Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut haluavat vieraan ihmisen siivoamaan omaa kotiaan?

Vierailija
06.10.2024 |

Eikö ennemmin vähentäisi opiskelua ja työssäkäyntiä että ehtisi siivota itse? Todella epämukavaa että muut ramppaavat omilla avaimillaan toisten kodissa.

Paljonko aikaa sinulla on siivota päivässä?

Vaihtoehdot

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täti on 87-vuotta eikä käy siivoojaa eikä kotihoitajaa, kun ne palvelut maksaa.

Vierailija
62/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727273.html

Kokoomuksen paskat ehkä olettaa. Minä en oleta eikä varmasti kukaan tervejärkinen.

Katsos kun 120 vuotta on muutettu sinne tänne työn perässä. Ei asuta samassa pihapiirissä koko suku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monella voi tulla sydän juttuja ja muuta sairautta yli 80-vuotiaana. Ei silloinkaan tule mitään ilmaispalveluita, kaikki maksaa.

Ei valtion palkkalistoilla edes ole siivoojia paitsi jossain sairaaloissa ja kouluissa sekä julkisissa rakennuksissa. Mitään kotona kiertäviä siivojia ei ole edes sairaille ihmisille.

Vierailija
64/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella."

Kokoomuksen paskat ehkä olettaa. Minä en oleta eikä varmasti kukaan tervejärkinen.

Katsos kun 120 vuotta on muutettu sinne tänne työn perässä. Ei asuta samassa pihapiirissä koko suku.

Siinpä se onkin, että jos ei itse hoida niin se eläkkeellä oleva vanhempi ei saa välttämättä mitään palveluita kotiin. Eläkeläisten määrä on niin iso ettei palveluita pystytä järjestämään kaikille.

Ja jos kotihoitaja käy huonokuntoisen eläkeläisen luona niin hän ei siivoa eikä kanna mitään lämmityspuita, sitten on vain lämmitettävä pelkällä sähköllä, jos ei ole omaista auttamassa.

Vierailija
65/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoaminenhan on yleinen viivyttelyn muoto. Se on mukavampaa kuin aivotyö. Opiskelijatkin siivoavat eniten tenttiviikoilla.

Mun piti siivota viikonloppuna, mutta käytinkin sen ajan muutaman paidan korjaamiseen käsin ompelemalla. Siinä sai samalla mukavasti katsottua YouTubea ja Netflixiä.

Vierailija
66/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa olis töistä huolimatta, mutta kun ei kiinnosta. Ei mulla kyllä käy siivoojakaan, en jaksais säätää sellasenkaan kanssa. Viikonloppuna siivosin tarkemmin ja höyrypesin keittiön kaapin ovia, tiskipöytää ja vessaa... kylppäri pitäis vielä viittiä käsitellä. Pari seuraavaa viikkoa menee sitten pelkälä imuroinnilla ja vessan pesaisulla. 

Vierailija
67/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä eläkeläisen luona ja on 10 minuuttia kerralla. Kotihoitaja ei saa laittaa pyykkikonetta päälle tulipaloriskin takia, koneeseen voi tulla joku vika.

Kotihoitaja käynneistä tulee lasku eläkkeen suuruuden mukaan ja lisäksi ostetaan noi muut palvelut.

Eläkkeellä ei tee pyykkikoneella mitään paitsi jos pystyy itse pesemään pyykit tai omainen. 

Oot sinä tolkuton epeli. Eläkeläisiä on monenlaisia ja ikähaitari 0-110 vuotta. Suurin osa meistä todellakin pesee itse pyykkinsä, vaikkei himosiivousta harrastakaan.

Joo, mut kukaan ei tule koskaan ilmaiseksi siivoamaan eli sun siivouksen joutuu ostamaan, jos tulee aivoinfarkti tai

Mitä vtun väliä? Jos en pysty siiviamaan, en pärjää yksin kotona. Jos en pääse laitokseen, valitan EUT:hen ja syytän Orpon hallitusta kansanmurhasta.

Ja ketjussa hilluu joku stnan trollibotti.

Vierailija
68/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinpä se onkin, että jos ei itse hoida niin se eläkkeellä oleva vanhempi ei saa välttämättä mitään palveluita kotiin. Eläkeläisten määrä on niin iso ettei palveluita pystytä järjestämään kaikille.

Ja jos kotihoitaja käy huonokuntoisen eläkeläisen luona niin hän ei siivoa eikä kanna mitään lämmityspuita, sitten on vain lämmitettävä pelkällä sähköllä, jos ei ole omaista auttamassa.

Kotihoitajalla saattaa olla 26 asiakasta per 7 h vuoro + matkat+ tauot.

Vierailija
69/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohden kun äiti olisi dementiansa kanssa kotiapua tarvinnut, mulla oli taapero ja työ hoidettavana, en todellakaan joutanut auttelemaan.

Vierailija
70/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä eläkeläisen luona ja on 10 minuuttia kerralla. Kotihoitaja ei saa laittaa pyykkikonetta päälle tulipaloriskin takia, koneeseen voi tulla joku vika.

Kotihoitaja käynneistä tulee lasku eläkkeen suuruuden mukaan ja lisäksi ostetaan noi muut palvelut.

Eläkkeellä ei tee pyykkikoneella mitään paitsi jos pystyy itse pesemään pyykit tai omainen. 

Oot sinä tolkuton epeli. Eläkeläisiä on monenlaisia ja ikähaitari 0-110 vuotta. Suurin osa meistä todellakin pesee itse pyykkinsä, vaikkei himosiivousta harrastakaan.

Joo, mut kukaan ei tule koskaan ilmaiseksi siivoamaan eli sun si

Eläkeläisten hoitokoteja ollaan lopettamassa ja kotihoitoa lisätään.

Nytkin hoitokotiin pääsee vain muistisairaat tai ne joilla jalat ei kanna.

Kotihoidossa on tällä hetkellä vanhuksia joilla on vaipat.

Vierailija
71/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät pysty itse siivoamaan vaikka haluaisivat. Heillä on käytännössä 2 vaihtoehtoa. Likaisessa kodissa asuminen tai vieraan ihmisen päästäminen kotiin siivoamaan.

Vierailija
72/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kotihoitaja kirjoitti, että eläkeläisen lakanassa oli ollut ulostetta, mutta ei ollut puhdasta lakanaa tilalle. Kotihoitaja käy vaihtamassa vaipan, mutta on vain 10 minuuttia kerralla, ei pese pyykkiä.

Vierailija
73/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkaa sotesta 500 miljoonaa ja siksi noita hoitokoteja lopetetaan.

Vierailija
74/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysalaston miessiivooja on kiihottava.

Orjuutan ja käskytän. Päivän työt -lappu käteen jne. Jutellaan ja nauretaan myös.

Lopuksi naidaan toiveitteni mukaan. Se ei ole mikään pikapano, vaan taivaallista.

Maksan lystistä noin kerran kuukaudessa.

Vierailija
75/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kotihoitaja kirjoitti, että eläkeläisen lakanassa oli ollut ulostetta, mutta ei ollut puhdasta lakanaa tilalle. Kotihoitaja käy vaihtamassa vaipan, mutta on vain 10 minuuttia kerralla, ei pese pyykkiä.

Muuten voisi ehkä ottaa eläkeläisen pyykit omaan kotiin pestäväksi, mutta sähkön hinta on kallis, veden hinta nousee ja ansiosidonnaista leikataan +asuu omia lapsia kotona. Työt on pärkätöitä.

Vierailija
76/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitellaan, että omaiset osallistuu eläkeläisten hoitoon. No, ei osallistu, kun ei ole rahaa pitää autoa.

Vierailija
77/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ehtii istua jossain eläkeläisen kotona ja odottaa, että pyykkikone käy.

Vierailija
78/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnitellaan, että omaiset osallistuu eläkeläisten hoitoon. No, ei osallistu, kun ei ole rahaa pitää autoa.

Sotejohtajat suunnittelevat, että omaiset osallistuvat eläkeläisten hoitoon ja samaan aikaan kokoomus ja ps vievät omaisilta autorahat. Ja kaupungit ja kunnat vähentävät linja-autovuoroja. Puoliso on ainoa lapsi. En kävele anopin luo 60 km ja takaisin auttelemaan. Ja työkkärin työkokeilu jne jos ei mene tulee karenssi touhujen takia on asuttava lähellä työpaikkoja.

Vierailija
79/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotejohtajat suunnittelevat, että omaiset osallistuvat eläkeläisten hoitoon.

Työt on pätkätöitä ja hallitus leikkasi ansiosidonnaisen eli ei ole rahaa pitää enää autoa.

Työkkäri voi määrätä työkokeiluun työmarkkinatuella, tulee karenssi jos ei suostu. Työtön ei saa kilometrikorvauksia kulkiessaan työkokeiluun. Ne saa vähentää vain tes-palkasta, ei työttömyyskorvauksesta. On siis asuttava lähellä työpaikkoja.

Samaan aikaan kaupunkien taloustilanne on huono ja linja-autovuoroja vähennetään.

Eläkeläisten on siis ostettava itse palvelut, jos tarvitsevat apua.

Vierailija
80/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, etteikö olisi aikaa siivota. Minä en vaan voi sietää luuttuamista, joten mieluusti maksan siitä ihanuudesta että joku muu käy sen meillä puolestamme tekemässä =)  

"LUUTTUAMISTA". KUKA PÖHLÖ RIEHUU RÄTIN KANSSA V. 2024?

Kuuraatko lattiasi hiekalla ja keität pyykkisi lipeässä saunan padassa 😂

En. Juurihan kerroin että meillä sen kaiken tekee siivooja ;)