Työpaikan bestikset
Kiva että töissä on jollain kivaa. Tylsä vain etteivät tällaiset työbestikset pahemmin muiden kanssa välttämättä juttele, kun on ne omat jutut. Ei ole helppoa päästä uutena sisään tällaiseen ryhmään.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole ite kiva muille. Uusi tulee aina valmiiseen dynamiikkaan ja heillä kyllä on siihen oikeus.
Olen yrittänyt jutella näiden bestisten kanssa, mutta he vain jatkavat omia juttujaan. Tuntuu aivan turhanpäiväiseltä yrittää jutella heidän kanssaan, kun käy täysin selväksi, ettei kiinnosta.
Ikävät työkaverit sinulla. Esimies pitäisi laittaa nämä eri ryhmiin kun eivät osaa olla ihmisiksi.
No, sentään on taukoja!! Pitää se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole ite kiva muille. Uusi tulee aina valmiiseen dynamiikkaan ja heillä kyllä on siihen oikeus.
Olen yrittänyt jutella näiden bestisten kanssa, mutta he vain jatkavat omia juttujaan. Tuntuu aivan turhanpäiväiseltä yrittää jutella heidän kanssaan, kun käy täysin selväksi, ettei kiinnosta.
Ikävät työkaverit sinulla. Esimies pitäisi laittaa nämä eri ryhmiin kun eivät osaa olla ihmisiksi.
Työt! Entäs työt?! Ei bondaaminen ole pääjuttu vaan työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo! Ja ruokalaan kuljetaan sitten tyttö-poika-parijonossa. Pomo voi myös käskeä Riinu-Liinan kutsumaan synttärijuhliinsa kaikki kollegat ettei kellekään tule paha mieli.
Tiedän tunteen. Ei se ole kivaa työpaikalla jos muut ovat hyvää pataa keskenään ja itse ei pääse porukkaan ollenkaan mukaan. Tuollaiset tyypit eivät yleensä myöskään esim pyydä lounaalle vaan menevät keskenään.
Mielestäni tuollainen käytös kuin ap:n työkavereilla, on itsekästä. Kyllä töissä pitää ottaa huomioon kaikki saman tiimin jäsenet ja jutella jotain, vaikka ei ihan saman tyylisiä ihmisiä oltaisikaan. Bestikset kuuluvat vapaa-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työt! Entäs työt?! Ei bondaaminen ole pääjuttu vaan työt.
Niin no nämä bestikset ryntäävät tauolle heti kun mahdollista vaihtamaan huippujuttujaan ja viipyvät niillä tauolla pitkään, kun on niin hauskaa. Vaikuttaa se töidenkin hoitamiseen.
Toivottavasti tuo on sinunkin repertuaarissa kuitenkin miniriikkinen seikka eikä edes ongelma. Ei tuohon mitään esimiehiä eikä järjestelyjä tarvii. Mä antaisin heidän olla vaan ja typerehtiä keskenään. Oletan että draamaa siihen ystävyyteen tulee jostain kun noin ahdasta on käytös. Joskus pitää olla katse kauas.
Mulla on samanlaista työpaikalla. Kaksi naista ovat niin hyvää pataa ja kikattelevat keskenään kuin teinitytöt. Mulle ei jutella enempää kuin on pakko työasioihin liittyen ja tiuskitaan. Lisäksi toinen niistä bestiksistä tekee kaikkia silmienpyöritys ilmeitä kun esim kävelen ohi työpaikan käytävällä.
Olen yli 50. En jaksaisi kilahtaa jos toisilla on huippua töissä. Tekisin tauoilla jotain muuta kuin juttelisin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuo on sinunkin repertuaarissa kuitenkin miniriikkinen seikka eikä edes ongelma. Ei tuohon mitään esimiehiä eikä järjestelyjä tarvii. Mä antaisin heidän olla vaan ja typerehtiä keskenään. Oletan että draamaa siihen ystävyyteen tulee jostain kun noin ahdasta on käytös. Joskus pitää olla katse kauas.
Säännöllisesti toistuvana tilanne tuntuu aika ikävältä.
Minä toisin sitten töihin tauko viihteeksi vaikka lehden tai villasukat ajankuluksi ja antaisin bestisten olla kahdestaan. Heti kun tilaisuus tulisi, pyytäisin vaihtoa toiseen tiimiin.
Syrjiminen eli ostrakismi on ihan todellinen ongelma, joka voi aiheuttaa syrjitylle vakavaa haittaa. Laumasta ulos jättäminen on historiallisesti tiennyt kuolemaa, ja aivomme tulkitsevat sen yhä ihan yhtä vakavasti. Ap:n mielipaha on erittäin ymmärrettävää.
Etenkin työelämässä vain bestiksen kanssa hengailu on paitsi työtehon kannalta haitallista, myös todella typerää käytöstä. Esihenkilön kuuluisi puuttua tähän.
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/2ce99fb8-d564-4819-99a2-e844bd1f7f89
Kuulostaa kyllä oudolta käytökseltä. Meillä pyydetään uudet aina mukaan kahville / lounaalle, jotta pääsevät porukkaan mukaan. Ajan kuluessa jokainen voi löytää bestiksiä, mutta ketään ei jätetä silti yksin (ellei itse halua olla).
Onkohan tuolla ollut aiemminkin tuommoista?
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Syrjiminen eli ostrakismi on ihan todellinen ongelma, joka voi aiheuttaa syrjitylle vakavaa haittaa. Laumasta ulos jättäminen on historiallisesti tiennyt kuolemaa, ja aivomme tulkitsevat sen yhä ihan yhtä vakavasti. Ap:n mielipaha on erittäin ymmärrettävää.
Etenkin työelämässä vain bestiksen kanssa hengailu on paitsi työtehon kannalta haitallista, myös todella typerää käytöstä. Esihenkilön kuuluisi puuttua tähän.
Olisiko aapeellä parempi mieli, jos työkaverit esittäisivät hänen bestistään pomon pakottamana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aapeellä parempi mieli, jos työkaverit esittäisivät hänen bestistään pomon pakottamana?
Onko sinulla hyvä mieli ilkeilystä? Ei tunnu kivalta, että työpaikalla suhtaudutaan töykeästi, kun yrittää jutella muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla hyvä mieli ilkeilystä? Ei tunnu kivalta, että työpaikalla suhtaudutaan töykeästi, kun yrittää jutella muiden kanssa.
Ei, mutta inhottaa ihmiset jotka ovat kateellisia toisten sosiaalisesta elämästä. Ei se oma tilanne pakottamalla parane. Tee työsi, keskity siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla hyvä mieli ilkeilystä? Ei tunnu kivalta, että työpaikalla suhtaudutaan töykeästi, kun
Miten se kaveruus siitä heikkenisi, että tiimin muihinkin jäseniin suhtauduttaisiin työaikana asiallisesti? Avaatko ajatustasi?
Mun työpaikalla työpaikan kolmikymppiset bestikset istuu tunninkin kahvilla kaksi kertaa päivässä juoruilemassa. Siis yhteensä kaksi tuntia päivässä. Haittaa se jo työntekoakin.
Tilanne ei tunnu paranevan yhtään. Nykyään istun tauoilla yleensä hiljaa. Tuntuu turhalta yrittää jutella, kun se ei herätä mitään vastakaikua.