Työ pilaa koko elämän!!!!!!!!!!
Olen kurkkuani myöten täynnä, niin täynnä tätä, että tulen hulluksi ja menen joku päivä työpaikalle vain ja ainoastaan luovuttaakseni kulkulupani ja juoksen *elvettiin sieltä. Työ määrittelee koko elämäni. Nyt en saanut vapaaksi viikonloppua ensi kuussa, vaikka minulla on menoa perhesyiden takia. En muutenkaan saa koskaan tarpeeksi aikaa rakkaideni parissa. Ihan sairasta. Tuskin sitä kuolinvuoteellani mietin, että aihitto miten hienosti sitä tuli painettua duunia. Ei, sensijaan mietin varmasti esim niitä elämäni tärkeimpiä ihmisiä.
Tämä yhteiskunta on mätä.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Ilmiö tunnetaan nimellä "ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen".
Jos sinulla on töitä, vapaa-aikaa on liian vähän. Jos olet työtön, rahaa on liian vähän.
Kumpi ikinä oletkaan, niin kaipaat olla se toinen.
Onko kukaan koskaan miettinyt työn ja vapaa-ajan tasapainoa? No ei tietenkään, koska me tykätään kilpailla ja potkia pihalle sellaiset, joita ei kiinnosta tehdä töitä hampaat irvessä
Vierailija kirjoitti:
Ilmiö tunnetaan nimellä "ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen".
Jos sinulla on töitä, vapaa-aikaa on liian vähän. Jos olet työtön, rahaa on liian vähän.
Kumpi ikinä oletkaan, niin kaipaat olla se toinen.
Kovastihan yhteiskunta yrittää "auttaa" kaipaamaan töihin (siis niihin joihin "mennään") mutta ei oo mulla ottanut kipinää.
Kukaan ei kuolinvuoteellaan kadu tekemättömiä töitä. Pakko heittää kommenttia, kun jo pidempään ollut toisenlaisiksi tunnistettavia tuntemuksia työhön suhtautumisesta. Ei enää sitä alkavan arjen witutusta töihin lähdöstä, vaan pitkään kokoajan pinnan alla ollutta ärsyyntyneisyyttä tästä caatanan oravanpyörästä. Vapaa-ajalla en mieti hommia mutta sama tuntemus painaa alla. Pinnallista hengitystä.
Joko teillä on väärä työ tai olette ihan surkeita työssänne. Minulle työ on rentoa puuhastelua ja teen sitä mielelläni. Teen samankaltaisia asioita myös vapaa-ajalla.
T:Koodari
Et ole todellakaan ainut, joka ajattelee näin. Minullakin pyörii samanlaisia ajatuksia mielessä.
Minun mielestäni nyt pitäisi kiinnittää huomiota siihen, millaiseksi työelämä on mennyt. Miksi ihmiset oikeasti ajattelevat näin? Se on mennyt täysin sairaaksi vailla inhimillisyyttä.
Oliko tällaista vielä 20-30 vuotta sitten? Oliko edes 10 vuotta sitten? Koko ajan pitäisi tahkoa parempaa ja parempaa tulosta samalla kun resursseja (eli kuluja) pyritään minimoimaan.
Kiva että ei ihan kaikki ole hurmahenkisiä "työ-uskovaisia"
Turhan moni kuitenkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tunne. Pitäisikö miettiä, miksi elämä on mennyt tällaiseksi? Miksi samaan aikaan on massatyöttömyys, ja massatyöuupumus? Miksei työ voi jakaantua paremmin?
Ennen oli puolet enemmän porukkaa tekemässä sama työmäärä. Ehkä se vaikuttaa johonkin.
Kuitenkaan ei hoeta palkkaajan ahneutta vaan työntekijän...no, loputtomia huonoja puolia! Oikeistohurmos ja sillai.
Ilmeisesti sitten työnantajakin arvostaa sitä koodarin rentoa puuhastelua? Hieno juttu.
Vierailija kirjoitti:
Joko teillä on väärä työ tai olette ihan surkeita työssänne. Minulle työ on rentoa puuhastelua ja teen sitä mielelläni. Teen samankaltaisia asioita myös vapaa-ajalla.
T:Koodari
Yli-ihmiset on erikseen (myös omasta mielestään sellaiset)
Vierailija kirjoitti:
Mietin aivan samaa. En todennäköisesti saa tätäkään joulua vapaaksi. Ja tämä on mummini viimeinen joulu todennäköisesti, hän on minulle kuin toinen äiti ollut aina. Mutta sain vapaata tai en, olen päättänyt olla joulun tänä vuonna hänen kanssaan. Kyllä ihmisillä täytyy olla muutakin elämää.
Onko sulla siis koko joulun pyhät töitä? Kai se on kuitenkin n. 8 tuntia/vuorokausi, vielähän siihen jää vapaata vaikka kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin aivan samaa. En todennäköisesti saa tätäkään joulua vapaaksi. Ja tämä on mummini viimeinen joulu todennäköisesti, hän on minulle kuin toinen äiti ollut aina. Mutta sain vapaata tai en, olen päättänyt olla joulun tänä vuonna hänen kanssaan. Kyllä ihmisillä täytyy olla muutakin elämää.
Onko sulla siis koko joulun pyhät töitä? Kai se on kuitenkin n. 8 tuntia/vuorokausi, vielähän siihen jää vapaata vaikka kuinka?
Ei kaikille aloilla ole 8 tunnin työpäiviä, vaan pidempiä. Uskomatonta miten joillekin tämä on vieläkin epäselvää.
Itse tajusin tämän AP:n jutun vuonna 2011 kun firma meni konkkaan ja duuni loppui.
Vuoden kaksi oli vaikeaa identifioida itsensä uuteen moodiin ja se tuntui pahalta.
Nykyään nautin elämästä ja ajasta olla työn antajan huo-a, joka myy aikansa ja sielunsa turhuudelle.
Tekisin mielelläni viikonlopun töitä, että joku pääsee viettämään aikaa perheensä kanssa.
T. Lapseton työtön
Oravanpyörä. Siihen koulutetaan päiväkodista lähtien. Ohjelmoidaan tekemään tietyn kaavan mukaan joka päivä. Jos poikkeat jotenkin massasta ajattelemalla toisin niin sinusta tehdään friikki ja syyllinen kaikkeen ikävään. Kun sitten pääset pois tuosta oravanpyörästä niin sinulla on muutama vuosi aikaa ennen kuolemaa ja huomaat että siinä se elämä olikin. Seuraajasi on jo hypännyt pyörään ja toistaa samaa. Näin kaikki toimii.
Työuupumuksen ja eräänlaisen hermoromahduksen jälkeen olen tullut siihen tulokseen että terveyteni on minulle tärkeämpää kuin työ. Samoin vapaa-aika. Se ei toki tarkoita sitä että töissä laiskottelisin, ei. Tykkään tehdä töitäni intohimoisesti, mutta vain omien rajojeni ehdoilla. Työ tulee aina korkeintaan kakkosena. Minut voi korvata, joten minäkin kykenen kyllä vaihtamaan työpaikkaa jos alkaa intohimo tai energia loppumaan tai muuten vaan vituttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia lähdin takaisin koulunpenkille ja nyt olen maisteri. En halua joutua työssäni taistelemaan vapaista jouluista tai viikonlopuista perheen kanssa. Nyt on liukuva työaika, joustavat työtunnit ja juhlapyhät ja viikonloput aina vapaat.
Ei maisterius mitenkään takaa vapaampaa työtä. Alasta se on kiinni. Itse olen akateeminen tohtori ja teen yksityisellä sektorilla konsulttitöitä, joka tarkoittaa ihan hyvää palkkaa, mutta pitkiä työpäiviä ja välillä viikonlopputöitäkin. Matkustelua sinne sun tänne. Julkisella sektorilla koulutuksestasi huolimatta työajat sen sijaan yleensä vakiotoimistotyöaikoja. Ellet ole terveyssektorilla.
M55
Ennen oli puolet enemmän porukkaa tekemässä sama työmäärä. Ehkä se vaikuttaa johonkin.