Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ostaa vaatteita vaikka niillä on jo kaikki tarpeellinen ?

Vierailija
13.01.2024 |

Niin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pikamuoti

Vierailija
2/13 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Miksi ihmiset syö yli tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkia ja kalsareita olen ostanut pakon edessä, en muuta. Tars kyllä saada toiset rintsikat kun aina kauhee jännitys että ehtiikö ne kuivaa ennenku pitää lähteä.

Vierailija
4/13 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelua 

Piristystä

Uutta tyyliä

Ostaminen tuo iloa

Tässä omia syitäni. Mitään pikamuotia en harrasta.

Vierailija
5/13 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet kuluu. Mä ostan valmiiksi kaappiin kun löydän sopivia edullisesti. Kun niitä sitten tarvitsen, ei tartte lähteä kauppaan.

Vierailija
6/13 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarttisin alusvaatteita. Uusia pikkareita ja kova tarve olis myös uusille liiveille. Mut jotenkin ne on niin työläitä hankittavia, etten saa aikaiseksi. 

Tarttisin myös uuden hupparin, mutta en raaski ostaa. 

Vierailija
7/13 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.lla edelleen kyselyikä menossa. Kehityksestä jäänyt jälkeen.

Vierailija
8/13 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 2 uutta trikoopaitaa, kun vanhat hajosivat päälle. Kainaloissa ja hihansuissa useampia reikiä.

Vierailija
9/13 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kirjoittaja on oikeassa. Edes joka vuosi ei tarvitse ostaa paljoa vaatteita, kunhan jonkun itselle kivasti sopivan väri ja mallin piristämään oloa. Silloin kantaakin itsensä ryhdikkäämmin. Mulla on kaapissa valmiina hautajaisvaatteet sekä kesäksi että talveksi. Ne on ja pysyy.  Niin ja juhlavaatteita, jotka eivät mene pois muodista. 

Vierailija
10/13 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.lla edelleen kyselyikä menossa. Kehityksestä jäänyt jälkeen.

Minusta taas on ihan piristävää kun joku uskaltaa kysyä joskus jotain ensikuulemalta jollei typerää niin yksinkertaisia asiaa. Olen vähän kateelinen heille, jotka osaavat kysyä oivatlavasti. - Osa osaa mös minua paljon paremmin olla napakka eikä jaarittele, kuten minä, joka jaaritellessani kai kuvittelen selittävän ja kuvaavan asian eritavoin itselleni, jotta se ehkä saattais aueta.

Minä nyt raukkamsiesti muiden taakse piiloutuva lammas taas huomaan tekeväni monia asioita ymmärtämättä riittävän usein kyseenalaistaa tekemääni tai käyttämätttä aikaani harkitakseni, voisinko tehdä samanasian jotenkin fiksummin tai ainakin toisella tavalla vai kannatttaako vanha tapani edelleen säilyttää.

- Että sitä yrittäsin aktiivisemmin nähdä vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia muulloinkin kuin silloin kuin on syystä tai toisesta on pkaotettu tekemään toisella tavoin kuin aiemmin on voinut tehdä.

Jokus olen myös vähän kateellinen, monelle lapsella, jotka osaavat heittäytyä, ja yrittää tehdä jotain, teon seurauksista välittämättä.

Uskovainen mies

Vierailija
11/13 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kuin tarpeekseen. Iso perhe ja rahaa en halua käyttää turhaan.

Vierailija
12/13 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyvaatteet kuluu nopeasti pilalle. Vaatteita tarvitaan eri tarkoituksiin, eri vuoden aikoihin.

Vierailija
13/13 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeetonta en osta. Se vähän harmittaa, että elopaino nousee aina vaan, enkä ole ajoissa myynyt pois "kutistuneita", silloin kun niitä olisi vielä saanut myytyä, eikä vain lahjoitettua.

Kengät ja vaatteet itse asiassa kestävät paremmin jos niiden antaa välillä levätä, joten esim. töissä on hyvä olla rinnakkain käytössä ainakin kaksi kenkäparia.

Sää ja keli vaihtelevat paljon, joten monenlaista ulkovaatetta ja kenkää on oikeasti hyvä olla ja niitä on samalla myös helpompi yhdistää erityyppisiin sisävaatteisiin ja vaikka kulloinkin tarvitsemaansa laukkuun.

Vaihtelu virkistää niin ulko- kuin sisävaatteissa, eikä ole pahassa pulassa kuin jos ainoa kappale/pari likaantuu, rikkoutuu tai katoaa. Myös kulut pysyvät kurissa, kun varautuu tulevaankin alennusmyyntejä ja kirpputoreja käyttäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi