Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuusivuotias kuollut leikissä rakennustyömaalla

Vierailija
06.10.2024 |

Toinen lapsi vammautunut.

Onnettomuudet | Kuusivuotias jäi rakennustelineiden alle ja kuoli Mäntsälässä: https://www.hs.fi/suomi/art-2000010744525.html

Kommentit (457)

Vierailija
61/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites noin pienet missään keskenään ilman valvontaa?

Kun minä olin lapsi 1980-luvulla, niin silloin juoksentelin jo joskus 3-4v vanhana isompien lasten perässä pitkin kyliä.

Samoin. 

Kyllä meillä lähialueen 4-6v:t jo käy yksin leikkipuistossa, matkaa n 200m kotoa. Mutta mikään ei estä lähtemästä kauemmas metsään tms.

Omalla 6v lapsenlapsella on rannekekello mihin on laitettu etäisyyshälyytys

Niin, jokainen tavallaan. Meidän 6v on jo koulussa, mutta tähän saakka ollaan järjestetty jompikumpi vanhemmista tai samaan kouluun menevä isosisarus saattajaksi. Ihanaa, että on ollut tällainen mahdollisuus.  

No onpa kiva tällaiseen ketjuun tulla kehumaan omia ihania mahdollisuuksia ja taitavia lapsia rannekelloineen.

Vierailija
62/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti tuijottanut kännykkää vieressä? Sitä näkee joka päivä, kaikkialla. 

Ja isä ollut jossain sohvalla röhnöttämässä.

Isä on ollut palkkatöissä että äityli voi loisia ja somettaa leikkikentän laidalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi pitänyt olla 15-vuotiaankaan kello 02 yöllä kävelemässä Valkeakosken keskustassa. Jos vanhemmat vähän viitsis katella jälkikasvun perään, monelta vältyttäisiin.

90% rikoksista missä uhri on alaikäinen mutta murrosikäinen tapaukseen liittyy alkoholi. Miten se on mahdollista ja miksi huoltajat/huoltaja ei ota vastuuta?

Vierailija
64/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan raksaduunari saadaan palstalla väännettyä syylliseksi?

Vierailija
65/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EVVK

Sulla menee tosi huonosti, empatiakyvytön hyypiö

Vierailija
66/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raksafirmat kunnostautuu taas. Näitä tapahtuu niin usein, ettei voi olla kyse sattumista. Ei vaan välitetä turvallisuusesta ja säännöistä.

Reiska vousi avata suunsa. Kerrankin asia josta saattaa ymmärtää jotain.

Kuinkas ne vanhemmat? Tuon ikäisten pitäisi vielä olla vanhempiensa valvonnassa.

Vierailija
67/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin lapsi 1980-luvulla, niin silloin juoksentelin jo joskus 3-4v vanhana isompien lasten perässä pitkin kyliä.

Niin minäkin juoksentelin. Ei ollut mitään valvontaa. Rakennustyömaalla mekin leikittiin. Seilattiin styroksin palasen päällä montussa. 

Vierailija
68/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toin ikäiset on keskenään ilman valvontaa? 

Tätä päivää. Yh ja erityis muksut.

Joo ei äityli jaksa. Pitää olla oMaA AiKaA ja naama kiinni näytössä lastenkin seurassa. 

Sarjassamme Itseaiheutetut ongelmat. 

Ihan kuin joku pakottaisi lisääntymään. 

Vierailija
69/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys herää miten noin pienet ovat päässeet rakennustyömaalle ? . Ei ole hyvin eristetty alue mikäli tuollaiset pikkulapset pääsee sinne noin helposti.

Toiseksi missä vanhemmat . Minä en ainakaan lapsena saanut kulkea missään yksin tuon ikäisenä hyvä jos omalla pihalla sain olla ilman valvontaa enkä ollutkaan . 

No minä kyllä kuljin yksin 6-vuotiaana mm.kouluun. Ja kyllä yleensä 6-vuotiaat voivat jo itsekseen kaverien kanssa ulkoilla.

Ei kuusivuotiasta kukaan tervejärkinen päästä ilman aikuisen valvontaa ulkoilemaan.

Vierailija
70/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan perhe hevosharrastajia? Niitä on tuolla suunnalla paljon. 

Vierailija
71/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti tuijottanut kännykkää vieressä? Sitä näkee joka päivä, kaikkialla. 

Ja isä ollut jossain sohvalla röhnöttämässä.

Todennäköisesti kotona tietämättä että n.6 vuotta sitten bileissä siitettiin lapsi.

Vierailija
72/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. 

Kyllä meillä lähialueen 4-6v:t jo käy yksin leikkipuistossa, matkaa n 200m kotoa. Mutta mikään ei estä lähtemästä kauemmas metsään tms.

Omalla 6v lapsenlapsella on rannekekello mihin on laitettu etäisyyshälyytys

Niin, jokainen tavallaan. Meidän 6v on jo koulussa, mutta tähän saakka ollaan järjestetty jompikumpi vanhemmista tai samaan kouluun menevä isosisarus saattajaksi. Ihanaa, että on ollut tällainen mahdollisuus.  

No onpa

Jotkut tuntuvat puolestaan kehuvan omia niin kovin itsenäisiä 6-vuotiaitaan tai itseään samassa iässä, mikä ei sekään ole niin kovin tahdikasta tässä ketjussa. 

Vierailija
73/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä juttu. Mutta peräänkuulutan vanhempien vastuuta, miksi 5 ja 6 vuotiaat saa olla keskenään, ja leikkiä vielä työmaaalueella. 

Hyvin harvalla suomalaisella lapsella on isä kuvioissa.

Nyt on kyllä kysyttävä, että mitä v'ttua?

Vierailija
74/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitettu asiattomaksi. Aloitus väittää, että lapsi on vammautunut, vaikka sitä ei vielä tiedetä.

Artikkelissa lukee: "5-vuotiaalle vakavia vammoja" 

Vierailija
75/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme omassa rantsussa ilman valvontaa mutta oli kai ikää jo 7 v, olin arkajalka, eikä kukaan siltä kylältä oo hukkunut lapsi, ainakin 2 aikuista

Vierailija
76/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitettu asiattomaksi. Aloitus väittää, että lapsi on vammautunut, vaikka sitä ei vielä tiedetä.

Kyllähän se lapsi on vakavat vammat saanut.

Vierailija
77/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 80- luvun alkupuolella on traaginen tapahtuma kun muistaakseni erään koulun pihalla oli raskas teline joka kaatui pienen lapsen päälle ja lapsi kuoli. Ehkä siitäkin löytyy uutista. Vai oliko kyse koulun alueesta, en ole varma.

Vierailija
78/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi on ns.normaali,hänelle voidaan kasvattamalla saada järkeen käsitys, että esim.naapurin työmaalle ei saa mennä yksin tai kaverin kanssa. Jos taas on kirjolla oleva, kuten joka toinen nykyään, järkeä, muistia ja älyä on turha vaatia. 

hmmmm...olen itse kirjolla ja ainoat mokani kouluikäisenä taisivat olla avainten unohtamiset, läksyjen tekemisen unohtamiset ja kulukirjojen unohtamiset. Muut tenavat kylällämme sitten toilailivat senkin edestä.

Vierailija
79/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin heppoiset rakennustelineet kun 5- ja 6-vuotiaat saivat ne nurin. Onneksi rakennusmiehet eivät ehtinneet kiivetä niille.

Vierailija
80/457 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän kuopus oli 6-vuotias, asuimme okt-alueella, metsän vieressä. Naapuruston lapset leikkivät metsässä, ja myös 6-vuotias ekaluokkalaisemme leikki siellä. Pari kertaa kuitenkin kävi niin, että lapsi oli jättänyt isosisaruksensa ja muut kaverit, ja harhaillut itsekseen leikkimään metsän takana olevalle kentälle, vaikka tästä oli kielletty. Lähellä oli myös pari teollisuuskiinteistöä, ei olisi ollut mahdotonta, että lapsi olisikin mennyt sinne tutkimaan. Lapset saavat kaikkea päähänsä.

Vaihtoehto olisi ollut, että hän ei leiki muun porukan kanssa, vaikka siinä oli hänen hyviä ystäviään, ja 99% kerroista pysyi porukassa. Tai että minä olisin seissyt metsässä seuraamassa 6-12-vuotiaiden leikkejä iltakaudet (ei lapsillekaan ehkä niin kivaa).

Se, minkä verran valvontaa tuon ikäiset vaativat, ei välttämättä ole aivan helppo kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi