V*ttu ku on kylmä!
Mutta onko se nyt edes mikään ihme, kun asun 50-luvun kivitalossa jossa on vain 2 lasia ikkunoissa.
Kommentit (21)
Kylmä? Kai sulla siellä lämmitys on ?
Laitapa kunnolla vaatteita päälle. Osta lämmin pyjama, villasukat ja untuvapeitto. Viileässä on ihana nukkua.
"Uudemmissakin" taloissa on viileysongelmia. Patterien toimivuus voisi auttaa. Ja muu tilkitseminen.
Vierailija kirjoitti:
On toki. Minä vain satun olemaan vilukissa.
-Ap
Pistokkeeseen liitettävä kuuma ilma puhallin on ratkaisu. Sillä lämpenee kaksio varmaan 10 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Pistokkeeseen liitettävä kuuma ilma puhallin on ratkaisu. Sillä lämpenee kaksio varmaan 10 minuutissa.
Ja samalla ilmanlaatu huononee
Meillä taas liian kuuma. Ilppi puuskuttaa niin, että 25,7 astetta lämmintä, vaikka säätö on 21 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Ei se tuuletin-lämmitin muuta tee kuin lämmittää ja liikuttaa ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas liian kuuma. Ilppi puuskuttaa niin, että 25,7 astetta lämmintä, vaikka säätö on 21 asteessa.
Huolto jäänyt tekemättä ? Ai mikä huolto ?
Eikä ole. Helsingissä lokakuussa +13 ja aurinko välillä paistaa. Upea syksy. Kylmyydestä ei täällä tietoakaan. Pohjoisessa ehkä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki. Minä vain satun olemaan vilukissa.
-Ap
No sehän on vain pukeutumiskysymys.
Meillä n.25c . Ei ole ilpin asennuksen jälkeen tarvinu palella vaikka vanha talo onkin. Ja sähkönkulutuskin tippunut 30000/vuosi -> 8700per vuosi. En ois uskonu et 2500e sijotuksella saa noin hyvät säästöt ja asumismukavuus aivan kuin päivä ja yö. Varsinkin kun hommattiin se alunperin vaan viilennystä ajatellen.
Mulla on lämmin ja istun korkealla rinteen terassilla ja ihailen sinertävää merta. Lämpöä on 30...mutta enpä olekaan kylmässä Suomessa vaan tropiikissa Borneolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä n.25c . Ei ole ilpin asennuksen jälkeen tarvinu palella vaikka vanha talo onkin. Ja sähkönkulutuskin tippunut 30000/vuosi -> 8700per vuosi. En ois uskonu et 2500e sijotuksella saa noin hyvät säästöt ja asumismukavuus aivan kuin päivä ja yö. Varsinkin kun hommattiin se alunperin vaan viilennystä ajatellen.
30000 oli siis kwh ei euroja jos jäi epäselväks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ilman laatu huonone lämpiämisestä. Saavat olla tyytyväisiä niin kauan kun en tee nuotiota asuntoon. Siitä ilman laatu huononisi oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolto jäänyt tekemättä ? Ai mikä huolto ?
Äläs nyt. Tuo ilppi on 2 kk sitten asennettu ja ihan ammattimies asensi.
Puhdistanut olen sen 2 kertaa eli kerran kuukaudessa.
Onko pakko olla alasti?