Onko pikakahvissa järkeä?
Oon viime aikoina yrittänyt löytää hyvän pikakahvin, mutta kaikki mitä oon maistanut on lähinnä maistunut pahvilta tai kemikaaleilta. Onko olemassa jotain oikeasti hyvän makuista pikakahvia?
Kommentit (544)
Ihme kun pikakahvi on niin halpaa, Pirkka, Xtra, Lidlin joku. Ensin tehty kahvijuoma paahdetuista ja jauhetuista kahvipavuista ja siitä kuivatettu kahvi pois, purkitettu, ja "lisää vain kuuma vesi" ... luulisi että on sitten kalliimpaa kuin suodatinkahvi, mutta on halvempaa monimutkaisemmasta valmistustavasta huolimatta.
Minä ostan Nescafen 3 in 1 -pikakahvia. Siinä on sokeri ja maito mukana. Tarvii vain kuuman veden.
En ole kyllä nähnyt niitä muunlaisena kuin ns. matkaversioina eli yksittäispakattuina. Matkalla niitä juuri olenkin käyttänyt ja joskus kotonakin, kun tekee mieli erimakuista kahvia kuin suodatinkahvi.
Käytän pikakahvia jääkahvin tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ja nopea valmistaa,hukkaprosentti on mulla nolla.
Osa ihmisistä osaa keittää kahvinkeittimelläkin tasan sen verran kahvia mitä juokin.
Syötkö sinä ne suodatuksen jälkeiset purut, jos kerta ei jää jätettä?
Ei jää ylimääräistä kahvia
Hukkaprosentti sisältää myös ne purut, senkin tollo.
Vierailija kirjoitti:
Mä juon Bellarom Classic tummapaahtoista pikakahvia (saa vaaleanakin, mutten ole sitä maistanut, kun en juo vaaleapaahtoista kahvia ollenkaan), se on minusta oikein hyvää ja varsin järkevää ihmisenä, joka juo paljon kahvia, mutta vain kupillisen kerrallaan.
Olisi hölmöä tiputtaa yksi mukillinen kahvia 3-4 kertaa päivässä. Komposti täyttyisi suodatinpusseista ja kahvinpuruista, eikä meidän keittimellä saa hyvää kahvia, jos keittää vain kupillisen kerralla. Mulla on pressopannukin kyllä, mutta vatsa ei oikein kestä sillä tehtyä kahvia.
Meillä kelpaa kylmäkin kahvi. Meillä keitetään aina täysi pannu, ekat mukit otetaan kuumana ja sitten katkaistaan virta heti. Kun virta on katkaistu heti, kahvi ei ehdi painua ja on jäähdyttyään hyvää. Jos virran jättää päälle pidemmäksi aikaa, tulos on sitä tervaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä osaa keittää kahvinkeittimelläkin tasan sen verran kahvia mitä juokin.
Ja sinä tollo et tajua, että pikakahvistakin tulee puruja :D
Pikakahvia pitkään juoneena vinkkini on totutella johonkin yleisesti saatavaan merkkiin ja pysytellä siinä.
Pari viikkoa multa kestää totutella uuteen makuun.
Eihän ne koskaan mitään parhaimman makuisia ole, sitä ei kannata kuvitella.
Nescafe Gold on ehkä parhaimmasta päästä ja yleisesti saatavilla.
Monet pikakahvit ovat suomalaiseen makuun sopimattomia paahdoltaan.
Veden olisi hyvä olla sopivan kuumaa ja kahvimukillakin (ja sen lasituksella) on suuri merkitys makuelämykseen (joka ei siis parhaimmillaankaan ole kuin korkeintaan välttävä).
Juon kahvini kofeiinia saadakseni ja ruokajuomana voileipien kanssa, pikakahvi on kiireiselle mielekkäämpi valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä ole juotavaksi. Kelpaa ehkä mausteeksi jälkiruokiin ja leivonnaisiin. Oikeasti ihmettelen, miten joku voi juoda pikakahvia, onko heidän makuaistinsa jotenkin alikehittynyt? Pikakahvi maistuu pitkään pannussa kärynneelle parkkihappokahville, jos nyt yleensä edes kahville
Olet varmaan juonut väärää merkkiä pikakahvia, tai jauhetta on laitettu liian paljon.
terveisin pikakahvin ystävä
Toisilla meistä on makuaisti.
Pikakahvia vuosikaudet juoneena olen kyllä sitä mieltä ettei se parhaimmillaankaan ole kovin hääviä.
Kulinaristisia nautintoja on turha odottaa saavansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä tollo et tajua, että pikakahvistakin tulee puruja :D
Kyllä ne sinne veteen liukenevat. Jos sulla ei liukene, on sulla väärä tekniikka tekemiseen.
Pikakahvi on jees. Pirkka ja Nescafe gold on aika neutraaleja. Nescafe orginal vaati hieman totuttelua, mutta nykyään sitäkin juo mielellään. Joskus tilasin fiksuruoalta Cela-pikakahvia edullisesti ja se oli yllättävän hyvää. Harmi kun se on normaalihinnaltaan melko tyyristä.
Vierailija kirjoitti:
Kahvissa ei ole järkeä, ainakaan jos miettii ympäristöhaittoja.
Ja tupakassa on?
Nescafen pikakahvit maistuu kemikaaliselle. Muut merkit ei niinkään.
Itse juon kofeenitonta pikakahvia. Hyvää kahvinmakuista juomaa ilman kofeeniä.
Olin joku aika sitten toimistossa töissä missä keitetty suodatin kahvi oli niin pahaa ettei sitä voinut juoda, ei auttanut kun kollegat eivät pesseet pannua ikinä enkä itse aina kerennyt. Siirryin pikakahviin, toin Lontoon reissuilta Kenco merkkistä pikakahvia purkeittain, se oli pikakahviksi ok. Vaaleapaahtoinen punainen korkki ja tumma sininen.
Pikakahvia ja loraus kossua sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt riita kahvista,hyvä Suomi.Mitä asiaa käsitellään seuraavaksi,keksit,pulla?
Älä yllytä hulluja. Alkavat seuraavaksi tapella siitä, kuuluuko korvapuustiin ripotella kaneli ja sokeri erikseen vai toisiinsa sekoitettuina.
Sekotettuna, tietenkin.
Älä yllytä hulluja. Alkavat seuraavaksi tapella siitä, kuuluuko korvapuustiin ripotella kaneli ja sokeri erikseen vai toisiinsa sekoitettuina.