Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kun voisi tienata elantonsa neulomalla ja myymällä sukkia, lapasia, villapaitoja yms., mutta ei vain voi

Vierailija
08.10.2024 |

Voisin neuloa päivät pitkät ja samalla katsoa suoratoistoja. Sitten myisin neuleita. 

Ei vain todellisuus kohtaa eikä tuolla tavalla pysty tarpeeksi tienaamaan. Olisi kuitenkin aivan unelmajuttu mulle. 

Kommentit (162)

Vierailija
61/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin,ihmiset ei halua ostaa 200 e maksavaa villapaitaa, mieluummin ostavat prismasta 30e maksavan pokyesteri neuleen 

Hyvät langat maksaa helposti 200€. Ostin juuri 50€ sukkalangat. 

Vierailija
62/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee ylellisyysneuleita ja niille kunnon hinta. 

No mistä ostajat? Ei niitä kalliita neuleita niin vain myydä. Lisäksi mulla pitäisi olla varaa ostaa langat tuollaisia varten. Ei tuollaista tyhjästä aloiteta.

Ap

Kuten tuossa jo aiemmin mainittiin niin tähtää ulkomaille. Suomessa neuleista on ylitarjontaa, mutta voit löytää ostajia vaikka Japanista tai Singaporesta. Kun teet mittatilaustyönä niin ostat langat vasta sitten kun asiakas on päättänyt tilata sulta ja maksanut sulle. Etsyn kautta  löytää asiakkaita alkuun.

Alkuun olisi varmasti todella hankalaa koska ei pystyisi kuitenkaan lopettamaan päivätyötä rahan vuoksi. Eli aikaa olisi rajoitetusti. 

Ap

Mitä jos aloittaisitkin ihan sivubisneksenä. Kertoisit esim. somessa tekeväsi tilauksesta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sisällöntuottajia vihaava työtön amisjuntti oli ilmiantanut kommenttini.

Kyllä voi.

Jos te keski-ikäiset suomiakat lopettaisitte uhriutumisen, valittamisen ja rääkymisen, niin tuolle voisi tehdä jotakin. Itse tienaan elantoni sisällöntuottajana (pelaan shakkia ja ratkon sudokuja ja pelaan muita big brain -pelejä Twitchissä). Jos AP opettelisi streamaamaan, ja puhumaan in English, niin katsojia kyllä tulee.

Nykyisin sisällöntuotanto on sitä, että otetaan jokin pieni aihe ja tehdään siitä kiinnostuville sisältöä. M25

Hear, hear!

Vierailija
64/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä voisi tienata ihan mukavasti, jos tekisi asiakkaille mittatilaustyönä. Varsinkin nyt kun kaikki neuleet ja virkkaustekeleet ovat olleet muodissa jo pari vuotta.

Jos osaisin itse tehdä käsilläni jotain, niin ainakin tekisin sitä sivubisneksenä

Tuo on totta, että muoti ja asenteet esim. pikamuotia kohtaan ovat auttaneet asiaa. Muuten ajat ovat huonot, kun ihmiset ei osta mitään. Olen myynyt lusätulona käsitöitä aikalailla laidasta laitaan noin parin kymmenen vuoden ajan. Silloin 20v sitten netissä myyminen oli uutta ja tuotteet mitä ei joka kylän kaupoista löytynyt meni parhaiten. Sitten netin yleistyttyä paras oli yksilöllinen ommeltu. Nyt ehkä neulottu. Perus sukkaakin meni hyvin vuosi - pari sitten ja erikoisimmat niin että ei ehtinyt tehdä sitä mitä kysyttiin. Nyt tämä syksy on selvästi hiljaisempi.

Vierailija
65/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaislakerttu Lehtovaara on menestynyt. Silloin design lähestyy taidetta. Ainoa keino Suomen leveydasteilla menestyä.

Hän tekee malleja, joita moni tuottaja valmistaa koneellisesti. 

Vierailija
66/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos neuloisit jotain lasten sukkia ja vaatteita, jotka saa tehtyä parissa tunnissa. Sitten niille joku ökyhinta tyyliin 60e per käsintehty sukkapari, josta idiootit vanhemmat ovat valmiita maksamaan. Monet uudet vanhemmat ovat niin tyhmiä, että luulevat käsin tehtyjen olevan arvokkaampia ja muodikkaampia.

Halveksimalla ja vähättelemällä asiakkaitaan ei ainakaan saa mitään myytyä.

Vierailija
67/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä ostajat? Ei niitä kalliita neuleita niin vain myydä. Lisäksi mulla pitäisi olla varaa ostaa langat tuollaisia varten. Ei tuollaista tyhjästä aloiteta.

