Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvitellaan tilanne: Olisit työtön työnhakija ja sinulle myönnettäisiin 1000€/kk 12kk ajan ja sinulla ei olisi työnhakuvelvoitetta ja sinun ei tarvitse tehdä mitään.

Vierailija
25.05.2023 |

Ottaisitko kyseisen tarjouksen vastaan?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ottaisin.

Vierailija
2/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo mielessä?

Tuon tonnin kuussa voisin hyvin käyttää kun käynnistää omaa yritystä. Tosin mikään ei takaa, että yritys tuottaisi riittävästi 12 kk kuluttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 1.5 v lomautettuna koronan iskiessä. Liitolta sain rahaa n 1800 e kk.

Vierailija
4/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tk eläkkeelle. 1400e kk

Vierailija
5/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon työkyvyttömyyseläkkeellä joten kuulostaa mun elämältä. Oon kyllä vähän opiskellut eläkkeelläkin

Vierailija
6/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis olisin työtön työnhakija. Paljonko saisin tukea mikäli pitäisi hakea töitä? Vastaus riippuu ihan siitä.

Vierailija
7/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mun ansiosidonnainen on 1800.

Vierailija
8/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos silti saisin hakea työtä niin ottaisin. Jos en saisi niin en tiedä. 1000e/kk on luokkaa 40% nykyisestä nettopalkasta, joten luultavasti mieluummin kuin laskisin elintasoa noin paljon vuodeksi niin luottaisin siihen, että löydän uuden työpaikan parissa kuukaudessa.

Vierailija
9/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Tuon verran saan nytkin. Sitten voisi kai tehdä töitäkin tuon päälle?

Vierailija
10/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki ottaisin.

Sillä pitäisi sitten tulla toimeen kanssa. Eli maksat siitä vuokran/vastikkeen, lääkärissä käynnit, lääkkeet, sähköt, ruuan ja mitä näitä nyt on joten vähän epäilen että olisit tuohon tonniin kuukaudessa tyytyväinen.

Vierailija
11/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ottaisin? Mikä pointti?

Vierailija
12/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki ottaisin.

Sillä pitäisi sitten tulla toimeen kanssa. Eli maksat siitä vuokran/vastikkeen, lääkärissä käynnit, lääkkeet, sähköt, ruuan ja mitä näitä nyt on joten vähän epäilen että olisit tuohon tonniin kuukaudessa tyytyväinen.

Tuo on enemmän, mitä itse saan tällä hetkellä.

Näin sivusta.

Vierailija
13/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella ja asumistuella ollaan eli aika samoilla linjoilla. Ja työelämä on alkanut vaikuttaa kuolemanloukulta, ja vaikka kaikki kuolevatkin aikanaan joka tapauksessa, niin mieluummin ilman sitä loukkua. Ääh, ette te kokkarimieliset tajua kuitenkaan.

Vierailija
14/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työtön voisi saada X euroa/kk (verotta!) käteen --> jos saa uuden työn, niin joka tapauksessa rahan saisi. Useimpia motivoisi etsiä heti uusi (ehkä aiempaa pienempipalkkainenkin) työ jos JOKAINEN tienattu euro olisi ns. kotiinpäin --> rahaa jäisi säästöön.

Ajatellaan vaikka ihmistä joka saanut 4000e/kk palkkaa, vain hullu alkaa tehdä jotain 1000e/kk työtä vaan odottelee paremmin palkattua. Mutta jos uusi työ tulisi muun päälle, myös osittainen/pienempi palkkainen työ kannattaisi.

Vierailija
15/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan lähes tonnin eikä ole velvoitteita. Olen työkkärin mielestä hankala asiakas joten eivät ole velvoitteita antaneet. Elämä rullaa hyvin, olen onnellinen ja hyvin menee. Velkaa ei ole, on harrastuksia ja kaikki hyvin. Velvoitteet ei tuo työtä koska työnantaja on se joka päättää kenet palkkaa. Olen melko vaativa työn suhteen, halua johtaa enkä halua laiskoja ihmisiä työkavereiksi ja kerron siitä.

Vierailija
16/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki ottaisin.

No eihän sitä kysytty, olisiko tyytyväinen. Eikä avauksessa sanottu, etteikö tuohon päälle voisi tehdä vaikka keikkatöitä.

Itse olen ollut työtön yli vuoden ja vähemmän tuli käteen silloin. Ei ollut varaa juuri mihinkään, mutta totta kai valitsen mieluummin 800€/kk kuin 0€/kk.

T. Eri

Vierailija
17/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka heti! Milloin aloitetaan?

Vierailija
18/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän kokeiltiin, tosin summa oli pienempi. Porukka ei mennyt töihin, ei perustanut yrityksiä, ei opiskellut - mutta jakson jälkeen kaikki oli tyytyväisiä siihen, että ei tarvinnut tehdä mitään. Eli koettu onnellisuus kasvoi, kun ei tarvinnut tehdä mitään.

Meillä ei ole varaa perustuloon. Sen saisi jokainen Suomeen tuleva täysi-ikäinen, ei ole mahdollista maksaa miljoonalle tulijalle siitä, että eivät tee mitään.

Vierailija
19/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis olisin työtön työnhakija. Paljonko saisin tukea mikäli pitäisi hakea töitä? Vastaus riippuu ihan siitä.

No löytyykö vastausta? Olen töissä ja palkka on noin 3000€ kuussa. En ota kyseistä tarjousta.

Vierailija
20/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kuulostaa aivan siltä taannoiselta perustulokokeilulta, jonka todettiin kohentaneen kokeilussa olleiden elämänlaatua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä