Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toriostajat yrittävät ostaa tavaraa haukkumalla sitä liian kalliiksi?

Vierailija
06.10.2024 |

Myyn torissa välillä jotain kodin tavaraa ja vaatetta. Se on minulle lähinnä ajankulu ja harrastus. En ole rahapulassa eikä minulla ole varsinaista pakkotarvetta saada tavaraa myytyä mistään muustakaan syystä. Kunhan kokeilen olisiko joku halukas maksamaan niistä kohtuullisen hyvän hinnan. Jos on, myyn. Jos ei, niin ei se mitään, pidän edelleen omassa käytössä. Eli en ole kiinnostunut tinkimään kuin vähän. Saan aika usein ostajilta viestejä, joissa he ilmoittavat haluavansa ostaa, mutta samalla haukkuvat hintani ihan liian kalliiksi, välillä aika töykeään sävyyn. Voisiko joku selittää mikä tällaisessa on päämääränä? Miksi myisin jollekin, joka haukkuu minun valintoja tai omaisuutta? Mitä ostaja oikein saa tuosta hinnan haukkummisesta?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä harmittaa ettei heillä ole varaa ostaa ja purkavat sen harmituksen haukkumalla myyjää. Tätä tapahtuu ihan kaupoissakin.

Vierailija
22/54 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toriostajat on aika outoja usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se nyt ärsyttää, jos käytetystä pyydetään enemmän kuin mitä sitten kauppa myy lopulta uutena puoleen hintaan.

Ei myy kaikkea. Ja toisekseen, miten se on sinulta tai keneltäkään pois jos joku yrittää myydä kalliilla? Jättää vaan ostamatta.

Vierailija
24/54 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole oikeasti ostamassa. Kerran totesin jollekin 50 e tavaraa kahvipaketilla ostavalle, että asia selvä, tulen tuomaan tuotteen samantien, kerro osoite. Siitä alkoi selittely, ettei ole nyt kotona eikä ole sitä kahvipakettia. Aha.

Siis kun yksi tekee noin, kaikki ovat samanlaisia. Tällainen ennakkoasenne on iso ongelma myyjien kohdalla, kun jo lähtökohtaisesti muka kaikki ostajat ovat siellä vaan kiusatakseen

Eiköhän suurin osa torin käyttäjistä ole sekä ostajia että myyjiä.

Vierailija
25/54 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiljaa enkä vastaa. Jos lähtevät jatkamaan, haistatan suoraan paskat ja jatkan hiljaisuutta. 

Vierailija
26/54 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole oikeasti ostamassa. Kerran totesin jollekin 50 e tavaraa kahvipaketilla ostavalle, että asia selvä, tulen tuomaan tuotteen samantien, kerro osoite. Siitä alkoi selittely, ettei ole nyt kotona eikä ole sitä kahvipakettia. Aha.

Siis kun yksi tekee noin, kaikki ovat samanlaisia. Tällainen ennakkoasenne on iso ongelma myyjien kohdalla, kun jo lähtökohtaisesti muka kaikki ostajat ovat siellä vaan kiusatakseen

Kun laitan hinnaksi 50 e, niin oletan, että ostaja maksaa 50 e. Se on siis ennakkoasenteeni ja yleensä juuri tuo toteutuu. Sitten on nämä kahvipakettia tarjoavat, joilla ideana on saada meilikaveri edes vähäksi aikaa.

Vierailija
27/54 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ei ole pakko ostaa jos ei halua. 

Vierailija
28/54 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin on tingattu jo jääkaudella. 

Vetoat menneisyyteen. Syötiinhän ihmisiäkin ennen.

Vierailija
29/54 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on yhtä vähän älyä kuin miehillä, jotka huorittelevat naisia, joita eivät saa.

Se on defensiivistä käytöstä ja huonon itsetunnon merkki.

Vierailija
30/54 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ei ole pakko ostaa jos ei halua. 

Mutta että ilmoittaa siitä haukkumalla kalliiksi.

Vierailija
31/54 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhälle kaikki on kallista. Ja siksi ostavat Kiina-krääsää Temusta. Paino sanalla krääsä.

Ihana Temu

Vierailija
32/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan joillain ihan poskettomia hintoja eräälle tällaiselle tein tarjouksen siihen hintaan mitä torissa muutkin myy, vähän korotettuna sitä hintaa, mutta myyjä ilmoitti että tuotteen arvo voi nousta tulevaisuudessa🤣🤣🤣 vastasin vaan että voi kun me kaikki voisimme myydä ja saada siitä vielä rahakin sen mukaan mitä joku tuote voisi ehkä maksaa 10v päästä. 

Niin, no mutta miksei sitten vaan osta niiltä muilta jotka myy halvemmalla? Jos joku yrittää myydä liian kalliilla niin pitäköön tunkkinsa? Onko siinä sen kummempaa tarvetta mennä ojentamaan?

Vierailija
33/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se nyt ärsyttää, jos käytetystä pyydetään enemmän kuin mitä sitten kauppa myy lopulta uutena puoleen hintaan.

Ei sitä ole silloin pakko ostaa, eikä päätään ole pakko joka paikassa aukoa. 

Tämmöisten takia en myy ikinä yhtään mitään. eitän mieluummin roskiin 

Vierailija
34/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun laitan hinnaksi 50 e, niin oletan, että ostaja maksaa 50 e. Se on siis ennakkoasenteeni ja yleensä juuri tuo toteutuu. Sitten on nämä kahvipakettia tarjoavat, joilla ideana on saada meilikaveri edes vähäksi aikaa.

Ne on ne samat, jotka tälläkin palstalla vänkyttää keskenään jostain turhasta asiasta 

Vierailija
35/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sellaisesta pitäisi ärsyyntyä? Ei minua ainakaan ärsytä yhtään jos joku pyytää mitä vaan. Ei minun ole pakko ostaa mitään. Sinäkin voit ostaa tuotteesi kaupasta, niin ei tarvi ärsyyntyä.

Vierailija
36/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi möi tavaraa torissa, yksi isukki soitti ja kertoi haluavansa ostaa, mutta mahdollisuus olisi kaupoille ollut vasta maanantaina, lapsi sanoi isukille, että se joka ensimmäisenä tulee tuomaan rahat kouraan saa sen tavaran. No viikonloppuna toinen ostaja tuli rahojen kanssa, ei edes tinkinyt ja sai tavaran mukaansa. Maanantaina tää ensimmäinen isukki soitti ja kun se kuuli, että se tavara on viikonlopun aikana myyty alkoi se uhkailemaan alaikäistä lasta puhelimessa väkivallalla 

Tämänkään takia en myy yhtään mitään missään. Heitän kaiken roskikseen 

Vierailija
37/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi möi tavaraa torissa, yksi isukki soitti ja kertoi haluavansa ostaa, mutta mahdollisuus olisi kaupoille ollut vasta maanantaina, lapsi sanoi isukille, että se joka ensimmäisenä tulee tuomaan rahat kouraan saa sen tavaran. No viikonloppuna toinen ostaja tuli rahojen kanssa, ei edes tinkinyt ja sai tavaran mukaansa. Maanantaina tää ensimmäinen isukki soitti ja kun se kuuli, että se tav

Nykyään puhelinnumeroa ei saa laittaa ilmoitukseen. Kannattaa vain viesteillä torissa ja vasta kun kaupat toteutuu voi laittaa yhteystietoja.

Vierailija
38/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni myy koittaa myydä tavaraa ylihintaan ja suorastaan vaatii kovaa tinkaamista (johon itse harvoin jaksan lähteä). Toki sitten on myös ostajia, jotka tarjoaa aika "50% pyyntihinnasta" - itse voin nämä jättää täysin huomiotta, sillä myyntini on aina menneet pyyntihinnalla ts. ovat olleet oikein hinnoiteltuja.

En kyllä ymmärr tuollaisia ap myyjiä, jotka "katsovat jos saisi hyvät rahat muuten käytn itse" - mielestäni Tori on sitä varten, että myydään itselle tarpeettomiksi käyneet tavarat eteenpäin.

Vierailija
39/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin joku taliaivo ilmoitti, että "olisin kiinnostunut ostamaan, mutta mielestäni pyydät aivan liian paljon". 

En vastannut mitään. Mitä tuohon edes vastaisin? Jaa, ok? Minulla on aikaa odottaa oikeaa ostajaa. Kaikki menee aina lopulta kaupaksi. Ihan kaikki. 

Tosi moni ilmeisesti luulee, että olisi pakkomyynti, kun tingitään "Tarjoan 5e ja tulen heti hakemaan". Edelleenkään mulla ei ole kiire tai pakko myydä. Myyn sillä hinnalla minkä olen tuotteelle arvioinut. Jotkut saattaa olla sellaisia mitä ei kaupasta enää saa, olen voinut maksaa siitä vähemmän, mutta olen myös nähnyt vaivaa sen säilyttämisessä ja huoltamisessa. Jotkut voivat olla harvinaisia ja ihmiset kerää niitä, silloin niiden hinta muodostuu eri tavalla mitä sen ostohinta on ollut.

Jos hinta ei kelpaa, niin silloin ei osta. Silloin ei myöskään ole riittävää kiinnostusta tuotteeseen ja miksi sitä silloin edes ostaisi? Kun tulee kohdalla sellainen ostajaehdokas, kuka haluaa juuri nyt kyseisen tuotteen, niin hän maksaa tinkimättä sen mitä pyydän. Tulee paikalle kun sovitaan, maksaa ja lähtee tyytyväisenä. Näin se on hyvä ja tinkijät jää itkemään tyhjiä näppejään, mutta myöskin tyytyväisinä siitä, ettei mennyt rahaa heidän mielestään ylihintaa.

Vierailija
40/54 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni myy koittaa myydä tavaraa ylihintaan ja suorastaan vaatii kovaa tinkaamista (johon itse harvoin jaksan lähteä). Toki sitten on myös ostajia, jotka tarjoaa aika "50% pyyntihinnasta" - itse voin nämä jättää täysin huomiotta, sillä myyntini on aina menneet pyyntihinnalla ts. ovat olleet oikein hinnoiteltuja.

En kyllä ymmärr tuollaisia ap myyjiä, jotka "katsovat jos saisi hyvät rahat muuten käytn itse" - mielestäni Tori on sitä varten, että myydään itselle tarpeettomiksi käyneet tavarat eteenpäin.

Sinulle tori on sitä varten, että myyt tarpeettomat tavarat eteenpäin. Missään säännöissä ei kuitenkaan lue, että tori olisi juuri tuota varten. Minulle tori on sitä varten, että kokeilen kuinka paljon rahaa voin tietyistä tavaroista saada. Ja myyn vain, jos saan paljon rahaa. Muuten käytän tavarat itse. Ei tässä ole yhtään mitään pahaa. Jokainen saa tehdä tavaroillaan mitä haluaa. Eikä se ole muilta pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi