimittäin usko tätä tarinaa.
Esim tän villapaidan hinta on 1,166 nyt siis tarjouksessa tuo hinta
https://www.farfetch.com/uk/shopping/men/rhude-intarsia-knit-crew-neck-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi.
Jos te keski-ikäiset suomiakat lopettaisitte uhriutumisen, valittamisen ja rääkymisen, niin tuolle voisi tehdä jotakin. Itse tienaan elantoni sisällöntuottajana (pelaan shakkia ja ratkon sudokuja ja pelaan muita big brain -pelejä Twitchissä). Jos AP opettelisi streamaamaan, ja puhumaan in English, niin katsojia kyllä tulee.
Nykyisin sisällöntuotanto on sitä, että otetaan jokin pieni aihe ja tehdään siitä kiinnostuville sisältöä. M25
Sisällöntuotanto ei ole oikea työ.
Eli esim. tämä neulontakanavan pitäminen ei ole oikeaa työtä, mutta jos hän opettaisi samaa asiaa kansalaisopistossa niin se olisi oikeaa työtä?
Väitätkö, että hän tienaa tuolla neulontakanavallaan 3500e kuussa? Ei taatusti tienaa.
Eikä tienaa kukaan muukaan, ne neulontatekniikat katsotaan kerran, moni ei katso koskaan, ja sitten ne osaa tehdä.
Eli esim. tämä neulontakanavan pitäminen ei ole oikeaa työtä, mutta jos hän opettaisi samaa asiaa kansalaisopistossa niin se olisi oikeaa työtä?