Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö, että pakkotyö on listattu rikokseksi ihmisyyttä vastaan?

Vierailija
06.10.2024 |

Tästä syystä työvoimatoimistojen työntekijät eivät voi pakottaa eräiden kansanryhmien ihmisiä töihin. Heitä syytettäisiin rikoksesta ihmisyyttä vastaan, jos niin tekisivät.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ketään pakoteta töihin. Oma yhdeksän euron homma toki tuntuu mustakin orjatyöltä, mutta kyllä mä ihan itse kävelen joka arkiaamu ovista sisään.

Vastikeellinen työttömyyskorvaus on orjatyötä. Siksi siihen ei vielä ole mikään hallitus uskaltanut siirtyä. Saa nähdä uskaltaako Kokoomus. 

Ei ole, sinä et ole orjatyötä nähnytkään. Toivottavasti uskaltaa.

Tahdot siis että oma työpaikkasi lopetetaan ja tilalle otetaan joku 9 euron työläinen tekemään samat hommat? Mitä sitä turhaan palkkoja maksamaan kun ilmaiseksikin saa.

Vierailija
82/89 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokapinoitsijat olisi voitu pakottaa itse aiheuttamansa sotku. Se olisi ollut vahva ja osuva viesti, että tämä ei ole ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eivät voi pakottaa pakkotyöhön, mutta voivat pakottaa työhön etuuksien menetyksen uhalla.

Myös pahoinpitely on rikos. Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä, on tuomittava pahoinpitelystä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

Etuuksien menetys on siis käytännössä pahoinpitely ja niiden menetyksellä uhkaaminen pahoinpitelyn yritys.

Aika halventavaa niitä kohtaan, jotka oikeasti on joutuneet pahoinpitelyn uhreiksi.

En minä näitä lakeja ole säätänyt.

Myöskään lainsäätäjät ei ole säätäneet sellaista lakia, jonka mukaan olisi väkivaltaa vaatia että etuuksien ehdot tulee täyttää jotta niitä maksettaisiin.

Se on henkistä väkivaltaa, joka vaikuttaa mielenterveyteen.

"Toisessa tekotavassa olisi kysymys seurauksen aiheuttamisesta. Siihen kuuluisi toisen terveyden vahingoittaminen tai kivun aiheuttaminen toiselle muuten kuin ruumiillista väkivaltaa tekemällä. Vamman tai sairauden aiheuttaminen on yleisemmin ilmaistuna terveyden vahingoittamista. Vamma ja sairaus käsitetäänyleensä pelkästään ruumiillisiksi vammoiksi tai sairauksiksi. Käyttämällä niiden sijasta sanontaa "vahingoittaa toisen terveyttä" saadaan rangaistavuuden piiriin myös sellaiset teot, joiden seuraukset ilmenevät mielisairauksina tai mielenterveyden häiriöinä."

Työn tekeminen on mielenterveyden häiriö, joka aiheuttaa mm. stressiä. Liika stessi on ihmisen terveydelle haitallista. Ei ole täysjärkisten hommaa työn tekeminen, varsinkaan ilman palkkaa.

Vierailija
84/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Sanna määrää, niin silloin se on ihanaa. Aktiivimalli kakkonenkin on ihana, koska sanna käski 

Vierailija
85/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ketään pakoteta töihin. Oma yhdeksän euron homma toki tuntuu mustakin orjatyöltä, mutta kyllä mä ihan itse kävelen joka arkiaamu ovista sisään.

sos.toimiston ovista?

Vierailija
86/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eivät voi pakottaa pakkotyöhön, mutta voivat pakottaa työhön etuuksien menetyksen uhalla.

Aivan, tukiakaan ei ole pakko ottaa vastaan, se on täysin vapaaehtoista, tätä ei usein muisteta.

Vierailija
87/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole kuullut varusmies- ja siviilipalveluksesta?

Vierailija
88/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, tukiakaan ei ole pakko ottaa vastaan, se on täysin vapaaehtoista, tätä ei usein muisteta.

Eli työnantaja voi mielestäsi asettaa palkanmaksun ehdoksi esim. työnantajan saappaiden nuolemisen?

Vierailija
89/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on vaan ihan tasapuolista. Jos sinua ei voi pakottaa tekemään mitään työtä, ei meitä muita voi pakottaa maksamaan sinun elämistäsi.

Voi pakottaa. 

Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi. Voit vapaasti olla tekemättä mitään, mutta jatkossa siitä ei enää makseta.

Sinulle sen sijaan taidetaan maksaa tästä oleskeluyhteiskunnasta jankuttamisesta.

Laita kaikki sadat tuhannet toimeentulotuen saajat töihin, laita jo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän