Koskeeko lakko YTK:laisia
"Lakot toteutetaan ennalta määrätyissä yrityksissä, eli ne eivät koske koko alaa. Lakot koskevat kaikkia lakkokohteissa työskenteleviä Pamin ja Kaupan liiton neuvottelemien työehtosopimusten piiriin kuuluvia työntekijöitä, ei vain Pamin jäseniä"
Koskeeko ytk vai esim jos olet raksaliitossa oleva kaupan työntekijä?
Kommentit (10)
Vapaamatkustajia koskee vaan lipominen.
Saa osallistua, jos koskee omaa työtä. Ei tarvitse osallistua, vaikka olet liiton jäsen. Vapaus kumpaankin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Saa osallistua, jos kos kee omaa työtä. Ei tarvitse osallistua, vaikka olet liiton jäsen. Vapaus kumpaankin suuntaan.
Eli korvausta ei makseta, mutta jos osallistuu ei tule potkuja?
Joo, ytk on vain kassa eli korvausta et saa lakkoilusta. Toki sinulla on oikeus osallistua lakkoon, mutta mitään rahaa niiltä päiviltä et saa.
Ei lakkoon ole pakko mennä mutta ennenvanhaan sellaiset rikkurit istuttiin pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ytk on vain kassa eli korvausta et saa lakkoilusta. Toki sinulla on oikeus osallistua lakkoon, mutta mitään rahaa niiltä päiviltä et saa.
En mä korvausta tartte, kunhan tiedän että voin silti mennä lakkoon. Pam ei aikaan ole tukenut minua kahdessa eri asiassa, joten siksi sieltä aikanaan erosin. Kuitenkin olen nyt taas kaupassa töissä ja haluan tukea lakkoa, mutta en liittyä Pamiin. voin olla vaikka 2 viikkoa palkatta pois kunhan voin osoittaa tukeni luvan kanssa
Ei mitään järkeä lakkoilla näin YTK:n jäsenenä. Päinvastoin: teen innokkaasti 14 h vuoroja nämä lakkopäivät ja saan kelpo liksan. Ay-kommarit jatkakoot lakkoiluaan kaikessa rauhassa vaikka loppuelämänsä.
https://www.minilex.fi/q/liittoon-kuulumattoman-ty%C3%B6st%C3%A4-kielt%…
Voit olla lakossa. Mutta luultavasti kannattaa ilmoittaa työnantajalle myös että osallistuu lakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä lakkoilla näin YTK:n jäsenenä. Päinvastoin: teen innokkaasti 14 h vuoroja nämä lakkopäivät ja saan kelpo liksan. Ay-kommarit jatkakoot lakkoiluaan kaikessa rauhassa vaikka loppuelämänsä.
Ja mistäs kuvittelet niiden vuorolisien yms. Korvausten tulleen?
Ytk on kassa. Ei liitto. Pitäisi tuo ero nyt jo ymmärtää.