Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pukeudut halloweenina?

Vierailija
07.10.2024 |

Vai pukeudutko mitenkään?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suomalainen, asun Suomessa, enkä vietä jotain kummallista amerikkalaista juhlapäivää. Ei tulisi pieneen mieleenikään moinen. Eli käytän ihan normaaleja vaatteita.

et sit varmaan vietä jouluakaan koska joulu sellaisena kuin se on ei ole suomalainen juhla.

p.s: halloween ei ole alunperin amerikasta kotoisen

Onhan sillä pitkä pakanallinen historia Suomessa joululla!  Nimikin tulee sieltä! Syksyllä voi juhlia kekriä!

Te olette niitä, että varmaan vietätte Thanksgivingiäkin ja 4 heinäkuuta itsenäisyyspäivää?

Vierailija
22/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suomalainen, asun Suomessa, enkä vietä jotain kummallista amerikkalaista juhlapäivää. Ei tulisi pieneen mieleenikään moinen. Eli käytän ihan normaaleja vaatteita.

et sit varmaan vietä jouluakaan koska joulu sellaisena kuin se on ei ole suomalainen juhla.

Onhan sillä pitkä pakanallinen historia Suomessa joululla!  Nimikin tulee sieltä! Syksyllä voi juhlia kekriä!

Te olette niitä, että varmaan vietätte Thanksgivingiäkin ja 4 heinäkuuta itsenäisyyspäivää?

Ymmärrätkö, että nykylapset ja -teinit ovat viettäneet halloweenia omasta näkökulmastaan "aina"? Se on heille tärkeämpi juhla, kuin vaikkapa pääsiäinen. Kouluissakin on halloweenohjelmaa, vanhempainyhdistykset järjestävät juhlia jne. Me aikuiset edelleen tietysti pidämme tuota uutena juhlana, mutta ei se vähennä sitä etteikö se olisi hauska. Olen syntynyt -81, ja muistan kuinka omassa lapsuudessani vanhemmat pitivät ystävänpäivää vielä uuten tuontijuhlana. Ja nyt siitä on tullut ihan normaali osa Suomen juhlakalenteria.

Harva juhla sitä paitsi sopii Suomeen niin hyvin kuin halloween. Jouluna pitäisi olla lunta ja pakkasta, mutta ainakin etelärannikolla aika usein on märkää ja ruskeaa eikä lumesta tietoakaan. Sitten taas pääsiäisenä pitäisi olla kevät, ja yleensä on kylmää ja harmaata ja loskaista. Halloweenina pitää olla pimeää ja synkkää ja kuollutta, ja loka-marraskuun vaihteessa sitä takuuvarmasti myös on. Lyhdyt ja kurpitsat ja lepakot ja korpit istuvat Suomen lokakuun estetiikkaan täydellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paholainen pukeutuu pravdaan, piru hesariin

Vierailija
24/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkuihin, huppariin ja lippikseen. -m48

Vierailija
25/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin se on? 

Vierailija
26/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin se on? 

Aina 31.10. Mutta usein juhlia järjestetään myös sekä edeltävänä että seuraavana viikonloppuna.

Vierailija
27/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

??En ole koskaan kuullut tai tiennyt, että aikuiset jotenkin noteeraisivat tämän lasten hömpötyksen.

Vierailija
28/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vietetä. Sen sijaan halloweenia ollaan juhlittu jo lapsuudestani asti. 

Vierailija
29/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin se on? 

Vaikuttaa siltä, kuin et oikein muistaisi juhlapäivien ajankohtia.

Vierailija
30/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että nykylapset ja -teinit ovat viettäneet halloweenia omasta näkökulmastaan "aina"? Se on heille tärkeämpi juhla, kuin vaikkapa pääsiäinen. Kouluissakin on halloweenohjelmaa, van

Ei pidä paikkaansa.

Mutta ystävänpävä olisikin voitu tuoda sellaisenaan,eli jenkeissä se on rakastavaisille.

Ei ystäville. 

Kaupallista hapatusta.

Vierailija
31/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

??En ole koskaan kuullut tai tiennyt, että aikuiset jotenkin noteeraisivat tämän lasten hömpötyksen.

No vanhempien on vähän pakko. Tai ainakin olisi suotavaa vähän osallistua lapsen touhuihin, tai olla niistä edes kiinnostunut. Mun lapsi on kuudennella luokalla, ja niillä on eskarista asti ollut koulussa naamiaiset halloweenina. Että sen verran pitää ainakin osallistua, että auttaa hankkimaan tai askartelemaan jonkin asun.

Vierailija
32/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arto Satoseksi. Vaimo pukeutuu Riikka Purraksi. Ja molemmat maskeineen tietysti.

Vierailija
33/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedän päälle puvun, vähän poskipunaa ja menen päästelemään klunks ääniä torille.

Ajatko päälaen paljaaksi?

Vierailija
34/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulta kysytty vietätkö Halloweenia.

Vierailija
35/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään fantasiateemaiset naamiaiset. Itse pukeudun örkiksi ja lapset toivoivat täksi vuodeksi lohikäärmepukuja (tyttö 9v ja poika 6v). Vaimo on kahden vaiheilla pukeutuuko myös örkiksi vaiko haltijaksi.

Vierailija
36/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuten ole miettinyt. Mikä on sikäli ihme, että olen laihduttanut viime halloweenin jälkeen yli 20 kg ja nykyään on kiva taas suunnitella asuja. Ehkä joku vanha musta mekko, joka pitkästä aikaa mahtuu taas, ja noidanhattu tai muu hiuskoriste.

Teini pitää vielä juhlat kavereilleen, joten jotenkin pitää pukeutua. Vaikka ovat keskenään, niin olen kuitenkin kotona huolehtimassa tarjoiluista. Nämä ovat vähän haikeita juttuja nykyään, kun alkaa tuntua, että on viimeisiä vuosia kun lapsi haluaa vielä naamiaisasuja tai kuppikakkuja, joilla on silmät. Pihalle väkerretystä "kauhu"radasta luovuttiin jo pari vuotta sitten.

Tähän muuten vinkki: taatelit näyttävät ihan torakoiden vartalolta kun niitä vähän litistää. Sitten vain ruskealla kuorrutteella jalat ja tuntosarvet! Voi laittaa kuppikakkujen tai vaikka mokkapalojen päälle.

Vierailija
37/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä onneksi säästyttiin, kun omat lapset olivat pieniä. Ei ollut tapana Suomessa pukeutua tai huomioida millään tavalla.

Vierailija
38/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pukeudun pyccalan sotasankariksi. Laitan kurpitsan päähäni ja paskon housuuni. Siinä se.

Vierailija
39/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tänäänkin nyt alasti kotona. (Halloween on ääliö).

Oon usein kotona alasti. Pukeudun vasta, kun lähden ovesta ulos.

Tänään on pukeuduttava. Kello onkin vasta 17.30.

Vierailija
40/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reisitaskuhousut ja t-paita jonka rinnassa työpaikan nimi ja takki jos on kylmä, eli samat vaatteet kuin muinakin työpäivinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän