Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vapaamatkustaja

Vierailija
06.10.2024 |

Olen yrittänyt etsiä netistä "vastauksia" mieltäni askarruttavaan asiaan. Nimittäin, olen artikkelissa kuvatun kaltainen "parisuhteen vapaamatkustaja". Koskettamisen ja hellyyden osalta lähinnä, lapsen hoidosta ja kotitöistä teen osani.

Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että puolison kosketus aiheuttaa minussa väistämisreaktion. Se aiheuttaa ahdistusta. Lapsuudessa minulla oli paljon kosketusta vanhempieni kanssa, joten syy ei ole siinä, etten olisi lapsena oppinut koskettamaan tai ottamaan vastaan kosketusta. 

Mutta, miehellä oli salasuhde, josta valehteli eikä kertonut MITÄÄN itse. Hän saattoi käyttää kosketusta myös valheen tukena, kiinnittääkseen huomion johonkin muuhun. Nyt tästä on aikaa tosiaan jo vuosia. Jossain kohtaa kosketus alkoi jopa hiljalleen palautua, kunnes... pieni valhe sysäsi minut takaisin tähän "älä koske"/"en halua koskea" -moodiin.

Alla olevassa artikkelissa asiaan ei paneuduta mitenkään, mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä. Eikä löydy mistään muualtakaan, miten lähteä ongelmaa ratkomaan. 

Onko teillä palstalaisilla kokemuksia/näkemyksiä?

"Jos kumppanisi kertoo, että ei osaa tai ei ole sellainen, voi sanoa, että kaikkea voi opetella. Ihminen oppii uusia asioita jos vain haluaa. Voi myös kysyä, että eikö hän oikeasti halua tehdä ja toteuttaa yhteistä hyvää? Tämä vastaus kertoo paljon."

https://rouvasyld.fi/onko-kumppanisi-parisuhteessanne-vapaamatkustaja/

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi