Miksi vanhemmiten ihmiset muuttuu sisäänpäinkääntyneiksi eivätkä halua tutustua uusiin ihmisiin? Tarkoitan nyt yli 70-vuotiaita?
Kommentit (82)
Olen 32 enkä jaksa tutustua ihmisiin. Mieluummin virkkaan, luen ja vietän aikaa kissani kanssa.
Jos on vähän aikaa jäljellä (jollakulla), miksi joku kuluttaisi sen tutustumalla ailahteleviin tai vääriin ihmisiin. Ellei ole jokunen mukava ja oikeasti sen arvoinen. Eikö silloin ole hyvä käyttää aika haluamallaan tavalla. Paitsi jos elää 125v. Osa ihmisistä etsii kyllä uutta tuttua, mutta tuskin luottaa kaikkiin noin vain. Väärä seura voi olla myös kohtalokasta.
Vierailija kirjoitti:
Monestakin syystä. Ei ole energiaa, on kipuja, huono kuulo, ei enää jaksa kiinnostaa vieraiden asiat.
No höpöhpöpöpöpp, ei ole kipuja ja kuulokin on hyvä, ei vaan kiinnosta kenenkään asiat, ei ole koskaan kiinnostanut!
Mitä jos nuorilla on mahdollisuuksia, kaikilla ei, mutta kokeeko 70+ että voi toteuttaa haluamiaan asioita samoin - vai ei ole rahaa siihen. Vai onko joku veljenpoika lykkäämässä vanhainkotiin ja rahat pois. No ei sinne.
Kuuluu biologiseen kaareen, loppuliuku menossa niin ei jaksa kiinnostua/käyttää energiaa tyhjänpäiväisyyksiin.
Äitini saanut tarpeekseen hyväksikäyttäjistä.
Minä sain tarpeekseni siitä että aina saan väkivaltaa, eri muodoissa vain. (aloitin yksinolemisen ennen keski-ikää jo).
Kukaan ei käytä, satuta, eikä anna väkivaltaa jos olet yksin.
Kuka haluaa tutustua 7o vuotiaaseen?
EI EDES 70vuotias HALUA tutustua 70 vuotiaaseen???
Terveys ja jaksaminen heikentyvät luonnostaan iän myötä. Ihan normaalia.
Ehkä siksi, että on elämässään jo niin paljon erilaisia ihmisiä nähnyt, uteliaisuus on tullut tyydytettyä ja pääsee helpommalla kun ei tarvitse enää elämäntarinaansa kertoa uusille tuttavuuksille, eikä myöskään ehkä jaksa jakaa enää uuden tuttavuuden iloja ja murheita. Viihtyy vanhoissa piireissä tai yksin.
No höpöhpöpöpöpp, ei ole kipuja ja kuulokin on hyvä, ei vaan kiinnosta kenenkään asiat, ei ole koskaan kiinnostanut!
---
Lukutaitoa kannattaa harjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Mee ap hoivakotiin ja TUTUSTU 70 vuotiaan arkeen.
Aika harva 70v on hoivakodissa.
miksi pitäisi tutustua?
n40, joka ei halua/jaksa tutustua uusiin ihmisiin
Aivan tuulesta temmattu yleistys . Olemme yli 70 vuotiaita, emmekä allekirjoita väitettä. Huomenna muuten olemme lähdössä matkoille, täytyy nyt pakata.
Aika monikin haluaisi, mutta ei löydy ihmisiä, jotka viitsisivät käydä vanhusta tapaamassa. Vanhus itse ei taasen välttämättä jaksa lähteä mihinkään "ihmisten ilmoille". Ap voi ilmoittautua vaikka SPR:n ystäväpalveluun, jos haluaa elämäänsä vanhuksen. Varmasti löytyy.
t. palvelutalossa työskentelevä
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, että on elämässään jo niin paljon erilaisia ihmisiä nähnyt, uteliaisuus on tullut tyydytettyä ja pääsee helpommalla kun ei tarvitse enää elämäntarinaansa kertoa uusille tuttavuuksille, eikä myöskään ehkä jaksa jakaa enää uuden tuttavuuden iloja ja murheita. Viihtyy vanhoissa piireissä tai yksin.
Uusi tuttavuus..70v? eikös tuon ikäinen hae IKÄISTÄÄN SEURAA???
Minä en jonkun jorma 70 vee kanssa jaksais jorista MINUUTTIAKAAN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi tuttavuus..70v? eikös tuon ikäinen hae IKÄISTÄÄN SEURAA???
Minä en jonkun jorma 70 vee kanssa jaksais jorista MINUUTTIAKAAN
Jorma Uotinen?
Monestakin syystä. Ei ole energiaa, on kipuja, huono kuulo, ei enää jaksa kiinnostaa vieraiden asiat.