Ap

Jos yritystoiminnasta haaveilee, kannattaa tosiaan miettiä, miten se asiakaskunta tavoitetaan. Nettikaupalla, messuilla, molemmilla, miten? Sitä kutsutaan markkinointisuunnitelmaksi. Ja toisekseen, kovin pienet panostuksethan tuollaisessa bisneksessä olisi, kun et tarvitsisi toimititiloja etkä kalliita koneita, pelkästään lankoja varastoon, ja ne on tosi halpoja verrattuna moneen muuhun tavaraan. 

Vierailija
68/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuten tuossa jo aiemmin mainittiin niin tähtää ulkomaille. Suomessa neuleista on ylitarjontaa, mutta voit löytää ostajia vaikka Japanista tai Singaporesta. Kun teet mittatilaustyönä niin ostat langat vasta sitten kun asiakas on päättänyt tilata sulta ja maksanut sulle. Etsyn kautta  löytää asiakkaita alkuun.

Alkuun olisi varmasti todella hankalaa koska ei pystyisi kuitenkaan lopettamaan päivätyötä rahan vuoksi. Eli aikaa

Tai ohjeita myymällä voisi tienata myös, nopeammin ja helpommin.

Vierailija
69/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä voisi tienata ihan mukavasti, jos tekisi asiakkaille mittatilaustyönä. Varsinkin nyt kun kaikki neuleet ja virkkaustekeleet ovat olleet muodissa jo pari vuotta.

Jos osaisin itse tehdä käsilläni jotain, niin ainakin tekisin sitä sivubisneksenä

Ei ne mene kaupaksi, hinnan pitäisi olla niin kallis, ettei kukaan osta. Siis tyyliin 80e on liikaa, 30 olisi ehkä ok, mutta jos itselle yhtään haluaa palkkaa, pitäisi hinta olla 200e. Ei vaan onnistu  

On rikkaita ihmisiä, joilla on varaa maksaa jopa TUHANSIA vaatteistaan ja maksavat tän vielä ihan mielellään kunhan löytävät jotain laadukasta ja täysin uniikkia. Suurin haaste on kehitellä sellainen luksusneule mikä heitä miellyttää ja se miten markkinoida sitä näille ihmisille. 

Vierailija
70/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan maksa vaikka olisi miten ylellinen. Jo langat on yli sata euroa, työ siihen päälle. Ei vaan ole mahdollinen yhtälö, olen minäkin tätä miettinyt. Käsitöillä voi tienata vain jos keksii jonkun yksinkertaisen ja nopeasti tehtävän tuotteen, niinkuin ne neliöpipot aikonaan. Saumurilla surauttaa varmaan alle minuutissa yhden. Nekin on sitten aikansa hittejä, eipä sellaista kukaan enää pitäisi.

Vierailija
71/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Alkuun olisi varmasti todella hankalaa koska ei pystyisi kuitenkaan lopettamaan päivätyötä rahan vuoksi. Eli aikaa olisi rajoitetusti. 

Ap

Mä teen sivubisneksenä Etsyyn asusteita, hinta +100e. 90% asiakkaista ollut Yhdysvalloista. Käyn kokopäivätöissä ja tilauksia tulee keskimäärin 1-5 per kuukausi. Vuoden ollut kauppa pystyssä jo. 

Vierailija
72/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, että muoti ja asenteet esim. pikamuotia kohtaan ovat auttaneet asiaa. Muuten ajat ovat huonot, kun ihmiset ei osta mitään. Olen myynyt lusätulona käsitöitä aikalailla laidasta laitaan noin parin kymmenen vuoden ajan. Silloin 20v sitten netissä myyminen oli uutta ja tuotteet mitä ei joka kylän kaupoista löytynyt meni parhaiten. Sitten netin yleistyttyä paras oli yksilöllinen ommeltu. Nyt ehkä neulottu. Perus sukkaakin meni hyvin vuosi - pari sitten ja erikoisimmat niin että ei ehtinyt tehdä sitä mitä kysyttiin. Nyt tämä syksy on selvästi hiljaisempi.

Jännä, minä taas olen myynyt perussukkia enemmän kuin koskaan. Tosin vain lasten kokoja. Aikuisille pitää olla niin työläitä pitsejä, kirjoneuleita ja pitkiä, lyhyitä ja niiden väliltä, just oikeat sävyt ja värit suunnilleen kerros kerrokselta juuri hänelle suunniteltuja mutta vain lankojen hinnalla (että voi myydä eteenpäin kalliimmalla?).

