Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettidettailun etiketti - kuuluuko viestittelyn lopettamisesta ilmoittaa?

Vierailija
07.10.2024 |

Eli jos on vaihdettu jokin 2-4 yleisluontoista viestiä ja keskustelu ei vain lähde käyntiin, niin pitääkö ilmoittaa että "en jatka keskustelua"?

Kommentit (121)

21/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkuthan eivät lähetä mitään ilmoitusta kun haluavat lopettaa tapailun kun ollaan tavattu muutaman kerran.

Vierailija
22/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2-4 viestin jälkeen ei ole tilivelvollinen toiselle, etenkään jos saadut viestit ovat epäasiallisia. Jos taas viestit ovat ihan asiallisia, en ymmärrä miten niiden perusteella voisi päätellä luistaako juttu. Eli riippuu siis tilanteesta

Viestit asiallisia, mutta eivät sisällä oikeastaan mitään asiaa. Eli esimerkiksi "Hei, miten menee"/"Mitä viikkoon kuuluu"/jne.

Tällaisia 3-4 kpl ja sitten toinen suuttuu jos niihin ei vastaa tarpeeksi nopeasti ja lähettää pitkän, loukkaantuneen viestin että ainakin olisi pitänyt ilmoittaa jos ei aio vastata ja toivoo kaikkea pahaa koska ei ole vastannut tarpeeksi nopeasti eikä myöskään ilmoittanut, ettei aio vastata.

Ap

Tämä on se riski, kun lähtee rakentamaa odotuksellisia suhteita tuntemattomiin. Toinen voi tulla niin eri tapakulttuurista, että konflikti syntyy toiselle täysin yllätyksellisestä asiasta

Tämä on aika yleinen miesten ja naisten vläinen ongelma muutenkin. Naiset haluavat tutustua usein viestein ja viestienkin tulisi olla kiinnostusta osoittavia ja lämpimiä. Miehet taas haluavat tavata nopeasti, tutustuminen täysin toissijaista, lämpö on lähinnä pippelinlämmitystä pimpassa. Juuri oli instagram threadseissa yhden miehen tantrumit, kun nainen perui treffit liian vähäisen viestittelyn perusteella (= mies ei osoittanut kiinnostusta treffien ulkopuolella). Oikeinhan nainen teki, jos kaipasi suhteelta jatkuvaa läsnäoloa, ja tuo tantrumi paljasti vaan sen, että mies ei todellakaan ollut kypsä suhteeseen. Mitä hän tekee, jos nainen kieltäytyy seksistä? Saa taas raivarit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan korrektia laittaa joku kohtelias lopetusviesti eikä vain ghostata. 

Vierailija
24/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2-4 viestin jälkeen ei ole tilivelvollinen toiselle, etenkään jos saadut viestit ovat epäasiallisia. Jos taas viestit ovat ihan asiallisia, en ymmärrä miten niiden perusteella voisi päätellä luistaako juttu. Eli riippuu siis tilanteesta

Viestit asiallisia, mutta eivät sisällä oikeastaan mitään asiaa. Eli esimerkiksi "Hei, miten menee"/"Mitä viikkoon kuuluu"/jne.

Tällaisia 3-4 kpl ja sitten toinen suuttuu jos niihin ei vastaa tarpeeksi nopeasti ja lähettää pitkän, loukkaantuneen viestin että ainakin olisi pitänyt ilmoittaa jos ei aio vastata ja toivoo kaikkea pahaa koska ei ole vastannut tarpeeksi nopeasti eikä myöskään ilmoittanut, ettei aio vastata.

Ap

Red Flag - tyyppi. Takertuja ja loukkaantuja. Laittaisin viestin, asiallisen, ja sitten estäisin tyypin.

Vierailija
25/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatko esimerkin tällaisesta lopetusviestistä?

"Hei, keskustelu ei lähtenyt käyntiin joten lopetan sen."?

Onko tuo nyt sitten kohteliasta?

Vierailija
26/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laita. Muotoilen asian kohteliaammin. Ei ole kaikkea tarvitse vääntää rautalangasta, vaan voi laittaa kohteliaan viestin, jossa keskustelu loptetaan, mutta ei läväytetä päin naamaa, että en halua enää puhua sulle. 

Vierailija
27/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitkään ongelmatapaukset alkavat kiitellä mistään keskustelun loppumisen ilmoittamisesta. Paras vain poistaa ja jättää itsekseen mesoamaan.

Vierailija
28/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et laittaisi viestiä ja kertoisit, ettet jatka viestittelyä enää? Mitä saavuttaisit sillä? Eikö se olisi itsellekin kivempi laittaa asioille selkeä piste?

Miksi?

Minä laittaisin viestin siksi, että tietäisin itse hoitaneeni hommat asiallisesti ja vieneeni tilanteen päätökseen. Minulle tulisi siitä hyvä olo itselleni. Lisäksi tietäisin, että en omilla toimillani ole voinut aiheuttaa jollekulle tunnetta, että tuli ghostatuksi. Siitäkin minulle tulisi hyvä mieli, koska tiedän itse vihaavani sitä. 

Vierailija
29/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista tökeröä töksäyttelyä, vaan esim. näin: "Musta tuntuu, että meillä ei juttu nyt oikein etene, joten jatketaan molemmat etsintöjä tahoillamme. Kiitos ajasta ja hyvää syksynjatkoa sulle" 

t. eri

Vierailija
30/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laita. Muotoilen asian kohteliaammin. Ei ole kaikkea tarvitse vääntää rautalangasta, vaan voi laittaa kohteliaan viestin, jossa keskustelu loptetaan, mutta ei läväytetä päin naamaa, että en halua enää puhua sulle. 

