Työttömyys
Hei. Olen keväällä työttömäksi jäänyt yksin eläjä. Nyt on hyvät neuvot tarpeen. Tämä joutenolo käy hermoille.
Kävin aamulla 8 kilometrin lenkin, jäin keskustaan kiertelemään kauppoja ja söin siellä lounaan. Kävelin sitten kotiin. Kello on 13. Miten ihmeessä saan ajan kulumaan. Ehkä otan päiväunet ja lähden uudelle lenkille. Illan kai istun teeveen ääressä.
Miten muut työttömät saatte päivät menemään? Mistä tekemistä päivä sisältää?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Tee polttopuita varastoon ja ylimääräiset voit myydä.
Täällä kaupungissa hankalaa. Puistoissa ja kadunvarsilla on toki puita, mutta parempi jättää ne kaatamatta.
Onko sulla varaa hankkia jäsenyyttä jollekin kuntosalille, että alkaisit siellä treenata punttiksella tai jumpassa? Tai kaupungin uimahallin saa yleensä työttömät edullisia lippuja.
Nyt kun alkaa säät kylmetä, niin tosiaan ei ole yhtä paljon tekemistä kuin touko-syyskuusss kun on lämmintä ja aurinkoista.
Hämmästyttävää. Maailma on täyunnä niin paljon opeteltavia uusia kiinnostavia asioita, etten malta edes nukkumaan oikein mennä. Kaikenlaista projektia on käynnissä koko ajan aamusta iltaan.
En edes osaa olla tekemättä mitään ja kun en edes käytä alkoholia, ei ole rokulipäiviä. Tietty parikin insnöörin tutkintoa edesauttaa, että osaamistakin löytyy mitä moninoisimpiin projekteihin.
Toki töitäkin haetaan, koko ajan, mutta lähes 6-kymppisenä ei ole juuri haastattelukutsuilla vaivailtu, vaikka osaaminen toki onkin pidetty ajantasalla, jos toki sillä ei nyt ole mitään merkitystäkään, silllä eihän koulutettujen työnsaannilla useimmiten olekaan mitään tekemistä osaamisten kanssa.
Enpä minä töitä tosin ole vaillakaan, vaan säännöllistä palkanmaksua. Vastineeksi saa sitten aivan niin paljon kuin maksetaan.
Työelämän sairaalloinen nopeatahtisuus on siis tehnyt sinusta sekopäisen duracell-jäniksen joka ei osaa hidastaa ja rauhoittua.
Psykiaatrille siis ja lausunnon saatua miljoonakorvaukset työnantajalta?
Vierailija kirjoitti:
Työelämän sairaalloinen nopeatahtisuus on siis tehnyt sinusta sekopäisen duracell-jäniksen joka ei osaa hidastaa ja rauhoittua.
Psykiaatrille siis ja lausunnon saatua miljoonakorvaukset työnantajalta?
Voi voi, kun sattumoisin pidän siitä. Ja vedän joka päivä etumatkaa sinuun :)
Päivällä urheilemassa, joskus kirppiksellä.
Iltaisin ei harrastuskerhoja, monena iltana ja viikonloppuisinkin. Kotona tosibpaljon puuhaa. Kirjastosta kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mitä 90% muistakin työttömistä eli syrjäytyä, vetää kaljaa ja kirjoitella AV:lle vihaisia tekstejä siitä miten työttömiä sorretaan.
Sun matematiikka ontuu nyt aika pahasti. Puolet työttömistä normaalisti työllistyy 3kk sisään, ja lopuistakin puolet 6kk sisään. Luuletko että ne kaikki ehtii siinä muutamassa kk syrjäytyä samalla kun etsivät uuden työpaikan?
Yhdistystoiminta on hyvä harrastus. Suomessa on sata tuhatta yhdistystä, jokaiselle löytyy jotain, ja tietysti sitten voi hakeutua myös vapaaehtoistyöhön. Vaikka spr:n ystävätoimintaan. Myös politiikka on oikein hyvä harrastus, samalla toki yhdistystoimintaa koska paikallisyhdistykset tarvitsevat kaikenlaista apua niiltäkin jotka itse eivät asetu ehdolle vaaleissa.
Taidat kuitenkin olla vain kaljasieppo trolli.
Vapaaehtoistyö. Valitse vaan mieleinen kohde. Antaessa saa. Hyvällä tsäkällä löytyy uusi ala tai saat solmittua kontaktin, joka myöhemmin on avuksi työllistymisessä.
heräilen tai nousen punkasta noin klo 16 ja siirryn suihkun kautta sohvalle.selaan tietokonetta hetken ja tv auki.vähän ruokaa ja sohvalle.hups kello on jo 23.eipä sitä taaskaan ehtinyt mitään tehdä.
parit elokuvat vielä ja maate noin klo 04.
siinä joutilaan päivä rytmi.
Tämä iltapäivä on 3 tunnin ajan mennyt ulos katsellessa, somea selaillessa ja ristikoita täytellessä. Lähden välillä kävelylle ja jatkan sitten kasaamalla kaikki ideat ja pohtimalla mitä pystyn tekemään.
Työttömän päiväohjelmaan kuuluu cv:n päivitystä ja työhakemusten täyttämistä. Työnhakuun tulee käyttää vähintään 8 tuntia vuorokaudessa
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävää. Maailma on täyunnä niin paljon opeteltavia uusia kiinnostavia asioita, etten malta edes nukkumaan oikein mennä. Kaikenlaista projektia on käynnissä koko ajan aamusta iltaan.
Kerro lisää projekteista! Sama 6- kymppisongelma minulla. Työnhaut eivät tuota tulosta. Jotain pitäisi kehittää ettei turhaudu täysin. Kaikenlaiset projektit kiinnostaa, jos vain on mahdollisuuksia toteuttaa niitä.
Minä enimmäkseen olen otona, luen netistä uutiset, vauva.fi, katon tv, syön ja teen kotityöt, tiistaisin käyn kaverin kanssa kirkon lounaalla, ke tai to toinen kaveri käy kylässä, lauantaina vien äidille kauppatavarat ja pyykkään.
Vierailija kirjoitti:
No, mitä ihmiset tekevät viikonloppuisin ja lomilla kun eivät ole töissä?
Harrastavat, tapaavat sukulaisia ja ystäviä, tekevät kotitöitä, lukevat kirjoja, katsovat telkkaria tms. käyvät tapahtumissa, kirjastossa, uimahallissa, näyttelyissä, kursseilla, tekevät sukututkimusta tai käsitöitä... ei mulla ole työttömänä ollessa koskaan työt loppuneet, päin vastoin, aina on kaikkea mitä pitäisi tehdä jos jaksaisi ja ehtisi.
Eikö ihmiset lähde vapailla kaupunki- ja rantalomalle, mökille, ruotsinlaivalle, päiväksi Tallinnaan? Työttömällä ei ole varas sellaiseen. On vain oltava ja pysyttävä siellä missä asuu.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka ei keksi itselleen tekemistä. Työttömänä tai muuten. Sitäpaitsi, toisinaan on sallittua työttömänkin ihan vaan olla ja nauttia hetkestä. Toisinaan se on jopa suositeltavaa.
Itsellä ei ole yhtään ylimäärästä aikaa käsissä vaikka työtön olenkin. Juuri lopettelin yhden koulutuksen ja kohta pyrin seuraavaan. Melkein kuin töissä käviisi taas 6kk vaikkei näistä mitään makseta. Suosittelen samaa eli opettele joku uusi taito joko itse netistä opiskellen tai työkkärin kursseilla. Tai ala tutkia voisitko opiskella kokonaisen uuden tutkinnon millä saisit töitä helpommin. Yhteisvalinnat on kohta taas täällä!
Vierailija kirjoitti:
Yhdistystoiminta on hyvä harrastus. Suomessa on sata tuhatta yhdistystä, jokaiselle löytyy jotain, ja tietysti sitten voi hakeutua myös vapaaehtoistyöhön. Vaikka spr:n ystävätoimintaan. Myös politiikka on oikein hyvä harrastus, samalla toki yhdistystoimintaa koska paikallisyhdistykset tarvitsevat kaikenlaista apua niiltäkin jotka itse eivät asetu ehdolle vaaleissa.
Vapaaehtoistoiminnan toiminnan kanssa vaan täytyy olla todella varovainen ettei lähde tuet. Tästä on vaikka miten monta esimerkkiä koska työkkärin tulkinnan mukaan et ole työtön vaan vapaaehtoistöissä töissä. Siitä huolimatta ettei palkkaa makseta.
Vierailija kirjoitti:
Minä enimmäkseen olen otona, luen netistä uutiset, vauva.fi, katon tv, syön ja teen kotityöt, tiistaisin käyn kaverin kanssa kirkon lounaalla, ke tai to toinen kaveri käy kylässä, lauantaina vien äidille kauppatavarat ja pyykkään.
Onko tämä sinusta ihan ok?
Tee polttopuita varastoon ja ylimääräiset voit myydä.