Muita, jotka inhoaa uuden puhelimen käyttöön ottamista?
Nykyinen kännykkä on hajoamassa, tökkii ja jumittaa. Välillä toimii jonkun aikaa ihan ok, sitten taas jää vartiksi jumiin, ei edes sammu.
Tilasin jo uuden kännykän ja siihen suojakuoret ym, tuossa ne on odottaneet hyllyllä jo viikon 😅 Kerran olen avannut ja kokeillut kuorta ym, ihan kiva. En ole edes käynnistänyt vaan laittanut takaisin laatikkoon.
Ärsyttää taas opetella uudet jutut, ladata sovellukset, opetella kameran ominaisuudet ym. Varmasti tulen tuosta tykkäämään, mutta tämä vaihe on vaan niin rasittava! Ehkä 1-2 viikon päästä, ellei nykyinen jumitu täysin ennen sitä.
Kommentit (41)
Kyllä kunnon bling bling instabeibe ja chadjäbä vaihtaa tuliterään luuriin puolen vuoden, max vuoden välein.
Lataa kumpaankin luuriin tiedonsiirtoappi elkei sitä ennestään ole, käynnistä tiedonsiirto ja aseta luurit vierekkäin tai pinoon.
Samsungissa sen nimi on Smart Switch.
T. Mummo
Vierailija kirjoitti:
Osta Apple, niin ei tartte olla koko ajan vaihtamassa ja vaihto sujuu kuin tanssi.
139 euron Nokia kestänyt 6 vuotta.
Minä!!!!
Olisi ollut hyvä vaihtaa nykyinen 4-5v vanha luuri viimeistään nyt kesällä, toimii kyllä, mutta joitain pugeja on välillä ollut eikä ole enää päivityksiäkään (kuten lapseni infosi) mutta kun on niin pirun vaikea prosessi, en tiedä minkä merkin ottais vai olisko tämä sama jne. Saman puolesta ei puhu ainakaan "asioihin perehtynyt" lapseni, ehdotuksiakin uudesta saanut, mutta silti hankinta tökkii...
Syvä huokaus🤔🥺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se vaati, kun oman puhelimeni vaihdoin uuteen? Taisi olla, että usb-c -johto molempiin kiinni ja napista painoin, että "kopioi uuteen". Sen se vaati.
Jos se näin helposti nykyään onnistuu, niin toivottavasti tähän on ohjeet mukana. Olisipa hyvä. Ap
Vaativin tehtävä on ensimmäisenä valita millä kielellä puhelin otetaan käyttöön. Jos valitse esim suomen puhelin kertoo suomeksi mitä sinun pitää missäkin vaiheessa tehdä. Tähän tosiaan menee se pari minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tästä syystä teille naisille sopii esim lähärin ja siivoojan työ.
En ole ap, mutta nainen, joka käyttää ongelmitta töissä uutta ja vanhaa tekniikkaa, kalliita nykyaikaisia robotteja jne. Silti vihaan vihaan vihaan uuden puhelimen tai tabletin tai tietokoneen käyttöönottoa. Kiitä onneasi, etten ole lähäri, sillä vihaan myöskin ihmisiä, kaikista eniten sovinisteja.
Niille on kiva tehdä ylimääräisiä, kivuliaita ja nöyryyttäviä juttuja, esim. verinäytteitä joutuu usein uusimaan "kun on niin huonot suonet ja näyte kontaminoitui".
Kortisonia myös mukava piikittää niihin kun se polttaa ja kirvelee.
Vierailija kirjoitti:
Minä!!!!
Olisi ollut hyvä vaihtaa nykyinen 4-5v vanha luuri viimeistään nyt kesällä, toimii kyllä, mutta joitain pugeja on välillä ollut eikä ole enää päivityksiäkään (kuten lapseni infosi) mutta kun on niin pirun vaikea prosessi, en tiedä minkä merkin ottais vai olisko tämä sama jne. Saman puolesta ei puhu ainakaan "asioihin perehtynyt" lapseni, ehdotuksiakin uudesta saanut, mutta silti hankinta tökkii...
Syvä huokaus🤔🥺
Olisi pitänyt olla kaukaa viisas, ja tätä ostaessa ostaakin kaksi samanlaista. Että saisi sen toisen uutena käyttöön sitten, kun eka hajoaa. Kun aina käy näin, että kun vanha hajoaa, ei enää samaa mallia myydä 🙄 Ap
Kyllä uuden läppärin käyttöönotto välillä otti hermohin. Kun on ikää jo 79 vuotta, niin aika paljon piti kaikenlaista asentaa ja määritellä. Onneksi ei ollut kiire, kun olen jo alkanut hyvästellä tätä vanhaa laitetta, johon ei saa sitäkään Windows 11 -versiota.
Se uusi kuitenkin on niin viisas, että kun tarpeeksi kauan etsii jotain ohjetta, niin se alkaa jo antaa itse ehdotuksia. Vissiin siinä on joku ohjelma, joka yrittää selvittää, että mitä ihmettä tuo mummo oikein häärää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostit uuden mallin etkä samanlaista kuin vanha puhelin?
Heh, useita vuotta vanhoja malleja on paljonkin tarjolla uutena?
Nykyaikasilla puhelimilla toi käyttöönotto on superhelppoo. Ei tarvi sovelluksia latailla erikseen, vaan kaiken tiedon voi siirtää kerralla. Ja jos käyttöjärjestelmä pysyy samana, niin ei se käyttökään juurikaan muutu.
Enkä ole mikään diginatiivi nuori, vaan 40+ itse selvittämällä asioita oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se vaati, kun oman puhelimeni vaihdoin uuteen? Taisi olla, että usb-c -johto molempiin kiinni ja napista painoin, että "kopioi uuteen". Sen se vaati.
Jos se näin helposti nykyään onnistuu, niin toivottavasti tähän on ohjeet mukana. Olisipa hyvä. Ap
Ei tarvi ees mitään johtoo, ihan sovellus riittää. Ohjeet voi jopa löytyä puhelimen asetuksista (näin oli edellisessä Samsungissa, se kerto mikä sovellus tarvittiin tiedon siirtoon ja se sovellus ohjeisti mitä tehdään). Tai sitten Googlaa "tiedon siirto vanhasta android/apple laitteesta uudelle" tms hakusanarimpsu.
Vierailija kirjoitti:
Varmuuskopiot vanhan ja lataat kopion uuteen. Koko hommaan menee noin kaksi minuuttia.
Siis miten minä sen varmuuskopioin? Entä lataan?
Vaikka olisi helppoakin niin salasanoja joutuu syöttämään sovelluksiin uudestaan ja se on perseestä
Mä vihaan kaikkea uutta tietotekniikkaa. Meni kauan kunnes otin Mobiilipankin ja kas kumma se olikin kätevä. En tiedä miten vanhat sovellukset esim. Siirretään uuteen puhelimeen joten toivon tän puhelimen kestävän kauan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia et sitten ostanut samanlaista puhelinta ku vanha oli? Ei olis tarvinnut opetella uusia juttuja. Tosin puhelimen vaihto uuteen käy nykyään aika lupsakasti kun sen kloonaa.
Luuletko, että 5 vuotta vanha puhelin on vieläkin myymälöiden valikoimissa?
Eniten minua raivostuttaa uuden puhelimen käyttöönotossa pankkisovellusten tunnistautumisen tunnistautumisen varmennuksen varmennukset ym. vastaava ihan saatanan monimutkainen paska. Vituttaa jo ajatuskin.
Viimeksi uusi puhelin oli laatikossa puoli vuotta ennen kuin otin käyttöön.
En ole ap, mutta nainen, joka käyttää ongelmitta töissä uutta ja vanhaa tekniikkaa, kalliita nykyaikaisia robotteja jne. Silti vihaan vihaan vihaan uuden puhelimen tai tabletin tai tietokoneen käyttöönottoa. Kiitä onneasi, etten ole lähäri, sillä vihaan myöskin ihmisiä, kaikista eniten sovinisteja.