Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla mahdollisimman suuri taakka ja rasite tälle yhteiskunnalle kunnes hallitus vaihtuu?

Vierailija
08.10.2024 |

Kysyn kaverin puolesta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan, yhteiskunta ei ole yhtä kuin hallitus, yhteiskunta ovat toiset suomalaiset.

No toiset suomalaisethan nuo tuonne äänesti, joten...

Vierailija
22/29 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene junan alle niin saat paljon vammoja ja pääset tehohoitoon mikä on kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja luo yksityissektori, ei valtio. Hallituksen duuni on poistaa esteitä työllistämiseltä. Vassarilla on näköjään lapsenusko kaikkivoipaan äiti-valtioon joka ruokkii lapsensa. 

Ei julkisen sektorin työpaikat ole tuottavia, nehän maksetaan verovaroista. 

Yksityissektori ei halua maksaa palkkaa. He haluavat ilmaisia työntekijöitä.

Vierailija
24/29 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja luo yksityissektori, ei valtio. Hallituksen duuni on poistaa esteitä työllistämiseltä. Vassarilla on näköjään lapsenusko kaikkivoipaan äiti-valtioon joka ruokkii lapsensa. 

Ei julkisen sektorin työpaikat ole tuottavia, nehän maksetaan verovaroista. 

Yksityissektori ei halua maksaa palkkaa. He haluavat ilmaisia työntekijöitä.

Voisitko esittää faktaa tämän tueksi? 98% Suomessa toimivista yrityksistä ei ole suostunut ottamaan työkokeilijoita, joten aika outoa väittää, että yksityissektori haluaaa ilmaisia työntekijöitä. Oppilaitoksista otetaan harjoittelijoita aika vastentahtoisesti, mutta sillä mielellä, että jonain päivänä nämä voivat tulla meille töihin. Työkokeilijalla ei ole mitään halua, kykyä tai osaamista työllistyä ja tavoitehan on vain tutustua alaan, ei tehdä töitä. Iso osa kokeilijoista tulee tuhoamaan yritystoimintaa, kuka sellaisen huolisi riesakseen?

Vierailija
25/29 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään. Laita rahat vaikka säästöön. 

Itse olen ottanut sen linjan, että en tee mitään ylimääräistä. En todellakaan anna penniäkään kiertoon tähän kansantalouteen. 

Hallitus on laskenut onnistuvansa kasvun kautta, jota ei ole tulossa. Asiaa voi vauhdittaa istumalla rahojensa päällä. Mökkiremontti ja muu voi odottaa pari vuotta. 

Vierailija
26/29 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli lähinnä mieleen että jos erittäin haitaksi ja iso taakka, niin liity Elokapinaan ja sotke yhteiskunnan yhteisiä tiloja, rakennuksia ja infraa. Siitäpä on haittaa, vaikka en suosittele. Veromanmaksajat hermostuvat, kuten minä täällä.

Vierailija
27/29 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene töihin.

Vierailija
28/29 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan kannalta kalliita yksilöitä ovat esimerkiksi vaikeasti mielisairaat (kustannus tuhat euroa päivässä) sekä tehohoidettavat (monta tuhatta euroa päivässä). Melko kallista on myös vanhustenhoito laitoksessa, munuaiskorvaushoitoa saavat ja vangit (vajaa sata tuhatta euroa vuodessa). Tiettyjen sairauksien hoito on superkallista kuten jos on tietty entsyymivaje (kustannus pari sataa tuhatta euroa vuodessa). Kalleinta hoitoa on luultavasti sydämensiirto  mutta sellaiseen ei pääse tai joudu tuosta vaan (kustannus puoli mljoonaa euroa). Hoidon hintaa ei ole rajattu millään tavalla jos lääkäri katsoo sen hyödyttävän potilasta.

Harmia ja kustannuksia voi tehdä ilkivallalla mutta se on rikollista toimintaa. Kaikenlainen töhriminen ja hajottaminen maksaa paljon kuten on nähty pelkän eduskunnan pylväiden kohdalla. Tuhopoltot ja muu vastaava toiminta voi johtaa helposti satojen tuhansien tai miljoonien haittaan sekä joissain tapauksissa toiminnan lopettamiseen sekä työntekijöiden irtisanomisiin.

Hallituksen vaihtuminen tuskin tulee muuttamaan nykypolitiikkaa kovin paljon koska Suomi on elänyt velaksi jo 16 vuoden ajan eikä ole näköpiirissä että talous lähtisi kunnolla kasvuun lähivuosina. Elintaso laskee väistämättä jokaisella kun väestö ikääntyy ja työtä tekeviä on koko ajan vähemmän.

Vierailija
29/29 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta mitään. Laita rahat vaikka säästöön. 

Itse olen ottanut sen linjan, että en tee mitään ylimääräistä. En todellakaan anna penniäkään kiertoon tähän kansantalouteen. 

Hallitus on laskenut onnistuvansa kasvun kautta, jota ei ole tulossa. Asiaa voi vauhdittaa istumalla rahojensa päällä. Mökkiremontti ja muu voi odottaa pari vuotta. 

Köyhän perheen kasvattina olen ollut säästäväinen koko ikäni ja miettinyt tarkkaan rahankäyttöäni. En ole haksahtanut ostamaan järjettömän hintaista asuntoa eli lainaa ei ole tarvinnut ottaa. Hankinnat olen tehnyt paljolti ulkomailta ja luulen että se on säästänyt pitkän pennin vuosien saatossa. Suomessa on tapahtunut hyvääkin kehitystä kun on saatu vaikka Lidl tehostamaan kaupankäyntiä ja laskemaan hintoja.

Suomen talous on ollut velkavetoista jo pitkään eikä selvää käännetä ole näkyvissä. Nykymeno tulee jatkumaan varmaan ainakin vuosikymmenen koska väestö vain vanhenee ja työikäisen väestön määrä laskee maahanmuutosta huolimatta. Työtä tekevät elättävät muun väestön joten heidän taakkansa vaan tulee kasvamaan jos mitään leikkauksia etuuksiin ei tehdä.

Jos muutama iso rakennusyhtiö menisi konkurssiin niin voi olla että silloin on iskun paikka ostaa asuntoja konkurssihuutokaupasta jos vain on rahaa tilillä tuossa vaiheessa. Muuten kannattaa vain elellä rauhakseen ja keskittyä nauttimaan elämästä tekemällä työtä niin vähän kuin mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän