Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Pääkaupunkiseudulle on muuttanut lyhyessä ajassa tuhansia intialaisia

Vierailija
06.10.2024 |

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000010630988.html

Hyvissä töissä olevia keskiluokkaisia lapsiperheitä, jotka tienaavat paremmin kuin kantikset.

Kommentit (438)

Vierailija
101/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla totta rttä moni heistä töissä, erityisesti IT alalla ja palkkakin ok. Mutta silti meluavia naapureita, karmeaa ruoanlemua jne... Liikennetavat Intiasta peräisin.

Viime asunnossani oli intialainen naapurina ja muutin pois pääosin sen melun takia, valitin monta kertaa taloyhtiölle ja pikkusen hiljeni, mutta oman asunnon rauha oli silti mennyttä. Olin asunut siellä 10v ja lukuisista suomalaisista naapureista yksikään ei aiheuttanut ongelmia.

Tämä. Eivät aiheuta niin paljon rikollisuutta ja usein elävät ilman tukia, mutta silti paljon häiriöitä erityisesti asumiseen ja meluun liittyen. Luojan kiitos että en asu pk-seudulla.

Oletpa naivi, luuletko että halpatyöläisen palkalla maksetaan mm asuminen. Kelan asiakkaista puolet on jo ulkomailta. Niin on intialaisetkin. Hakee suomalaisten köyhien ru

Pääkaupunkiseudulla asuvien Intiassa syntyneiden vuositulot ovat keskimäärin yli 48 000 euroa. Se on viitisen tuhatta euroa enemmän kuin espoolaisilla keskimäärin.

Vierailija
102/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kärsin vuoden intialaisesta ruuankärystä omassa kodissani. Ruoka valmistetaan upporasvassa vahvasti maustaen.  Haju leviää koko taloon ja pihaan.  MInne laittavat käytetyn rasvan? varmaan viemäriin.  Röyhkeitä olivat, eivät välittäneet taloyhtiön säännöistä.  Juu, autetaan me vaan näitä aasialaisia asuttamaan kotimaamme. Fuengirola: here I come!  

Lohduttaudu sillä, että olit vain naapuri. Minä olin vuokranantaja ja sen sanon, että toista kertaa en samaa virhettä tee. Kyse ei ole rasismista eikä syrjinnästä vaan siitä, että erinäisistä tällaisista kulttuurisista eroavaisuuksista aiheutui minullekin hemmetinmoiset tappiot. Ennemmin pidän vaikka tyhjänä kämppää jatkossa, sekin on halvempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa! Intialaiset kosmopoliitit ovat hyvin koulutettuja, sivistyneitä, sopeutuvat hyvin eri kulttuureihin, hienoa porukkaa. Paljon mieluummin heitä tänne kuin ... joitain muita.

Vierailija
104/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armanin ohjelmassa näytettiin elämää siellä päin. Asuivat hirveissä hökkeleissä ja lapset olivat töissä vaarallisella laivojen purkaamolla 2e/päivä palkalla. 

Ei ihme jos sieltä tekee mieli lähteä parempiin oloihin. Mutta miten he tänne pääsevät jos ovat noin köyhiä?

Hei ehkä koko Intia ei ole mitään hirveitä hökkeleitä. Kannattaa sivistää itseään eikä olettaa, että joku Armanin ohjelma kertoo totuuden valtavan kokoisesta maasta.

Intiasta tulee mm. erittäin hyviä lääkäreitä, IT-alan työntekijöitä jne.

Intia on pahin persläpi koko maa. Käy itse Intiassa töissä ja tule sitten tänne avautumaan kun olet asian itsellesi selvittänyt.

Vierailija
105/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun mukaan Intiassa valmistuu 1,5 miljoonaa insinööriä joka vuosi maailmalle töihin lähetettäväksi. Jotkut heistä tulee myös Suomeen. Intialaisia on tosiaan Suomessa töissä ns hyvissä duuneissa, joista saavat ihan hyvää palkkaa. Yksi näistä jutun intialaisista on Koneella hommissa ja toinen sitten Ilmatieteenlaitoksella tutkijana. Moni on vastaavan tason työpaikoissa.  

Samaan aikaan suomalaiset insinöörit saa olla työttöminä. Eiköhän se hr osasto ole valikoinut ne intialaiset sinne wokeilu mielessä.

Vierailija
106/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko tuoneet jo Suomeen kadulle paskantamis-kulttuurinsa? 

Luitko edes jutun alkua - nämä haastatellut henkilöt ovat varmasti sinut huomattavasti korkeammalla henkisellä tasolla.

Vierailija
107/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaisi, jos viitsisivät opetella suomen. Raivostuttavaa porukkaa, kun eivät halua että edes lapsensa oppisivat kunnolla suomea, vaan änkevät heidän englanninkielisille luokille.

Miksi heidän pitäisi? Eiväthän edes satoja vuosia Suomessa olleet ruotsalaiset osaa suomea?

Jos suomenruotsalaisia tarkoitat, eivät he ole satoja vuosia Suomessa olleita ruotsalaisia, vaan suomalaisia, joiden äidinkieli on ruotsi.

Vierailija
108/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, mitä v1ttua jotkut pajeet-intialaiset täällä oikein toimittavat? Intialaisia joku miljardi maailmassa, suomalaisia viisi miljoonaa, mutta toki, tännekin vain kaikki...

Ala sinäkin jo ymmärtää, että näin se on aina mennyt. Väki nyt vaan vaihtuu ja sekottuu kaikkialla. 

Vierailija
109/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa! Intialaiset kosmopoliitit ovat hyvin koulutettuja, sivistyneitä, sopeutuvat hyvin eri kulttuureihin, hienoa porukkaa. Paljon mieluummin heitä tänne kuin ... joitain muita.

Osaavat noudattaa lakia (paitsi liikennesääntöjä) ja elättää itsensä, mutta eivät todellakaan sopeudu kulttuuriin jos mietitään esim meluamista taloyhtiöissä. Itse jouduin pakosta muuttamaan pois kun viereiseen asuntoon muutti intialainen, kodin rauha oli täysin mennyttä. Esim katseli sarjoja/elokuvia täydellä äänenvoimakkuudella aamusta iltaan, ääni niin kova että heräsin omassa asunnossani.

Vierailija
110/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla totta rttä moni heistä töissä, erityisesti IT alalla ja palkkakin ok. Mutta silti meluavia naapureita, karmeaa ruoanlemua jne... Liikennetavat Intiasta peräisin.

Viime asunnossani oli intialainen naapurina ja muutin pois pääosin sen melun takia, valitin monta kertaa taloyhtiölle ja pikkusen hiljeni, mutta oman asunnon rauha oli silti mennyttä. Olin asunut siellä 10v ja lukuisista suomalaisista naapureista yksikään ei aiheuttanut ongelmia.

Tämä. Eivät aiheuta niin paljon rikollisuutta ja usein elävät ilman tukia, mutta silti paljon häiriöitä erityisesti asumiseen ja meluun liittyen. Luojan kiitos että en asu pk-seudulla.

Oletpa naivi, luuletko että halpatyöläisen palkalla maksetaan mm asuminen. Kelan asiakkaista puolet on jo ulkomailta. Niin on intialaisetkin. Hakee suomalaisten köyhien ru

Tässä on kuten kaikilla kaksi ryhmää, pitkälle kouluttautuneet ja sitten ne muut.  Emomaassa Intiassa on todella suuret erot. 

Vierailija
111/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa naivi, luuletko että halpatyöläisen palkalla maksetaan mm asuminen. Kelan asiakkaista puolet on jo ulkomailta. Ni

Mikähän siinä on että suomalaisen työttömän annetaan vaan jatkaa loisimistaan yhteiskunnan rahoilla vuodesta toiseen.

Vierailija
112/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan muuttaisi taloyhtiöön missä intialaisia asuu, se melu ja ruoanlemu ihan kauheaa. Eivät oikeasti välitä tippaakaan häiritsekö ketään kun meluavat, huudattavat musiikkia, pitävät juhli myöhään yöhön.

Ei pelkästään intialaiset vaan kaikki turistit. Eivät välitä paskaakaan samaan aikaan kun suomalaset hössöttää rasisminsa kanssa. Nauravat partaansa suomalaisten tyhmyydelle.

Vierailija
113/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpistynyt tuo It-ala hyvä että intialaiset tuo vähän nöyryyttä

Vierailija
114/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa naivi, luuletko että halpatyöläisen palkalla maksetaan mm asuminen. Kelan asiakkaista puolet on jo ulkomailta. Ni

Pitkälle kouluttautuneet intialaiset eivät tule Suomeen. He menevät suoraan Lontooseen, Saksaan tai USAhan. Suomeen tulee insinöörien halpatyövoima. Kannattaa ymmärtää ero.

Vierailija
115/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavatko opiskella suomea? Eikös intialaiset ole vähän tällainen maailmanvalloittajakansa, että nöyrtykööt muut heidän edessään? 

Höpsis. Noissa töissä liikutaan,  koulutkin maksavat itse. Eivätkä vaadi nöyristelyä. Eivät aiheuta häikkää.

Missä ulkkarit maksaa suomessa itse koulutuksen, kerro?

Vierailija
116/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemään mitä? Suomessa on omastakin takaa erityisasiantuntijoita työttöminä. Intia on valtiona räikeä esimerkki eriarvoisuudesta. Siellä on vankka kastijärjestelmä, jossa käytetään surutta hyväksi kaikkein köyhimpiä ihmisiä. 

Vierailija
117/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kärsin vuoden intialaisesta ruuankärystä omassa kodissani. Ruoka valmistetaan upporasvassa vahvasti maustaen.  Haju leviää koko taloon ja pihaan.  MInne laittavat käytetyn rasvan? varmaan viemäriin.  Röyhkeitä olivat, eivät välittäneet taloyhtiön säännöistä.  Juu, autetaan me vaan näitä aasialaisia asuttamaan kotimaamme. Fuengirola: here I come!  

Lohduttaudu sillä, että olit vain naapuri. Minä olin vuokranantaja ja sen sanon, että toista kertaa en samaa virhettä tee. Kyse ei ole rasismista eikä syrjinnästä vaan siitä, että erinäisistä tällaisista kulttuurisista eroavaisuuksista aiheutui minullekin hemmetinmoiset tappiot. Ennemmin pidän vaikka tyhjänä kämppää jatkossa, sekin on halvempaa.

Tähän selvennyksenä että mikään ei auttanut hajuun. Koko kämppä haisi currylta ja joltain ihmeelliseltä. Koko asunto piti kapselimaalata kattoja myöten. Muutenkin pinnat olivat vaurioituneet ja asukkaat karkasivat maasta. Ei edelleenkään mitään näitä ihmisiä vastaan, mutta jatkossa katson itse tarkemmin vuokralaiset ja näiden ruoantekotottumukset etukäteen.

Vierailija
118/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten englannissa asuu älyttömästi intialaisia?

Kolonialismin peruja

Kolonialismin pieruja

Vierailija
119/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on kun suomalaisia ei ole tarpeeksi hommiin. Hyvä kun ne joku tekee.

Ja mistäs otat parempia kuin suomalainen itse. Ei mistään. Joku kantiseurooppalainen tai jenkki vaan mitäpä ne tänne.

Vierailija
120/438 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavatko opiskella suomea? Eikös intialaiset ole vähän tällainen maailmanvalloittajakansa, että nöyrtykööt muut heidän edessään? 

Höpsis. Noissa töissä liikutaan,  koulutkin maksavat itse. Eivätkä vaadi nöyristelyä. Eivät aiheuta häikkää.

Missä ulkkarit maksaa suomessa itse koulutuksen, kerro?

Lapset on pitkälti yksityisissä päiväkodeissa ja yksityiskouluissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi