Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselta varastettiin koulussa Niken Air Forcet

Vierailija
06.10.2024 |

Viime viikolla.

Pari päivää sen jälkeen oli joltain toiseltakin varastettu samanlaiset mutta eri väriset kengät. Sen jälkeen vasta tuli wilmassa viesti asiasta huoltajille. Siinäkin vaan voivoteltiin sitä että koulussa ei ole kameroita. Ja kun mun lapsen kengät varastettiin silloin ensin, niin reksi ei oikein sanonut juuta tai jaata tilanteeseen, kun hänelle soitin. Ei vaikka kerroin, että lapsi oli kävellyt sukkasillaan koulusta kotiin ja kotona hirveän itkun kanssa soitti mulle että kengät on varastettu.

Nyt ei edes haluais mennä kouluun, vaikka ennen on ihan tykännyt koulusta. 

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinusta sen koulun rehtorin olisi pitänyt tehdä? Juosta ostamaan kengät lapsellesi. Miksi et hakenut lastasi koulustasi vieden toiset kengät ilman, että lapsesi joutui sukkasillaan kävelee?

Vastasin jo ylempänä. Mun mielestä olisi ollut kohteliasta edes pahoitella. 

Ja en mäkään mikään ajatustenlukija ole. Lapsi soitti vasta kotoa ja olin itse töissä. Kotiin asti sai pidäteltyä pahan mielen. Ei nyt muiden edessä varmasti halunnut tuosta tehdä numeroa ja alkaa itkemään.

Vierailija
22/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jättääkö nykyajan lumihiutaleet vapaaehtoisesti kenkänsä/takkinsa valvomattomaan tilaan? Oikeesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kalliita merkki vaatteita ostaa nykyään niin lapsi ei joudu ryöstön kohteeksi.

Vierailija
24/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kouluissa on tavaraa kadonnut, että sikäli.

Vierailija
25/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamerat käytäville. Olisi helppo tuokin tsekata, minkä näköinen kikkare siellä lokerolla hääri.

Vierailija
26/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään lapsi lähtee kouluun huippukalliissa vaatteissa? Etenkin kun tiedetään että niitä varastetaan käytäviltä, kun kukaan ei ole valvomassa.

Vierailija
27/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaanhan sitä kengät varastaa vaikka vain kiusanteko mielessä. 

Niin. Mutta eipä ollut löytynyt kun oli etsinyt vessat ja roskikset läpi. Ja parin päivän päästä toiseltakin vietiin niin eipä tämä siihen viittaa. 

Vierailija
28/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hitto niitä rääsyjä ja kenkiä löytyy löytötavaroista kun oppilaat heittelee keskelle lattiaa siivousta vaikeuttamaan. Etsikää sieltä ensin. Koulun siivooja

sekä koulun pihat täynnä takkeja, huppareita, hanskoja

Vierailija
29/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä semmoset maksaa?

Reippaasti yli 100 euroa.

Vierailija
30/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinusta sen koulun rehtorin olisi pitänyt tehdä? Juosta ostamaan kengät lapsellesi. Miksi et hakenut lastasi koulustasi vieden toiset kengät ilman, että lapsesi joutui sukkasillaan kävelee?

Vastasin jo ylempänä. Mun mielestä olisi ollut kohteliasta edes pahoitella. 

Ja en mäkään mikään ajatustenlukija ole. Lapsi soitti vasta kotoa ja olin itse töissä. Kotiin asti sai pidäteltyä pahan mielen. Ei nyt muiden edessä varmasti halunnut tuosta tehdä numeroa ja alkaa itkemään.

No, ensi kerralla se lapsi ymmärtää varmaan soittaa heti eikä vasta käveltyään kotiin Tai pyytää vaikka koulun sihteeriä soittaa kotiin, jos ei omista puhelinta. 

En edelleenkään ymmärrä, miksi rehtori pahoittelisi kenkien katoamista.. Muuttaisiko se tilanteen? En minä ainakaan olisi pahoillani toisen toimista

Vierailija
31/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satasen kengät. Ihme, että joku on tuon hintaluokan kengät vienyt. Varmaan mennyt tarpeeseen. 

