Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuusivuotias kuollut leikissä rakennustyömaalla

Vierailija
06.10.2024 |

Toinen lapsi vammautunut.

Onnettomuudet | Kuusivuotias jäi rakennustelineiden alle ja kuoli Mäntsälässä: https://www.hs.fi/suomi/art-2000010744525.html

Kommentit (457)

Vierailija
441/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkipaikalla nähtyä.

Parivuotias lapsi näytti kulkevan yksin autojen välissä, kunnes aikuinen oli saanut vietyä tavarat autoon ja haki lapsen.

Vierailija
442/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja sattuu. Miehenikin sanoi, että hänellä ja hänen veljellään on ollut ollut lapsena paljon onnea matkassa. He kuulemma olivat niin vilkkaita. 

Ennen vanhaan oli sellainen sanonta kuin tynnyrissä kasvatettu. Mummu kertoi, että se tarkoitti sitä, kun hän esim. hoiti lehmiä ja pienin lapsi nostettiin tynnyriin siksi aikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 cm pitkä ja 1,5 m korkea tellinki,  jossa 50 kg painavia levyjä on ollut. Miten ne lapset ovat päässeet kiipeämään tuon telineen/ levyjen päälle?

Levyt ovat kaatuneet lasten päälle.

Minä ymmärsin jostain jutusta, että koko kuljetusteline/kärry/rullakko oli kaatunut. Ei pelkät levyt.

Vierailija
444/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 cm pitkä ja 1,5 m korkea tellinki,  jossa 50 kg painavia levyjä on ollut. Miten ne lapset ovat päässeet kiipeämään tuon telineen/ levyjen päälle?

Minä ymmärsin jostain jutusta, että koko kuljetusteline/kärry/rullakko oli kaatunut. Ei pelkät levyt.

Yksityiskohdat tietää varmaankin vaan asianomaiset ja pelastustehtävissä olleet viranomaiset.

Tämänhetkisten tietojen mukaan ovat jäänet jonkun kärryn tms päällä olleiden levyjen alle. Tai koko kärryn. Ei liene olennaista. 

Vierailija
445/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiskohdat tietää varmaankin vaan asianomaiset ja pelastustehtävissä olleet viranomaiset.

Tämänhetkisten tietojen mukaan ovat jäänet jonkun kärryn tms päällä olleiden levyjen alle. Tai koko kärryn. Ei liene olennaista. 

No on se minusta olennaista, koska jos tuollaisia levyjä on sillä tavalla irrallaan, että kasa voi kaatua lasten päälle, se on minusta suurempaa huolimattomuutta kuin se, että levyt olivat asiallisesti kiinni kärryssä, mutta koko kärry kaatui koska sen päällä kiipeiltiin.

Ehkä se on saivertelua, en tiedä. Mutta minun mielestäni huolimattomuutta voi olla monta eri astetta. On sellaista huolimattomuutta, missä on vain ajan kysymys, että jokin vaarallinen kasa romahtaa jonkun päälle, vs. sellainen huolimattomuus missä ei ole tullut mieleen, että joku voisi kiipeillä sinänsä ihan tukevan telineen päälle ja aiheuttaa siten sen kaatumisen.

Vierailija
446/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se minusta olennaista, koska jos tuollaisia levyjä on sillä tavalla irrallaan, että kasa voi kaatua lasten päälle, se on minusta suurempaa huolimattomuutta kuin se, ett

No mene soittamaan ovilelloa, kun osoitekin on tiedossa, niin saat vastauksen jos yöunesi nyt siitä yksityiskohdasta on kiinni ja koet asian sinulle kuuluvan. 

Vierailija
447/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sattuu, ei kannata ottaa liian vakavasti. Joutessaan voi tehdä uuden.

Vierailija
448/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kertoo, että käsintyönnettävä kuljetusteline muistuttaa niin sanottua rullakkoa.

Nelikulmaisen turmatelineen jokaisessa nurkassa on kumipyörä.

Renkaiden yläpuolella, noin 30 sentin korkeudessa on taso, jossa kuljetettavat levyt ovat lappeellaan sekä lepäävät telineen putkikehikkoa vasten.

Turmahetkellä kuljetustelineessä oli useita, noin 50 kilon painoisia mineriittilevyä, jotka kaatuivat telineen ohella poikien päälle. Ennen niiden kaatumista pojat olivat leikkineet telineellä.

Vierailija
449/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa taidan tietää mikä teline se oli. Se on ihan yleisesti käytössä isojen cyproklevyjen siirtelyä varten ja siitä saa nostettua niille myös leikkuupöydän. On ollut silkkaa huonoa tuuria, jos pojat ovat onnistuneet ne levyt siitä kaatamaan. Sitä itse kärryä on melko mahdoton saada kaatumaan 

Jossain lehtijutussa sitä kuvailtiin, että keskellä on isommat pyörät joiden varassa sitä kuljetetaan ja päissä pienet pyörät.  Tämä kuvaus sopisi just tuollaiseen levyn leikkuu pöytään 

Vierailija
450/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa taidan tietää mikä teline se oli. Se on ihan yleisesti käytössä isojen cyproklevyjen siirtelyä varten ja siitä saa nostettua niille myös leikkuupöydän. On ollut silkkaa huonoa tuuria, jos pojat ovat onnistuneet ne levyt siitä kaatamaan. Sitä itse kärryä on melko mahdoton saada kaatumaan 

Jossain lehtijutussa sitä kuvailtiin, että keskellä on isommat pyörät joiden varassa sitä kuljetetaan ja päissä pienet pyörät.  Tämä kuvaus sopisi just tuollai

Se kärry on levynipun kanssa sen 30 senttiä paksu ja levyn leveyden verran korkea, levyt ovat maasta noin 30 sentin korkeudella ja pituus on jotain mitä ne levyt ovat pitkiä. Kärry kyllä keikkuu kivasti sen keskipyörän ansiosta, mutta kaatumaan ei tuota härveliä saa edes iso mies 

Veikkaan, että lapset ovat onnistuneet painamaan vipua, jolla kärryn saa pöydäksi ja siksi ne levyt ovat pudonneet siitä kärrystä. Ne ovat siis vieretysten pystyssä siinä kärryssä 

Vierailija
451/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain lehtijutussa sitä kuvailtiin, että keskellä on isommat pyörät joiden varassa sitä kuljetetaan ja päissä pienet pyörät.  Tämä kuvaus sopisi just tuollai

Poliisin mukaan rullakko- tyyppinen kärry, eli ei mainitsemasi kipsilevykärry.

Vierailija
452/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs tiedä mikä on tämän keissin perimmäinen syy, mutta ihan näin lapsettomana, kun olen seurannut esim. lapsiperheiden menoa Ikeassa tai muissa huonekalukaupoissa, niin se lasten riehuminen on kuin jossain hoplopissa. Siellä roikutaan hyllyissä, kaappien ovissa, pompitaan joka paikassa, kiipeillään ihan missä vaan. Ei ole kuin se yksi seinäkiinnike, joka pettää, niin on joku 50 kg vaatekaappi lapsen päällä. Vanhemmat toljottelee silmät pyöreinä joko kännyköitä tai ostoksiaan. Lapsista ei kukaan piittaa ja auta armias, jos joku muu kanssashoppailija valittaa, niin silloin kyllä saa valittaja kuulla kunniansa, ei suinkaan se päättömästi koheltava kakara. Mutta näin se oppi menee perille. Saa kiipeillä ja perseillä missä vaan, kunnes se sitten loppuu tavalla tai toisella. Nyt loppui ikävästi.

Vierailija
453/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on niin tyhmä, ettei osaa lastaan vahtia ja pitää huolta, niin noin siinä käy. 

Vierailija
454/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pahempi juttu kuin että olisivat karanneet. Kotipihan halliin vaarallisten telineiden päälle päästetty leikkimään!

Vierailija
455/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ei nyt empatiaa ole yhtään tähän tapaukseen. Kurittomia kakaroita ja hunsvotteja vanhempia.

Vierailija
456/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävä onnettomuus. Veikkaan että kyse on ollut tämmöisestä tavallisesta kärrystä

https://talhu.fi/tuotteet/materiaalin-hallinta/materiaalinkasittely/mat…

Jotenkin saatu kaatumaan.

Vierailija
457/457 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastahan se yksi 6v oli lähtenyt kotoaan ihan sisältä äidin nukahdettua hetkeksi ja seikkaillut bussilla ties minne. Ja juu, tokihan Kunnon Vanhempi ei edes ummista silmiään hetkeksi lasten kanssa, mutta suurin osa vanhemmista on ihan vaan ihmisiä. 

Olipa typerä kommentti. Huono vanhemmuus (lasten laiminlyönti) ei ole millään tavalla "inhimillistä" tai huonot vanhemmat "ihan vaan ihmisiä". He eivät ole normaaleja aikuisia. He ovat jääneet henkisesti lapsen tasolle ja katselevat maailmaa lapsen silmin. 

Meillä on kotona ovisensorit. Kukaan ei voi poistua talosta ilman että minun kännykkäni piippaa. Jos olen nukkumassa ja herään kännykän piippauksen, TIEDÄN että lapsi karkasi ulos. Minä olen vain ihminen, mutta minulla on terve maalaisjärki ja osaan hyödyntää yksinkertaista teknologiaa (ovisensori) lasten turvallisuuden parantamiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän