Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut haluavat vieraan ihmisen siivoamaan omaa kotiaan?

Vierailija
06.10.2024 |

Eikö ennemmin vähentäisi opiskelua ja työssäkäyntiä että ehtisi siivota itse? Todella epämukavaa että muut ramppaavat omilla avaimillaan toisten kodissa.

Paljonko aikaa sinulla on siivota päivässä?

Vaihtoehdot

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuollainen hinkkaaja-tamppaajanaapuri. Tienoolla tarkistetaan kellot sen matontamppauksen mukaan.

Kerran vuodessa se käy halpamarketissa ostamassa vuoden pesuaineet.

Rouvalle vähän naureskellaan.

Kuulostaa mun anopilta.

Nimi on Riitta. Riitta siivoaa kaikki kaapit jouluksi. 

Mä siivoan ne muuttaessani.

Vierailija
42/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen siivousyritkseltä. Kotihoitaja on vain 10 minuuttia kerralla eläkeläisen luona, hän ei siivoa, antaa vain lääkkeet, auttaa vessaan ja aamupalaa.

Mä en ole joutunut siivoojaa kustantamaan eläkkeellä. Mulla on mies, joka siivoaa. 

Tiesitkö, että eläkkeellä olo ei liity ikään vaan esim. terveydentilaan?

Vanhuuseläkkeellä olevat ei saa avustajaa, heidät on rajattu sen ulkopuolelle. Heille on kaupungin maksullinen kotipalvelu. Monella sukulaiset auttaa, kun eivät halua maksaa palveluista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä eläkeläisen luona ja on 10 minuuttia kerralla. Kotihoitaja ei saa laittaa pyykkikonetta päälle tulipaloriskin takia, koneeseen voi tulla joku vika.

Kotihoitaja käynneistä tulee lasku eläkkeen suuruuden mukaan ja lisäksi ostetaan noi muut palvelut.

Vierailija
44/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen siivousyritkseltä. Kotihoitaja on vain 10 minuuttia kerralla eläkeläisen luona, hän ei siivoa, antaa vain lääkkeet, auttaa vessaan ja aamupalaa.

Mä en ole joutunut siivoojaa kustantamaan eläkkeellä. Mulla on mies, joka siivoaa. 

Vanhuuseläkkeellä olevat ei saa avustajaa, heidät on rajattu sen ulkopuolelle. Heille on kaupungin maksullinen kotipalvelu. Monella sukulaiset auttaa, kun eivät halua maksaa palveluista.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Ei mitenkään voitaisi järjestää avustajia verorahoista niin isolle joukolle. Eläkkeitä maksetaan jo 37 miljardia.

Vierailija
45/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä eläkeläisen luona ja on 10 minuuttia kerralla. Kotihoitaja ei saa laittaa pyykkikonetta päälle tulipaloriskin takia, koneeseen voi tulla joku vika.

Kotihoitaja käynneistä tulee lasku eläkkeen suuruuden mukaan ja lisäksi ostetaan noi muut palvelut.

Eläkkeellä ei tee pyykkikoneella mitään paitsi jos pystyy itse pesemään pyykit tai omainen. 

Vierailija
46/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kauppapalvelu, kodin siivous, lämminruokapalvelu, kylvetyspalvelu, turvapuhelinpalvelu. Kaikki maksaa erikseen. Monella kaupungilla on hinnasto netissä.

Vierailija
47/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siivota terveenä itse. Eläkkeellä kodin siivouksen joutuu ostamaan. Valtion palkkalistoilla ei ole kotisiivoojia. Siksi ei lapsiperheetkään saa siivousapua, koska vain yksityisillä siivousyrityksillä on siivouspalveluita ja he lähettävät laskun.

Vierailija
48/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727273.html

Vierailija
49/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vieras kuin tuttu

Vierailija
50/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion tuloveroa maksetaan ansiotuloista vuonna 2024 noin 24 370 euron palkkatuloista alkaen.(Veronmaksajat.fi)

Eli bruttotulon ollessa pari tonnia kuussa. Keskieläke jää alle tuon (1700/kk).

Nämä kotitaloysvähennykset ym. KELA-korvaukset ovat pelkkä tulonsiirto rikkaimmille. Ne voi poistaa kokonaan.

Vierailija
51/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista leikattiin ja laitettiin auto pois eli ei voida osallistua eläkkeellä olevien vanhempien hoitoon eikä viedä niitä laboratoriokokeisiin.

Vierailija
52/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista leikattiin ja laitettiin auto pois eli ei voida osallistua eläkkeellä olevien vanhempien hoitoon eikä viedä niitä laboratoriokokeisiin.

Ei voi tehdä vuorotyö sijaisuuksiakaan, kun kukan ei osta autoa 6 kuukauden sijaisuuden takia ja linja-autoja ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna. Saas nähdä mistä saadaan lomatuuraajat sairaaloiden laitoshuoltajille jatkossa jne.

Vierailija
53/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi tehdä vuorotyö sijaisuuksiakaan, kun kukan ei osta autoa 6 kuukauden sijaisuuden takia ja linja-autoja ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna. Saas nähdä mistä saadaan lomatuuraajat sairaaloiden laitoshuoltajille jatkossa jne.

Sairaalat voi sulkea osastoja kesälomilla.

Vierailija
54/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittelet ohi aiheen. Oletko lyönyt pääsi?

Keskieläke on noin 1700/kk. Ei ole kiinni halusta vaan rahan riittävyydestä, mihin sen käyttää. Asumiseen 500, lääkkeisiin 500, sähköt, ruoka, lääkärireissut. Kadehdituista eläkeläisistä yli puolet elää kaurapuurolla ja kananmunilla.

Vierailija
55/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja vapautti työttömät vuorotyöstä ja eläkkeellä olevien vanhempien hoidosta. Ei ole rahaa pitää enää autoa ja linja-autovuoroja koko ajan vähennetään.

Itsellä on ruksi työkkärissä, että ei autoa käytössä, teen vain päivätöitä korkeintaan, kun linja-autoja ei kulje.

Vierailija
56/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa siivota terveenä itse. Eläkkeellä kodin siivouksen joutuu ostamaan. Valtion palkkalistoilla ei ole kotisiivoojia. Siksi ei lapsiperheetkään saa siivousapua, koska vain yksityisillä siivousyrityksillä on siivouspalveluita ja he lähettävät laskun.

Eikä kannata. Terveenä kannattaa tehdä hulluna töitä ja kartuttaa eläkettä, ettet eläkkeellä ole persaukinen. 

Mikä vtun siivoushullu ap olet?

Vierailija
57/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poisti lapsikorotukset myös työmarkkinatuesta eli sitä saa 595, jos 3 lasta.

Vierailija
58/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poisti ansiosidonnaisesta lapsikorotukset ja porrastus vie 1/5 osan.

Omistusasuntoon ei saa tammikuussa enää asumistukea.

Toimeentulotukeen vaikuttaa puolison pienetkin tulot, lainat ei ole menoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua eli toisin sanoen iso osa työttömistä ei saa toimeentulotukea 595 työmarkkinatuen lisäksi, vaikka olisi lapsia.

Vierailija
59/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä ei tee pyykkikoneella mitään paitsi jos pystyy itse pesemään pyykit tai omainen. 

Oot sinä tolkuton epeli. Eläkeläisiä on monenlaisia ja ikähaitari 0-110 vuotta. Suurin osa meistä todellakin pesee itse pyykkinsä, vaikkei himosiivousta harrastakaan.

Vierailija
60/80 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sinä tolkuton epeli. Eläkeläisiä on monenlaisia ja ikähaitari 0-110 vuotta. Suurin osa meistä todellakin pesee itse pyykkinsä, vaikkei himosiivousta harrastakaan.

Joo, mut kukaan ei tule koskaan ilmaiseksi siivoamaan eli sun siivouksen joutuu ostamaan, jos tulee aivoinfarkti tai olet 97-vuotta.