Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toriostajat yrittävät ostaa tavaraa haukkumalla sitä liian kalliiksi?

Vierailija
06.10.2024 |

Myyn torissa välillä jotain kodin tavaraa ja vaatetta. Se on minulle lähinnä ajankulu ja harrastus. En ole rahapulassa eikä minulla ole varsinaista pakkotarvetta saada tavaraa myytyä mistään muustakaan syystä. Kunhan kokeilen olisiko joku halukas maksamaan niistä kohtuullisen hyvän hinnan. Jos on, myyn. Jos ei, niin ei se mitään, pidän edelleen omassa käytössä. Eli en ole kiinnostunut tinkimään kuin vähän. Saan aika usein ostajilta viestejä, joissa he ilmoittavat haluavansa ostaa, mutta samalla haukkuvat hintani ihan liian kalliiksi, välillä aika töykeään sävyyn. Voisiko joku selittää mikä tällaisessa on päämääränä? Miksi myisin jollekin, joka haukkuu minun valintoja tai omaisuutta? Mitä ostaja oikein saa tuosta hinnan haukkummisesta?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni myy koittaa myydä tavaraa ylihintaan ja suorastaan vaatii kovaa tinkaamista (johon itse harvoin jaksan lähteä). Toki sitten on myös ostajia, jotka tarjoaa aika "50% pyyntihinnasta" - itse voin nämä jättää täysin huomiotta, sillä myyntini on aina menneet pyyntihinnalla ts. ovat olleet oikein hinnoiteltuja.

En kyllä ymmärr tuollaisia ap myyjiä, jotka "katsovat jos saisi hyvät rahat muuten käytn itse" - mielestäni Tori on sitä varten, että myydään itselle tarpeettomiksi käyneet tavarat eteenpäin.

Sulle tori on tuota, mutta monille se on jotain muuta. Jotkut tekee siellä ihan oikeaa kauppaa, jolla tienaa. Siellähän on ihan yrityksiäkin myymässä. Jotkut taas lahjoittaa ylimääräiset pois nurkista. Minä teen sekä kauppaa, että lahjoitan. Liian halvalla en hyvää tavaraa laita eteenpäin. Jos ei mene, niin käytän itse loppuun ja sitten annan pois tai laitan roskiin. Aika monet haluaa vielä nekin, mitkä minusta on jo aivan lopussa. Esim taiteilijat ja askartelijat hakee ilmaiseksi kaiken roinan ja ovat niistä onnellisia.

Vierailija
42/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan torissa/huutonetissä välillä täysin älyttömiä hintoja. Joku vanha telkkari, myyjä pyytää siitä kovaa hintaa kun se oli kallis ostettaessa tms. Mutta eipä se haukkumalla paremmaksi muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn torissa aika paljon ja en halvalla. Myyntiajat on useamman kuukauden, mutta minullakin on aina lopulta löytynyt ostaja, joka maksaa pyytämäni hinnan. Miksi siis myisin tinkijälle puoleen alennuksella? En keksi yhtään syytä. En minä ole mikään kauppa, jonka pitää saada varastoon tilaa tulevan kauden myyntiartikkeleita varten.

Vierailija
44/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan torissa/huutonetissä välillä täysin älyttömiä hintoja. Joku vanha telkkari, myyjä pyytää siitä kovaa hintaa kun se oli kallis ostettaessa tms. Mutta eipä se haukkumalla paremmaksi muutu.

Niin, siis mikä pakko sitä on mennä kommentoimaan? Kyllä se myyjä itsekin sen huomaa, kun tavara ei liiku mihinkään 

Vierailija
45/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on näitä. Vanha elektroniikka menettää arvonsa, mutta sitten on joitakin ihmisiä, jotka keräilee vanhaa tavaraa ja myös niitä vanhoja telkkareita. Ei ole mun juttu, mutta meitä on moneksi. Jos on aivan vallaton ylihinta, niin saan siitä ilmaiset naurut. Ei mua haittaa jos joku pyytää. Eihän minun tarvitse ostaa mitään mikä minusta on liian kallis. Enkä tosiaan kuluttaisi aikaa ilmoittamalla ylihintaa pyytäjälle, että onpa kallis. 

