Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kaupassa, meinasi itku päästä..

Vierailija
14.02.2007 |

Oli äiti ja kaksi lasta. Tämä vanhempi oli jotain alle kolmen vanha ja sai sitten jonkun kiukkukohtauksen siellä. Yleensä en korvaani lotkauta tuommoisille, koska itsekin tiedän millaisia lapset voivat kaupassa olla. Mutta nyt.. koko kauppa raikui (oikeasti, olin lähes toisella puolen kauppaa..) kun tämä äiti huutaa että " onko sulla päässä vikaa?!! häh? onko päässä vikaa??" kun ei saanut lastaan rauhoittumaan. Melkein menin jo kysymään siltä äiti-ihmiseltä että onko SULLA päässä vikaa.. Tuntu niin pahalta :(

Myöhemmin näin tämän lapsen hyllyjen välissä jonkun aikuisen kanssa ja se lapsi PELKÄSI minua, vierasta ihmistä. Kavahti ihan taaksepäin ja tarrasi lujempaa sen aikuisen käteen. Mietin vain että mitä kaikkea tuo pieni onkaan mahtanut joutua kokemaan kun pelkää sivullisia, vieraita ihmisiä jotka tulevat paria metriä lähemmäs (oltiin samalla hyllyllä..)

Miksi pitää lapselleen käyttää tuommoista kieltä? Eikö yhtään hävetä kiljua naama punaisena tuommosia ihmisten ilmoilla??

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että uhmis on oikutellut koko päivän, äiti on väsynyt yms.

Vierailija
2/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Myöhemmin näin tämän lapsen hyllyjen välissä jonkun aikuisen kanssa ja se lapsi PELKÄSI minua, vierasta ihmistä. Kavahti ihan taaksepäin ja tarrasi lujempaa sen aikuisen käteen. Mietin vain että mitä kaikkea tuo pieni onkaan mahtanut joutua kokemaan kun pelkää sivullisia, vieraita ihmisiä jotka tulevat paria metriä lähemmäs (oltiin samalla hyllyllä..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona palaa herkemmin pinna mutta ihmisten ilmoilla ei juuri koskaan koska jotenkin itse siihen ei suhtaudu niin " vakavasti" .

Vierailija
4/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä huuda edes silloin.

Vierailija
5/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA. Voin toisaalta kuvitella, että jos tuota on jatkunut pitkään, niin pinna voi mennä ja silloin ei välttämättä ole väliä, tapahtuuko se julkisella paikalla vai kotona, muiden silmiltä piilossa.

Eikö se lapsi siis hakenut turvaa äidiltään, kun käytät sanamuotoa " aikuiselta" ?

Vierailija
6/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte kuinka paha mieli äidillä on? On voinut vaikka itkeä koko kotimatkan koska karjui lapselleensa.

Ymmärtäkää nyt, joskus tulee se viimeinen tippa. Jos ap olisi ollut tosissaan huolissaan, hän olisi puuttunut asiaan. Ja mielestäni 100x parempi huutaa kuin käydä kiinni, minun lapsuudessani kokeiltiin viimeiseksi mainittua.

t:2

Vierailija
7/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä vikaa" . Eihän nuo sanat edes merkitse mitään 3-vuotiaalle. Että jos menee huutamiseksi, niin sitten siitä asiasta, tyliin " Ei! Ei saa ottaa" tms.

Eri mieltä olen ap:n kanssa tuosta hyllyjen välissä tapahtuneesta tarrautumisesta. jos se aikuinen oli lapsen tuttu ja sinä ap vieras, on ihan normaalia että meni tutun aikuisen luokse.

Mutta tuota karjumista en ymmärrä, kertoo siitä että siinä perheessä ei kaikki ole kunnossa. Ja vika ei ole lapsessa. Harkitse lastensuojeluilmoituksen tekemistä, jos tapaat ssaman perheen uudestaan huutamisen ym merkeissä. Taitaa aikuiset olla aivan loppuun palaneita ja ulkopuolista asua tarvitaan.

Vierailija
8/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä palstaa että av-mammat ovat täydellisiä. Hirveät haukut saa kun joku erehtyy joten tekemään väärin.