Onhan yli satasen kengät jo kalliit.

Vierailija
32/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamerat käytäville. Olisi helppo tuokin tsekata, minkä näköinen kikkare siellä lokerolla hääri.

Aseistetut vartijatpa.

Vierailija
33/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettlen yleisestikin sitä miksi kakaroille hankitaan (velkarahalla) helvetin kalliitta vaatteita. Koulussa niitä ei yleensä valvota millään lailla. Eihän aikuisetkaan jätä vaatteitaan minne sattuu valvomatta.

Tämä! Mää oon 57 v. enkä kertaakaan eläissäni ole omistanut merkkikenkiä tai merkkifarkkuja. Mutta eipähän multa vastaavasti ole varastettu mitään.

Vierailija
34/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaanhan sitä kengät varastaa vaikka vain kiusanteko mielessä. 

Niin. Mutta eipä ollut löytynyt kun oli etsinyt vessat ja roskikset läpi. Ja parin päivän päästä toiseltakin vietiin niin eipä tämä siihen viittaa. 

Ei kai löydykään jos ne on heitetty roskiin jonnekin koulun ulkopuolelle tai vaikka on jossain ojan pohjalla. Kai sitä voi peitellä tekojaan viemällä joltain muultakin kengät.

Vierailija
35/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hitto niitä rääsyjä ja kenkiä löytyy löytötavaroista kun oppilaat heittelee keskelle lattiaa siivousta vaikeuttamaan. Etsikää sieltä ensin. Koulun siivooja

sekä koulun pihat täynnä takkeja, huppareita, hanskoja

ja ne on aina varastettu jonkun toimesta kunnes selviää, että kasdillinen lapsen vaatteita on lähdössä kierrätykseen, kun viime tingassa tullaan etsimään kadonnutta pipoa

Vierailija
36/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jättääkö nykyajan lumihiutaleet vapaaehtoisesti kenkänsä/takkinsa valvomattomaan tilaan? Oikeesti?

Sellainen käytäntö kouluissa on ollut jo vuosikymmeniä. Siksi on täysin järjetöntä hankkia kalliita vaatteita jos joku sattuu varastamaan niitä tai ne häviää muuten vain. Halpoja vaatteita harva haluaa varastaa, mutta yli 100 euron kengät kiinnostavat jo monia.

Vierailija
37/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilta kannattaa kysellä josko tietävät paikkakunnan ryhmiä joissa näitä myydään ja katsoa onko sinne ilmestynyt.

Kouluikäisillä on omia watsapp- yms. ryhmiä joissa mm. kenkiä, vöitä, lippiksiä kauppaavat.

Olen usein miettinyt, onko osa tavaroista varastettuja, tai tietävätkö vanhemmat, että lapsi myy vaatteitaan.

Vierailija
38/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten joku on tehnyt kiusaa ja heittänyt ne vessaan

Vierailija
39/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään lapsi lähtee kouluun huippukalliissa vaatteissa? Etenkin kun tiedetään että niitä varastetaan käytäviltä, kun kukaan ei ole valvomassa.

No eipä nuo kengät nyt kuitenkaan mitkään huippukalliit ole. Tykkää noiden kenkien tyylistä ja eiköhän kaikki saa pukeutua miten haluaa. Ei se silti oikeuta varastamiseen. 

Ja vaikka eivät nyt niin kalliit olleet niin ei meilläkään tuosta noin vaan varaa ole uusia koko ajan jos niitä noin aletaan varastamaan. Kyllä koulussakin pitäisi joku kameravalvonta olla. 

Vierailija
40/107 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kalliita merkki vaatteita ostaa nykyään niin lapsi ei joudu ryöstön kohteeksi.

Sama neuvo naisille, etteivät pukeutuisi provosoivasti niukkoihin vaatteisiin, välttääkseen osin ahdistelut/seksuaalirikokset? Oma syy, kun joutuu rikoksen kohteeksi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän