Muita, jotka inhoaa uuden puhelimen käyttöön ottamista?
Nykyinen kännykkä on hajoamassa, tökkii ja jumittaa. Välillä toimii jonkun aikaa ihan ok, sitten taas jää vartiksi jumiin, ei edes sammu.
Tilasin jo uuden kännykän ja siihen suojakuoret ym, tuossa ne on odottaneet hyllyllä jo viikon 😅 Kerran olen avannut ja kokeillut kuorta ym, ihan kiva. En ole edes käynnistänyt vaan laittanut takaisin laatikkoon.
Ärsyttää taas opetella uudet jutut, ladata sovellukset, opetella kameran ominaisuudet ym. Varmasti tulen tuosta tykkäämään, mutta tämä vaihe on vaan niin rasittava! Ehkä 1-2 viikon päästä, ellei nykyinen jumitu täysin ennen sitä.
Kommentit (41)
Minkä takia et sitten ostanut samanlaista puhelinta ku vanha oli? Ei olis tarvinnut opetella uusia juttuja. Tosin puhelimen vaihto uuteen käy nykyään aika lupsakasti kun sen kloonaa.
Joo, minäkin ostan uuden puhelimen vain, kun on pakko. Nyt käytössä olevan ostin yli 4 vuotta sitten, hyvin on toiminut kunnes nyt muutaman viikon jumittanut. Ap
Osta Apple, niin ei tartte olla koko ajan vaihtamassa ja vaihto sujuu kuin tanssi.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia et sitten ostanut samanlaista puhelinta ku vanha oli? Ei olis tarvinnut opetella uusia juttuja. Tosin puhelimen vaihto uuteen käy nykyään aika lupsakasti kun sen kloonaa.
No eipä ole enää myynnissä tätä mallia. Siksi. Saman merkkisen toki ostin, mutta malleissa on aina eroja. Ap
Mä vihaan kanssa. En ole itse asiassa koskaan itse ostanut puhelinta ja olen jo lähes 50v. Aikanaan Jos vanha on hajonnut on silloinen poikaystävä tai myöhemmin nykyinen puoliso ostanut uuden. Itse kun pärjäisin ilmankin, enkä välitä niistä, mutta he ovat halunneet minut tavoittaa ja tuskastuneet ja ostaneet uudet. Tämä on jäänyt tavaksi. Sitten sen puhelimen käyttöönotto kestää kun ei kiinnosta, ei yhtään. Lopulta myönnyn ja harjoittelen, mutta todella vihaan tuota vaihetta.
Ja ihan vaativassa ja vastuullisssa ammatissa oleva olen, en vaan jaksa kiinnostua vapaa-ajallani laitteista vaan teen ihan muuta eikä haittaa vaikka minua ei tällöin saisikaan kiinni.
Itse ostan myös puhelimen vain pakon edessä, mutta laitan uuden puhelimen kuitenkin heti päälle ja tarkistan/opettelen tärkeimmät jutut, jos ovat eri lailla kuin entisessä. Pyrin kuitenkin ostamaan aina mahdollisimman samantyyppisen puhelimen kuin entinen.
Aikuiset lapset auttavat tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tästä syystä teille naisille sopii esim lähärin ja siivoojan työ.
Kiitos kiitos. Kyllä mulle edelleen se laitoshuoltajan työ maistuu. Tänäänkin iltavuoro tuplapalkalla 30e tunti. Ostin keväällä mulle ja lapselle uudet kännykät, eikä tehny ees rahallisesti tiukkaa. Viime kuussa käteen jäi ensin peruspalkka ja lisiä n. 1700e ja kuun lopussa tuli taas lisiä n. 1100e.
Vierailija kirjoitti:
mulle ainakin laitettiin myyjäliikkeessä kaikki valmiiksi
Sama mulle. Tai siis en edes ostanut puhelinta siitä D liikkeestä... :}. Yhdessä D kaupassa ei ollut haluamaani mallia, tiedonsiirto olisi maksanut monta kymppiä. Hain puhelimen Kä... kaupasta isommalla kirkolla ja menin D kauppaan kysymään siirron hintaa, ystävällinen mies ohjasi pehmeälle sohvalle istumaan, teki siirron -> 0€... olin niin iloinen ja kiittelin vuolaasti
Mitähän se vaati, kun oman puhelimeni vaihdoin uuteen? Taisi olla, että usb-c -johto molempiin kiinni ja napista painoin, että "kopioi uuteen". Sen se vaati.
Vierailija kirjoitti:
Osta Apple, niin ei tartte olla koko ajan vaihtamassa ja vaihto sujuu kuin tanssi.
Ei enää ikinä Applea ainakaan mulle. Jos jossain niin sen kanssa meni koko ajan hermot😬 vaihtui heti kun mahdollista takaisin androidiksi.
Vierailija kirjoitti:
mulle ainakin laitettiin myyjäliikkeessä kaikki valmiiksi
Täällä ei ole mitään myyjäliikkeitä. Netistä tilattava. Ap
Varmuuskopiot vanhan ja lataat kopion uuteen. Koko hommaan menee noin kaksi minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se vaati, kun oman puhelimeni vaihdoin uuteen? Taisi olla, että usb-c -johto molempiin kiinni ja napista painoin, että "kopioi uuteen". Sen se vaati.
Jos se näin helposti nykyään onnistuu, niin toivottavasti tähän on ohjeet mukana. Olisipa hyvä. Ap
Minä myös, minulla odottaa aina uusi kännykkä tosi kauan ennen kuin jaksan ottaa sitä käyttöön, vaihtaminen tuntuu niin ärsyttävältä. Nykyinen puhelin oli mulla paketissa varmaan kaksi kuukautta ennen kuin sain tehtyä vaihdon, hintakin olisi varmaan ollut muutaman kympin halvempi jos olisin saman tien odottanut vähän kauemmin sen ostamista. Hyvä puoli että kulutan vähemmän luonnonvaroja kuin ne jotka on vaihtamassa puhelinta joka vuosi, mulla menee sama puhelin aina vähintään kolme vuotta.