Vierailija
73/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä ihmisiä, jotka tienaavat elantonsa tällä. Toki täytyy olla oikeanlainen tuote ja hyvä markkinointitaktiikka takana. Mutta sinun täytyy ottaa kohderyhmäksi varakkaammat asiakkaat ja selvittää, mitä he haluavat. Esim. jotain tämän tapaista.

https://hopemacaulay.com/collections/new

Oho, käyttääpä hän paksua lankaa. Tuollaisella langalla ja paksuilla puikoilla jonkun villapaidankin saa tekaistua tuosta noin vaan verrattuna että alkaisi jollain hienolla merinovillalangalla neulomaan kolmosen puikoilla, heh.

Kuka hullu tuollaisista maksaisi noin paljon?

Vierailija
74/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat kudotaan, ei neulota!

Vierailija
75/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaislakerttu Lehtovaara on menestynyt. Silloin design lähestyy taidetta. Ainoa keino Suomen leveydasteilla menestyä.

Hän tekee malleja, joita moni tuottaja valmistaa koneellisesti. 

Mallit ovat tunnistettavia. Lähes maalauksia. Kaikki ulkomaalaiset kaverini ovat kehuneet Kaislakertun villapaitaani. Siinä on omaperäistä, värit ovat hienot. Suomen luonnon värejä. Lisäksi hyvin tehty. Luulin, että hänellä on oma paja. Tuohon kannattaa pyrkiä.

Vierailija
76/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä ihmisiä, jotka tienaavat elantonsa tällä. Toki täytyy olla oikeanlainen tuote ja hyvä markkinointitaktiikka takana. Mutta sinun täytyy ottaa kohderyhmäksi varakkaammat asiakkaat ja selvittää, mitä he haluavat. Esim. jotain tämän tapaista.

Oho, käyttääpä hän paksua lankaa. Tuollaisella langalla ja paksuilla puikoilla jonkun villapaidankin saa tekaistua tuosta noin vaan verrattuna että alkaisi jollain hienolla merinovillalangalla neulomaan kolmosen puikoilla, heh.

Sellainen, jolla on rahaa. 

Vierailija
77/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Alkuun olisi varmasti todella hankalaa koska ei pystyisi kuitenkaan lopettamaan päivätyötä rahan vuoksi. Eli aikaa

Miten postitus? Moittivatko kalliiksi? Sisältyykö postitus hintaan? Minkälainen palkkio etsylle? Muut kulut, mitä jää käteen esim 100€ myynnistä? Kiinnostaisi itseänikin. 

Vierailija
78/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mene kaupaksi, hinnan pitäisi olla niin kallis, ettei kukaan osta. Siis tyyliin 80e on liikaa, 30 olisi ehkä ok, mutta jos itselle yhtään haluaa palkkaa, pitäisi hinta olla 200e. Ei vaan onnistu  

On rikkaita ihmisiä, joilla on varaa maksaa jopa TUHANSIA vaatteistaan ja maksavat tän vielä ihan mielellään kunhan löytävät jotain laadukasta ja täysin uniikkia. Suurin haaste on kehitellä sellainen luksusneule mikä heitä miellyttää ja se miten markkinoida sitä näille ihmisille. 

<

Käsin tehtyä ei arvosteta vaikka olisi kuinka uniikki. Rikkaat eivät arvosta jos ei ole jonkun muotihuoneen. Silloin voivat maksaa tuhansia vaikka mistä kötöstyksestä, mutta ei todellakaan jos sen on tehnyt pirkko siilinjärveltä.

Vierailija
79/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sisällöntuottajia vihaava työtön amisjuntti oli ilmiantanut kommenttini.

Kyllä voi.

Jos te keski-ikäiset suomiakat lopettaisitte uhriutumisen, valittamisen ja rääkymisen, niin tuolle voisi tehdä jotakin. Itse tienaan elantoni sisällöntuottajana (pelaan shakkia ja ratkon sudokuja ja pelaan muita big brain -pelejä Twitchissä). Jos AP opettelisi streamaamaan, ja puhumaan in English, niin katsojia kyllä tulee.

Nykyisin sisällöntuotanto on sitä, että otetaan jokin pieni aihe ja tehdään siitä kiinnostuville sisältöä. M25

Jos sinä junttieinari tajuaisit yhtään mistään mitään, niin ymmärtäisit että pelien streamaus ja ylipäätään sisällöntuotanto rahanlähteenä sekä käsitöiden teko on kaksi täysin eri asiaa. 

Vierailija
80/162 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jolla on rahaa. 

Minulla on paljon rahaa ja teen itse paljon hienompia paitoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi