Työttömyys
Hei. Olen keväällä työttömäksi jäänyt yksin eläjä. Nyt on hyvät neuvot tarpeen. Tämä joutenolo käy hermoille.
Kävin aamulla 8 kilometrin lenkin, jäin keskustaan kiertelemään kauppoja ja söin siellä lounaan. Kävelin sitten kotiin. Kello on 13. Miten ihmeessä saan ajan kulumaan. Ehkä otan päiväunet ja lähden uudelle lenkille. Illan kai istun teeveen ääressä.
Miten muut työttömät saatte päivät menemään? Mistä tekemistä päivä sisältää?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä enimmäkseen olen otona, luen netistä uutiset, vauva.fi, katon tv, syön ja teen kotityöt, tiistaisin käyn kaverin kanssa kirkon lounaalla, ke tai to toinen kaveri käy kylässä, lauantaina vien äidille kauppatavarat ja pyykkään.
Onko tämä sinusta ihan ok?
Tyhmä kysymys. Oliko sulla tarjota työpaikkaa edelliselle vai tulitko vaan aukomaan päätäs?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys. Oliko sulla tarjota työpaikkaa edelliselle vai tulitko vaan aukomaan päätäs?
Ei todellakaan ollut tarkoitus loukata. Yritän ottaa opiksi ja saada elämäni jotenkin järjestykseen ilman äitiä, ystäviänja kirkkoa. Ja työtä ja rahaa. Elämä tuntuu vaan niin tyhjälle ja merkityksettömälle.
Kurssit, luennot , harrastukset , työväenopisto , yhdistystoiminta, käsityöt, Facebookin harrasteryhmät jne
Vierailija kirjoitti:
Kurssit, luennot , harrastukset , työväenopisto , yhdistystoiminta, käsityöt, Facebookin harrasteryhmät jne
Mun eläkkeellä oleva ei-akateeminen äiti käy yliopistolla kuuntelemassa väitöstilaisuuksia tieteenalasta toiseen. Ja juomassa hyvät täytekakkukahvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävää. Maailma on täyunnä niin paljon opeteltavia uusia kiinnostavia asioita, etten malta edes nukkumaan oikein mennä. Kaikenlaista projektia on käynnissä koko ajan aamusta iltaan.
Kerro lisää projekteista! Sama 6- kymppisongelma minulla. Työnhaut eivät tuota tulosta. Jotain pitäisi kehittää ettei turhaudu täysin. Kaikenlaiset projektit kiinnostaa, jos vain on mahdollisuuksia toteuttaa niitä.
Harrasteauton laittoa, kämpän remonttia ja siihen liittyvä tiedonhankinta, sisustusyksityiskohdat, kesällä puutarha + talvella sen suunnittelua, ohjelmointi, elektroniikka, web, kielten + liiketalouden + soittamisen opiskelua, karate + muu liikunta jne...
Tietty vaatii hiukan säästöjä, joten jos rahasta pulaa, saattaa hiukan rajoittaa.
Näyttäisi taloustilanne olevan melko hyvän, joten eiköhän niitä töitä pitäisi tekijälle löytyä:
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisi taloustilanne olevan melko hyvän, joten eiköhän niitä töitä pitäisi tekijälle löytyä:
Ihmettelin, miksi artikkeli on näkökulmaton, tasapaksu, vanhoja käsityksiä ja latteuksia toistava, eikä tuo esille mitään kiintoisia pohdintoja.
Piti oikein selvittää: veksi.org on täysin tekoälyllä generoitua sisältöä. Synteesejä yleisimmistä mediassa liikkuvista agendoista - oli perusteltuja tai ei - ilman asiantuntijapohdintaa.
Olen laihtunut reilusti päivittäisestä monen tunnin lenkkeilystä ja koska ruoka on kallista sekä työttömyyden aiheuttamasta stressistä. Lähtöpaino oli siis normaali ja olen muutenkin aina ollut aktiivinen. Tökin vyöhön reikiä lisää, kulutan aikaani ulkona, teen alusta asti ruuat itse, pidän kodin tip top siistinä, luen, katson tv:ta. Ja tottakai haen töitä! Arkisin olen yksin ja vapailla ei ole rahaa tehdä mitään erityistä, joten seuraa ei ole muutenkaan. Työttömien arvostelijat ja kateelliset ei kestäisi tällasta elämää montaa päivää!
Vierailija kirjoitti:
Harrasteauton laittoa, kämpän remonttia ja siihen liittyvä tiedonhankinta, sisustusyksityiskohdat, kesällä puutarha + talvella sen suunnittelua, ohjelmointi, elektroniikka, web, kielten + liiketalouden + soittamisen opiskelua, karate + muu liikunta jne...
Tietty vaatii hiukan säästöjä, joten jos rahasta pulaa, saattaa hiukan rajoittaa.
Suunnitella tosiaan voi kaikkea. Toteuttaa ei. On tosi ikävää, kun rahat menevät elämiseen. Kaikki mitä tulee. Yritän pitää terveyttä yllä kävelemällä. Kävin joskus laulutunneilla ja joogaamassa. Rahat ei riitä niihin. Ja voihan sitä jumpata ja laulaa kotonakin. Viihdykettä on TV ja nettiyhteys.. Haaveilen kotieläimestä, mutta niistäkin tulee kuluja. Ruoka on tiukassa itselle. Ei riittäisi kissan tai koiran ruokintaan. Lähinnä tämä elämä on vain semmoista olemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kannattaa hakea työpaikkoja.
Koko ajan haen..
Kannattaa miettiä miten parantaa omaa työnhakuprosessia, miten voisit kehittää itseäsi ja osaamistasi, jotta olisit potentiaalinen vaihtoehto työnantajalle. Esim. Työhaastattelussa varmaan tulee kysymys harrastuksista tai vapaa-ajan vietosta. Jos vastaus on pelkkä kävely....
Herään joka ikinen aamu 5-6 että ehdin tehdä päivän askareet. En käsitä miten joku ei saa aikaa kulumaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpas taas kliseinen ja tyhj täynnä oleva neuvo...ihan kuin työttömänä ei töitä haettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä enimmäkseen olen otona, luen netistä uutiset, vauva.fi, katon tv, syön ja teen kotityöt, tiistaisin käyn kaverin kanssa kirkon lounaalla, ke tai to toinen kaveri käy kylässä, lauantaina vien äidille kauppatavarat ja pyykkään.
Onko tämä sinusta ihan ok?
Kysyjähän kysyy miten kukin saa päivät työttömänä kulumaan eikä kysynyt mitään työpaikkaa.
Vapaaehtoistoiminta jos työkkäri ei lakkauta sen takia tukia. Itse olen ollut mukana ja sopi työkkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan haen..
Etpäs hae. Aamullakin vain haahuilit keskustassa, vaikka olisit voinut ryömiä työpaikkoja anelemassa.
Tuolle vikalle kommentoujalle. Mietippä vähän miten kirjoittelet työttömälle noin halventavasti.
Kirjoitan tälle palstalle provo aloitusksia kuten "tilillä on 2 euroa mitä teen?"
Siinä se päivä menee kun katson mitä vastauksia tulee hölmöiltä.
Hurstilla käyn kahdesti viikossa hakemassa sapuskat ja loput varastan lähikaupoista kun en näytä narkomannelta.
Harrastan keikkatöitä ja nautin itse niiden hankkimisen ja tekemisen määrittelemisestä. iisi livin!