Jos nyt kuitenkin laittaisit kun sen selvästi osaat. Miten sanot, että "en halua jatkaa keskustelua" sanomatta sitä. Jos olisi jo tavannut niin se olisi ihan eri asia tai jos olisi tapaaminen sovittu. Mutta small talk online?

Vierailija
31/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt kuitenkin laittaisit kun sen selvästi osaat. Miten sanot, että "en halua jatkaa keskustelua" sanomatta sitä. Jos olisi jo tavannut niin se olisi ihan eri asia tai jos olisi tapaaminen sovittu. Mutta small talk online?

Ihan samalla tavalla voit muotoilla asian sanottuina sanoina kuin kirjoitettuina sanoinakin. Ei ole vaikeaa, kun osaa kohteliaan puhetavan. 

Vierailija
32/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et laittaisi viestiä ja kertoisit, ettet jatka viestittelyä enää? Mitä saavuttaisit sillä? Eikö se olisi itsellekin kivempi laittaa asioille selkeä piste?

Miksi?

Minä laittaisin viestin siksi, että tietäisin itse hoitaneeni hommat asiallisesti ja vieneeni tilanteen päätökseen. Minulle tulisi siitä hyvä olo itselleni. Lisäksi tietäisin, että en omilla toimillani ole voinut aiheuttaa jollekulle tunnetta, että tuli ghostatuksi. Siitäkin minulle tulisi hyvä mieli, koska tiedän itse vihaavani sitä. 

No sitten palataan siihen, että miten tämä pitäisi ilmaista kohteliaasti jotta toinen ei loukkaantuisi?

Voisi nyt joku antaa jonkin esimerkin.

Vierailija
33/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista tökeröä töksäyttelyä, vaan esim. näin: "Musta tuntuu, että meillä ei juttu nyt oikein etene, joten jatketaan molemmat etsintöjä tahoillamme. Kiitos ajasta ja hyvää syksynjatkoa sulle" 

t. eri

Ok.

Vierailija
34/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

No sitten palataan siihen, että miten tämä pitäisi ilmaista kohteliaasti jotta toinen ei loukkaantuisi?

Annettiin jo. Miten voi aikuiselle (?) ihmiselle olla noin vaikeaa kirjoittaa kohteliaasti?

Vierailija
35/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiitin keskustelusta ja toivotin hyvät jatkot. Kaveri totesi myös ettei näe järkeä jatkaa keskustelua, josta mies suuttui ja raportoi hänet. Tinder antoi kaverille bannin tästä hyvästä, vaikka ei mitään väärää tehnyt. 

Eli voi käydä ikävästikin, jos ilmoittaa toiselle. Moni arvostaa myös suoruutta. Miehet kiittelivät, kun ilmoitin keskustelun lopettamisesta.

Vierailija
36/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole ja kertoo obsessiivisesta suhtautumisesta ihmissuhteisiin. Suhteita ei tarvitse pakottaa. Suhde on astia, mihin molemmat kaatavat oman kontribuutionsa, ja sitten on kemiaa tai ei ole kemiaa. Yksi kaataa sinne pippelinsä, toinen juoksee karkuun. Yksi kaataa viestejä, toinen ignoraa niitä, toinen kerää kontribuutionsa takaisin ja vie sen muualle :D Sellaista se on, kuin tanssia. Täytyy vastata toisen liikkeisiin, tunnustella ja myötäillä - molempien

Vierailija
37/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kiitin keskustelusta ja toivotin hyvät jatkot. Kaveri totesi myös ettei näe järkeä jatkaa keskustelua, josta mies suuttui ja raportoi hänet. Tinder antoi kaverille bannin tästä hyvästä, vaikka ei mitään väärää tehnyt. 

Eli voi käydä ikävästikin, jos ilmoittaa toiselle. Moni arvostaa myös suoruutta. Miehet kiittelivät, kun ilmoitin keskustelun lopettamisesta.

Juu tuo pakkiraivo on kyllä ihan todellinen uhka. Minulle eräs mies, jolle erehdyin antamaan puhelinnumeroni, alkoi laittamaan kännissä haukkumisviestejä ja epäili, että löysin jonkun paremman. En ollut edes ehtinyt tinderöidä, eli ei ollut mitään toista miestä, mutta tein selvästi täysin oikean ratkaisun

Vierailija
38/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Loukkaantumista ei voi estää, koska osa ihmisistä loukkaantuu kaikesta. Sinun vastuullasi on vain muotoilla viestisi asiallisesti. Loppu on vastaanottajan vastuulla. Jos hän ei ymmärrä, että aina homma ei vaan toimi, se on hänen ongelmansa. 

Vierailija
39/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muista laittaneeni noin lyhyen viestittelyn päätteeksi mitään lopetusviestiä. Voihan sen laittaa jos haluaa, siis ihan vaan tyyliin, että "itsestä tuntuu, että en halua jatkaa tutustumista, mukavaa syksyä". Ei tarvitse selitellä mitään. Jos toinen suuttuu tai alkaa tivaamaan jotain, tyyppi estoon.

Vierailija
40/121 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, en ollut huomannut annettua esimerkkiä ennen vastaustani.

Toiseksi, kuten tuolla toinen totesi, niin tuollaisella viestillä saattaa itsensä vielä suurempaan vaaraan sellaisen taholta, joka haluaa vain loukkaantua ja loukata. Olen jopa nähnyt profiilin mieheltä, joka uhkasi raportoivansa kaikki profiilit joiden omistajat eivät jatkaneet keskustelua hänen kanssaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän