Työttömyys
Hei. Olen keväällä työttömäksi jäänyt yksin eläjä. Nyt on hyvät neuvot tarpeen. Tämä joutenolo käy hermoille.
Kävin aamulla 8 kilometrin lenkin, jäin keskustaan kiertelemään kauppoja ja söin siellä lounaan. Kävelin sitten kotiin. Kello on 13. Miten ihmeessä saan ajan kulumaan. Ehkä otan päiväunet ja lähden uudelle lenkille. Illan kai istun teeveen ääressä.
Miten muut työttömät saatte päivät menemään? Mistä tekemistä päivä sisältää?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
kannattaa hakea työpaikkoja.
Koko ajan haen..
No, mitä ihmiset tekevät viikonloppuisin ja lomilla kun eivät ole töissä?
Harrastavat, tapaavat sukulaisia ja ystäviä, tekevät kotitöitä, lukevat kirjoja, katsovat telkkaria tms. käyvät tapahtumissa, kirjastossa, uimahallissa, näyttelyissä, kursseilla, tekevät sukututkimusta tai käsitöitä... ei mulla ole työttömänä ollessa koskaan työt loppuneet, päin vastoin, aina on kaikkea mitä pitäisi tehdä jos jaksaisi ja ehtisi.
Tämä on elämän parasta aikaa kun on työttömänä. En ole yksin vaan puolison kanssa joten aina on jotain kivaa tekemistä.
Ei olisi kyllä vapaa-ajan ongelmia, jos olisin työttömänä. Maailmassa on niin paljon mielenkiintoisia asioita, joita opetella. Työssäkäyvänä ei vaan ole energiaa ja aikaa sellaiseen. Varmasti söisinkin työttömänä paremmin, kun olisi vaikka koko päivä aikaa valmistella ateriaa ja tehdä kaikki alusta asti itse.
Siivoan, teen puutarhahommia, laitan ruokaa, käyn kaupassa. Kyllä minulla riittää hommia ihan tarpeeksi..
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Harrastavat, tapaavat sukulaisia ja ystäviä, tekevät kotitöitä, lukevat kirjoja, katsovat telkkaria tms. käyvät tapahtumissa, kirjastossa, uimahallissa, näyttelyissä, kursseilla, tekevät sukututkimusta tai käsitöitä... ei mulla ole työttömänä ollessa koskaan työt loppuneet, päin vastoin, aina on kaikkea mitä pitäisi tehdä jos jaksaisi ja ehtisi.
Olen koonnut viisi sukupolvea taaksepäin suvun historiaa, käynyt läpi sähköiset ja paperiset valokuvat, siivonnut, leiponut ja pyykännyt. Virkannut, neulonut, askarrellut ja lukenut,,, Tapahtumat, näyttelyt ja kirjastot käyty läpi. Joogaa harrastan. Entä sitten? Jäljelle jää TV-ohjelmat..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koonnut viisi sukupolvea taaksepäin suvun historiaa, käynyt läpi sähköiset ja paperiset valokuvat, siivonnut, leiponut ja pyykännyt. Virkannut, neulonut, askarrellut ja lukenut,,, Tapahtumat, näyttelyt ja kirjastot käyty läpi. Joogaa harrastan. Entä sitten? Jäljelle jää TV-ohjelmat..
Opettele kieli tai pari, opettele soittamaan instrumenttia tai tekemään taidetta.
kotitöitä piisaa jos vain kunnolla tekee niitä.
Olen aina ihmetellyt miten jotkut ihmiset eivät saa aikaa kulumaan, kun itselläni on liikaakin kaikkea mitä voisin tehdä, jos aikaa olisi enemmänkin. Aina jää tehtävää seuraavallekin päivälle.
Ap, nythän sinulla on oiva tilaisuus aloittaa itsetutkiskelu, mitkä asiat sinua kiinnostavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan haen..
Etpäs hae. Aamullakin vain haahuilit keskustassa, vaikka olisit voinut ryömiä työpaikkoja anelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miten jotkut ihmiset eivät saa aikaa kulumaan, kun itselläni on liikaakin kaikkea mitä voisin tehdä, jos aikaa olisi enemmänkin. Aina jää tehtävää seuraavallekin päivälle.
Ap, nythän sinulla on oiva tilaisuus aloittaa itsetutkiskelu, mitkä asiat sinua kiinnostavat?
Mitä sinä tekisit ylimääräisellä ajalla? Minä aloitan itsetutkiskelun. Olen vapaa aloittamaan kaikkea uutta.
Ala ryypätä,ja istuksi baareissa...aika menee kuin siivillä..
Samaa mitä 90% muistakin työttömistä eli syrjäytyä, vetää kaljaa ja kirjoitella AV:lle vihaisia tekstejä siitä miten työttömiä sorretaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Ihan vielä ei ehkä kannata, mutta sekin aika tulee.
Vierailija kirjoitti:
kotitöitä piisaa jos vain kunnolla tekee niitä.
Vaatteet ja astiat käyty järjestelmällisesti läpi, lattiat ja ikkunat pesty, pölyt pyyhitty, uuni pesty, liesituuletin puhdistettu, WC, riski- ha kädienpesualtaiden putket avattu ja puhdistettu. Siivouskomero siivottu. Mitä muuta voisin tehdä, että niitä piisaa? Yksin ollessa ei tarvitse siivota toisten jälkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan haen..
Etpäs hae. Aamullakin vain haahuilit keskustassa, vaikka olisit voinut ryömiä työpaikkoja anelemassa.
Itseasiassa kävin kysymässä töitäkin kaupungilla käydessä. En tosin ryömimällä.
Puppa auttaa ei hätää! 👴🏻👍🏻🔥🍆