Vierailija
9/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtunut vaikka noin käyttäytyykin...Mullakin on nyt 3,5v ennen niin aurinkoinen ja ilonen pieni poika,joka on yhtäkkiä muuttunut muutamassa kuukaudessa ihan kamalaksi.. saa itkuhuuto raivareita ja pinna menee tosi helposti ja inttää vastaan kiukuttellee yms. kaikkee tosi kivaa... ja täytyy sanoa että on sitä joskus itseltäkin sammakoita tullut suusta..etenkin kun 3kk kuopus nukkunut muutaman tunnin unia...en tiedä mistä tämä pojan käytös johtuu..osasyynä voi tietty olla (syyskuussa) muutto tähän uuteen kotiin ja lokakuussa siskon syntymä ja sitten vaan toi sen ikä...

Vierailija
10/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierastaa ihan tajuttomasti kaikkia tuntemattomia..esim. juhlissa sai paniikin kun astuimme sisään ja ei suostunut eteistä pidemmälle noin 40 minuuttiin... t.14

Vierailija
11/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä sävyssä?

Ok, ap on aika tuomitseva, mutta tarvitseeko lapselle huutamista ja haukkumista nyt kamalasti ylistääkään? Vaikka siis ymmärtäisi, mistä se johtuu.

Vierailija
12/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun ihan oikeesti, onko ihmisillä näinkin suppeata tuo ajatusmaailma?

Lapsi kiukkusi,äidillä paloi hihat , äiti päästi SAMMAKOITA suustansa ja sitten?

Ei tietenkään tuolla tavalla saa puhua lapselle, mutta joskus niinkin käy, eikä se tarkoita sitä että niin puhutaan kokoa ajan.

Tuossakin on todennäköisesti lapsi uhmaiässä, kiukkuaa milloin mistäkin ja nyt sattui äidin hermo pettämään kaupassa ja se on melkein maailman loppu...huoh sanon mä!

Vierailija
13/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen joka niin tekee, kannattaa syyllistyä moisesta - syyllistyminen on ihan aliarvostettua nykypäivänä, sillä vain se voi saada omaan käytökseen muutoksen. Normaalilla empatialla varustettu ihminen syyllistyy toimittuaan väärin, psykopaatit eivät.

Jokainen varmaan joskus tekee typeryyksiä, mutta kyllä sitä voisi sitten miettiä jälkeenpäin mitä voisi tehdä seuraavalla kerralla paremmin.

Vierailija
14/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rauhoittuu, kun täyttää 4 :)

Vierailija
15/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on normaalia ja itse asiassa ihan hyväkin piirre että vähän pelkää vieraita. Ennemmän olisin huolissani jos lapsi (omani tai vieras) suitta suruitta menisi kenen vain syliin. Tiedän näitäkin tapauksia, joissa vieras lapsi hakee syliä ja turvaa jokaiselta vastaantulevalta.

Ei meidän lapset ainakaan luota vieraisiin, eivätkä varsinkaan tykkää jos joku vieras tulee koskemaan.

Mutta ehkä mä ymmärsin väärin ton kohdan?

Vierailija
16/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko äiti vähän pöpi ja kohtelee lastaan aina noin, vai onko kyseessä ihan " hyvä, tavallinen" äiti jolla syystä tai toisesta (lapsi kiukutellut koko päivän, äiti raskaana ja hermot menee, ei ole nukkunut what ever) juuri tuolla kaupassa ei enää kestänyt.

Vierailija
17/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhmaikäinen kiukutellut luultavasti koko päivän ja äidin hermot riekaleina.

Mutta av-mammojen mielestä (joilla tuntuu olevan aikaa tarkkailla muita kaupassa päivät pitkät) se on paha kun suuttuu lapselle ja se on vielä pahempaa jos et reagoi lapsen kiukkuun. Minusta äidin sanomisissa ei ollt mitään erityistä. Hermostua saa kuka vaan ja sanoa vähän pahemminkin, mutta haukkuminen, haistattelu ym. on kamalaa.

Vierailija
18/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin vaikka " en jaksa tuota huutoa" ....

Vierailija
19/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tuota pahempaakin tullut kuultua.

Vierailija
20/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos vaikka kyselisit joltain ammatti-ihmiseltä tuosta huutamisesta..

Jos vanhempi joskus hermostuessaan huutaa, onko se nyt sitten todellakin NIIN MAHDOTTOMAN KAMALAA?

Ei ole. Kaikki tunteet kuuluu elämään, myös ne väsymykset ja hermostukset, mutta myös anteeksi pyynnöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän