Miksi vanhemmiten ihmiset muuttuu sisäänpäinkääntyneiksi eivätkä halua tutustua uusiin ihmisiin? Tarkoitan nyt yli 70-vuotiaita?
Kommentit (82)
Miksi pitäisi tutustua uusiin ihmisiin? Olen 50v, enkä ole ikinä tuota ymmärtänyt, että oikein varta vasten halutaan tutustua uusiin ihmisiin. Että se on pääpaino joidenkin asioiden tekemisessä, että tutustuu uusiin ihmisiin. Kuten vaikka suositellaan lähtemään yksin matkalle tai ravintolaan tai työpaikan illanviettoihin, jotta voi tutustua uusiin ihmisiin.
Siis miksi? Kyllähän sitä ihminen uusia ihmisiä tapaa väkisinkin, halusi tai ei ja joihinkin tutustuu paremmin kuin toisiin, mutta miksi se olisi jonkunlainen päätavoite elämässä?
Joillekin riittää ne ihmiset, jotka elämässä jo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, että on elämässään jo niin paljon erilaisia ihmisiä nähnyt, uteliaisuus on tullut tyydytettyä ja pääsee helpommalla kun ei tarvitse enää elämäntarinaansa kertoa uusille tuttavuuksille, eikä myöskään ehkä jaksa jakaa enää uuden tuttavuuden iloja ja murheita. Viihtyy vanhoissa piireissä tai yksin.
Uusi tuttavuus..70v? eikös tuon ikäinen hae IKÄISTÄÄN SEURAA???
Minä en jonkun jorma 70 vee kanssa jaksais jorista MINUUTTIAKAAN
Onpa tosi suuri menetys Jormalle, kun ei noin ihanan ja positiivisen ihmisen kanssa pääse juttelemaan :D
70v ei ole vanhus. Katsokaa nyt vaikka 73v Sikke Sumaria, joka on Italiassa asuntoa ostamassa ja perustamassa pientä lomabisnestä. Tai 80v Arja Saionmaata, jolla on koko ajan monta rautaa tulessa.
Vierailija kirjoitti:
70v ei ole vanhus. Katsokaa nyt vaikka 73v Sikke Sumaria, joka on Italiassa asuntoa ostamassa ja perustamassa pientä lomabisnestä. Tai 80v Arja Saionmaata, jolla on koko ajan monta rautaa tulessa.
Vanhus ei liity mitenkään siihen, mitä ihminen tekee. Vanhus-sana liittyy ikään. 80v on vanhus, vaikka toimisi rauhanturvaajana Afganistanissa tms.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ap mitään vanhuksista puhunutkaan. Mutta vanhoja 70-vuotiaat jo ovat, vaikka eläisivät miten aktiivista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monestakin syystä. Ei ole energiaa, on kipuja, huono kuulo, ei enää jaksa kiinnostaa vieraiden asiat.
No höpöhpöpöpöpp, ei ole kipuja ja kuulokin on hyvä, ei vaan kiinnosta kenenkään asiat, ei ole koskaan kiinnostanut!
On se nyt kumma jos ei edes vanhana saa olla sellainen , kuin haluaa/millainen on, vaan pitäisi mieltyttää jotakin sukulaista(sinua siis). Ihan naurettavaa vaatia minkään ikäistä ihmistä tutustumaan vieraisiin ihmisiin, jos ihmistä ei itseään asia kiinnosta. Miksi edes vaadit, että yli 70v pitöisi jaksaa kiinnostua vieraista ihmisistä? Miksi kenenkään pitäisi, jos ei halua???
Minä ainakin ajon vanha viis piitata siitä, mitä joku minusta ajattelee, enkä tanssi kenenkään pillin mukaan. Jos en halua tutustua kehenkään en varmasti tutustu. Tutustu sinä jos haluat ja se sulle on niin tärkeätä.
Omassa elämässä on sukulaisia ja hyviä ystäviä, joiden kanssa seurustellaan ja vietetään aikaa. Yhteydenpito menee luontevasti, eikä pakkoa ole mihinkään, vaan jaksamisen ja ehtimisen mukaan mennään. Ei kiinnosta tutustua ja ystävystyä vieraiden ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on muuten surullista ,äitini on vasta päälle 60v mutta ei enää halua käydä mistään. Jopa lenkille lähtö vaikeaa. Ennen kierreltiin kirpputoreja yhdessä vielä kun oli päälle 50v. En tiedä tapahtuuko tuossa päälle 60v jotain. Toisaalta työpaikalla tunnen tuon ikäisiä ihmisiä jotka harrastaa ja reissailee. Toisaalta se on äitini oma päätös jos haluaa olla vain kotona, mutta olen huomannut alamäen hänen mielialassa .
Olen yli 60 v., ja käyn kirpparilla kerran vuodessa ostamassa talveksi villasukkia. Sieltä löytyy mummojen kutomia. Minusta ei saa kirppariseuraa, mutta lenkkikaveri olisi aina mukava.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa tutustua 7o vuotiaaseen?
EI EDES 70vuotias HALUA tutustua 70 vuotiaaseen???
Tuo ei pidä paikkaansa.
Itselläni on paljon ystäviä ennestään, mutta kun muutin uuteen asuntoon, niin aika nopeasti sain ikäisiäni tuttavia samasta talosta.
Nyt lenkkeilen säännöllisesti naapurirapun (+70 v) rouvan kanssa ja juttelen pihassa muidenkin (nuorten ja ikääntyneiden ) kanssa.
Kun oot jo tehny sitä 70 vuotta...
Kuka jaksaa yhtään mitään samaa asiaa 70 vuotta!
Ihmiset nyt pääsääntöisesti ovat itsekeskeisiä, omaan napaan tuijottavia m*lkkuja, joten miksi pitäisi? Varsinkaan kun en tarvitse seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 32 enkä jaksa tutustua ihmisiin. Mieluummin virkkaan, luen ja vietän aikaa kissani kanssa.
Tämä, paitsi teen töitä
Ihmisten pään sisältö on niin erilainen, vaikka näennäisesti samaa lajia ja jollakin tasolla samoja juttuja teemmekin. En halua elämääni mitään murhaa, draamaa ja sekoilua, edes viihteen muodossa. Sellaisen seuran löytäminen, joka ei näitä harrasta, on nykypäivänä todella vaikeaa
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa tutustua 7o vuotiaaseen?
EI EDES 70vuotias HALUA tutustua 70 vuotiaaseen???
Yksi parhaista kavereistani on noin 70v mies. En ole montaa ihmistä elämässäni tavannut, jonka kanssa olisi yhtä luontevaa jutella.
N45
Olen 60+ v ja juttelen kyllä mielelläni hetken kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta en ole kiinnostunut varsinaisesti tutustumaan tai tapaamaan ketään uutta ihmistä sovitusti. Jotenkin pelkään, että siitä ihmisestä tulisi riippakivi. Viihdyn niin hyvin itseni kanssa,että olisi kauhistus, jos joku jatkuvasti änkeäisi seuraan kävelylenkille kertomaan huolistaan, sairauksistaan tai keulimaan lastensa/lastenlastensa tekemisistä. Tai soittaisi ja pyrkisi kylään juuri lun piti lukea sen mielenkiintoinen kirja loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhus ei liity mitenkään siihen, mitä ihminen tekee. Vanhus-sana liittyy ikään. 80v on vanhus, vaikka toimisi rauhanturvaajana Afganistanissa tms.
Näin sivusta, minua ei vähimmässäkään määrin kiinnosta, miksi sinä tai muut minua kutsuvat, vaan jatkan iästäni huolimatta juurikin niiden asioiden tekemistäm, mitkä minua kulloinkin sattuvat huvittamaan. Olit sinä tai joku muu asiasta pienessä päässäsi ihan mitä mieltä hyvänsä...
Eläimetkin vetäytyvät yksinäisyyteen kun ne odottavat jo kuolemaa, ja hei, ihminen sitten kuin sittenkin on vielä myös eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee ap hoivakotiin ja TUTUSTU 70 vuotiaan arkeen.
Aika harva 70v on hoivakodissa.
Aika moni on. Ja aika moni kuollut jo ennemmin.
Keskiajalla ihminen eli korkeintaan nelikymppiseksi, se oli jo harvinainen vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Monestakin syystä. Ei ole energiaa, on kipuja, huono kuulo, ei enää jaksa kiinnostaa vieraiden asiat.
Monet 70-vuotiaat ovat vielä hyvässä fyysisessä kunnossa. Ehkä syynä on se, että 70v. on nähnyt jo kaikenlaisia random-ihmiset ihan riittämään eikä jaksa nähdä enää vaivaa.
Mulla vähän sama vaikka ikää vasta vähän yli 50v.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 7kymppiset on vanhuksia, ihan sama mitä Sikke tai mun äiti tekee, vanhoja ovat jo.
Tajuatko että tuon ikäiset ei enää elä kauaa. Vai ollaanko nykyaikana nuoria koko elämä. Minä ainakaan en ole enää nuori, olen 50+ ja sen tuntee. Muinoin tämän ikäisiä ei edes ollut olemassa, enkä ihmettele yhtään.
Tää on muuten surullista ,äitini on vasta päälle 60v mutta ei enää halua käydä mistään. Jopa lenkille lähtö vaikeaa. Ennen kierreltiin kirpputoreja yhdessä vielä kun oli päälle 50v. En tiedä tapahtuuko tuossa päälle 60v jotain. Toisaalta työpaikalla tunnen tuon ikäisiä ihmisiä jotka harrastaa ja reissailee. Toisaalta se on äitini oma päätös jos haluaa olla vain kotona, mutta olen huomannut alamäen hänen mielialassa .