Vierailija
46/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa voidaan muutenkin tehdä. Joku haukkuu naisia huorahtaviksi.

Viime työpaikassa toisen tiimin pomo väitti minua, kokenutta työntekijää ohimennessään harjoittelijan tasoiseksi. "X on harjoittelijan tasolla." Törkeä akka.

Tiedossa on että hän valitsi usein työntekijöitä ilman julkista hakua, usein vähän samannäköisiä esim. toisesta tiimistä. Joskus harjoittelijankin suoraan töihin "tuntemanaan". "Kätevää kun tunnen jo hänet"-tyyliin.

Polkuhintaan.

Vierailija
47/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa on myynnissä hintaan 150 euroa eräs sisustusesine, jonka sai aikoinaan uutena kaupasta hintaan 25 euroa. Kyseessä on harvinainen esine, mutta ei keräilyesine eikä minkään merkkinen myöskään. Ei edes erityisen kiva. Itsellä siis on tuo tavara, olin suunnitellut sen myymistä hintaan 10 euroa. Ja voisin tinkiä. Meinasin vetää aamukahvit kurkkuun kun näin sen siellä hintaan 150 euroa. Mutta ei se mitään, en minä aio tälle myyjälle mitään haukkumisviestiä laittaa. Ja voihan olla että joku ostaa sen häneltä kalliilla. Hyvä vain jos hän tienaa rahaa sillä.

Vierailija
48/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se, etteivät yksityiset myyjät todellakaan halua tinkiä rakkaista rojuistaan. Hinta voi oikeasti olla ylihinnoiteltu ja usein sen epätoivon saada rahaa näkyy ilmoituksen rivien välissä. Siksi en osta nettikirppiksiltä mitään, sillä tuotteen oikeasti saa helpommin ja edullisemmin muualtakin. 

Kaupoissa myyjät ovat paljon höllempiä hinnan kanssa, joten tinkiminen käy siellä ihan sujuvasti ja aina on jokunen euro pudonnut hinnan mukaan.

Hinnoittelu on todella vaikeaa monelle . Kysehän on vain shoppailusta kuin aidosta tarpeesta saada jotakin, joten ehkä se menee sitten joidenkin harrastuksen piikkiin ostella ylihinnoiteltuja tuotteita. 

Vierailija
49/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torihan on paikka tehdä rahaa. Jos en saa kunnolla rahaa niin en vaivaudu myymään vaan vien ison säkin pihalla olevaan uffin laatikkoon. Myynnistä on niin paljon vaivaa että ilman kunnon maksua en sitä tee.

Vierailija
50/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta mitä väliä jos jollain on älytön hinta. Hän vain ei sitten saa sitä myydyksi. Voihan olla ettei edes erityisemmin halua saada myydyksi.

Vierailija
51/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minkä tinkii, ei tarvi maksaa.

Vierailija
52/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki minkä tinkii, ei tarvi maksaa.

Kyllä. Mutta ei myyjää haukkumalla saa tingittyä. Ystävällisellä tyylillä välillä saakin.

Vierailija
53/54 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt jonkin verran 50-luvun vintagehuonekaluja, kun sisustin rintamamiestalomme aikanaan aidoilla aikakauden pöydillä ja kaapeilla ja valaisimilla ja nyt tiedossa että ollaan muuttamassa pois. Siistejä ja ehjiä huonekaluja, ja olen googlannut hinnan niin että olen aina tuon huonekalutyypin halvimmassa joukossa. Kaikki on menneet parissa päivässä - parissa viikossa pyytämälläni hinnalla.

Sanotaan vaikkapa tammiviilutettu senkki, 350e. Myin 350e, mutta AINA välissä on tullut huutelijoita jotka "tarjoaa 70e jos saa heti tulla hakemaan". Muutamalle törkeimmälle olen googlannut Ikeasta vastaavan omaa tuotettani KALLIIMMAN lastulevypaskan ja laittanut linkin ilman muuta kommenttia. Miksi pitää tinkiä, kun vanhoja ei enää tehdä ja uudet maksaa enemmän?

Vierailija
54/54 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaan noille aina että sun ei oo pakko ostaa, eikä mun pakko myydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän