Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauhea tilanne ystävälläni. Liittyy uusperheeseen.

Vierailija
14.02.2007 |

Kävin heillä kylässä pari päivää, kun mies oli työmatkalla. Kaverillani on yhteinen lapsi, pieni vielä, miehensä kanssa. Miehellä lisäksi 2 lasta aiemmasta liitostaan. Nämä lapset ovat vähintään puolet ajasta miehen luona eli ystäväni perheessä ja nyt sitten pikkuhiljaa ovat siirtyneet sinne liki kokonaan.

Olen kyllä tiennyt, että uusperhe ei ole helppoa, mutta ei luoja paratkoon käy kateeksi. Nämä lapset ovat teini- ja esiteini-ikäisiä ja olivat nyt kotona, vaikka mies oli työmatkalla. Ystäväni on aivan masentunut, entinen ilopilleriluonne on aivan muuttunut. Sanoo, ettei jaksa enää. Mikään nuori ja kypsymätön ei ystäväni ole vaan ihan järkevä nainen. Ajattelin ensin, että hän valittaa turhasta, mutta nyt kun olin nuo pari päivää siellä, ni olen aivan sanaton. Onneksi en hitto vie aikanaan mennyt ex-kihlattuni kanssa naimisiin ja perustanut perhettä, hänellä oli 2 lasta. Siis ihan järkyttävää.

Mies on vaihtanut työtä ja matkustaa nyt todella paljon, niin ulkomailla kuin kotimaassa. Reissut saattavat kestää parikin viikkoa, vähintään 3-4 päivää. lapset ovat kuitenkin aina ystäväni kontolla. Lasten äidiullä on myös työ, joka vaatii matkustamista ja pidempiäkin ulkomaanmatkoja ja nyt on käynyt ilmi, että lapset ovat esim. keväällä vajaa 2 kk koko ajan isällään, koska naisen " täytyy" mennä ulkomaankeikalle. Mikään muu ei tule kuuloonkaan kuulemma. Lasten isä on itse silloin reissuss 2 kertaa ainakin parin viikon reissun. Eli nyt ystäväni onkin tilanteessa, jossa hän huolehtii näistä teineistä liki koko ajan.

Ystäväni on itse tekemisissä nuorten kanssa työkseen, mutta hän oli aivan uupunut ja masentunut. Jos hän vähänkään älähtää asiasta, ni ainut mitä mies sanoo tai tekee, on se, että ystäväni ei muka hyväksy häntä ja lapsia ja on tietysti huono äitipuoli.

Ja mitä tekivät lapset. Ei jestas sentään. Ytäväni sanoo, että eivät edes näyttäneet todellisia kynsiään, kun olin siellä. Siltikin olin ihan pöyristynyt. Eivät suurinpiirtein tervehdi ystävääni ja kun ystäväni huusi kovemmalla äänellä " moin" ni vastaus oli " no hitto moooiii" ja sekin ivallisella äänellä. Koko aikana eivät juuri näyttäytyneet olohuoneessa muuten kuin kysymällä, että " eks sä oo tehny muuta ruokaa tänään ku tätä hiton möhnöä" ....Kyseessä oli tavallinen makaronilaatikko. Tämä vanhempi teini myös valisti, miten hänen äitinsä myös kuulemma oli sanonut, että pitäis sitä tai tätä syödä...Siis hitto. Nainen, joka ottaa vastaan ulkomaankomennuksia ja jättää lapsensa muiden hoidettavaksi.

Siis ei käy kateeksi ollenkaan, ei niin yhtään. Rajansa kaikella. Ystäväni on kuin varjo entisestään ja oli jo tilaamassa itselleen psykiatria masennuksen takia.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä ilman kiitosta. Koska muutenhan he eivät rakasta miestä eivätkä ansaitse uutta perhettään.

Vierailija
2/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

komennuksia vastaan ottava nainen on tuossa tarinassa se pahis, eikä se mies, jota ei kotona näy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että etkö tiennyt kun lapsellisen miehen otit. Moni ei siedä omiakaan lapsiaan aina, mutta äitipuolen pitää innosta kiljuen kantaakin yhtäkkiä päävastuu muiden lapsista.

Vierailija
4/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä tukea ysttävääsi ja keskustella häen kanssaan asiasta. Minä olen kyllä tehnyt teineille selväksi, että meillä eletään meidän säännöillä ja kunnioitetaan aikuisa. Jos ei kelpaa niin voi voi! Tiukkaa asennetta peliin, ihan sama mitä joku toisen huushollin äitykkä valittelee kullanmuruilleen! Toki on hankalaa, jos biologinen vanhempi käyttäytyy hankalasti.

Vierailija
5/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä asiassa syytä on kyllä enemmän lasten isässä kuin heidän äidissään.

Haluaa ystävästäsi ilmeisesti vaan helpon kodinkoneen. Vai onko isän työmatkoja helpompi puolustaa kuin äidin?

Vierailija
6/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole tainneet saada juurikaan välittämistä osakseen keneltäkään osapuolilta! Sääliksi käy heitä! Isi ja äiti painaa maailmalla uran perässä, todella surkea tilanne.

Mutta tiedoksesi ap, että uusperhe saattaa myös ihan OIKEASTI toimia! Siten että kaikki osapuolet ovat onnellisia ja tasa-arvoisia perheessä!

Vierailija
7/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtäkkiä ottaa vastaan tollasia töitä ja jättää vastuun isälle ja sitä kautta uudelle vaimolle. Jos ystäväni eroaa, ni mitäs mies sitten tekee, mihin lapset. Siinä vaiheessa on pakko hommata uusi työ tai tehdä järjestelyjä. Jos ystäväni häipyy, mitä en yhtään ihmettele tuon perheen tavattuani, ni sitten on mies kusessa

t. ap

Vierailija
8/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän ei ole mikään äitipuoli miehensä lapsille, joten silloin kun mies on matkoilla niin lasten kuuluu olla oman äitinsä luona. Ystäväsi velvollisuus ei ole kaitsea lapsia. Näyttää siltä kuin kaksi uraihmistä teki loisto ratkaisun eroamalla ja mies naimalla kiltin naisen hoitamaan lapsia sillä aikaa kun vanhemmat matkustavat ja tekevät uraa.

Suututtaa sekä lasten puolesta että ystäväsi puolesta. Tilanne on epäreilu kaikille. Vain vanhemmat voittavat, mutta miksi sitten hankkivat lapsia, jos eivät kumpikaan heitä halua hoitaa.

Vierailija
9/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoroviikoin. Siskoni on lapsille kuin ilmaa tai sitten haukkuvat häntä. Eivät syö ruoka-aikaan siskoni laittamia ruokia vaan penkovat kaappia milloin sattuu ja jättävät kaikki korjaamatta. Eivät huolehdi omista sotkuistaan vaan kaikki jää levälleen. Rahaa vaan ovat aina vailla isältään mutta itään eivät kotona tee. Pikkusisaruksiaan kohtelevat myös rumasti. Äitinsä haukkuu siskoani ja valittaa joka asiasta. Onneksi itse en ole haksahtanut mieheen jolla jo lapsia.

Vierailija
10/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua toisen lapsia kontolleen 24 h/ vrk. Käytännössä on aika vaikea asua perheenä, jos ei halua hoitaa kuin omia lapsiaan. Kokemusta on.

Vierailija
11/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen, että kovinkaan monella ei taida olla teinejä kotona..

Vierailija
12/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palvelija. Mulla ero jo aika varma ja olen jo katsellut asuntoja. Ajatus siitä, että pääsen eroon tästä kaikesta on äärettömän helpottava. Mulla vain yksi lapsipuoli, mutta sekin on liikaa. En jaksa. Omat lapset riittävät.

Vierailija
13/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kohtelevat ihanasti myös pienempiä sisaruksiaan! Tosiaan, uusperheet voivat myös toimia.

Tässä ap:n tapauksessa nämä työmatkailevat isä ja äiti ovat missanneet jotain erityisen olennaista elämässään... tuon äitipuolen pitäisi puhua nyt suunsa puhtaaksi. Heräisivät nämä maailmanmatkaajat typeryyteensä.

Vierailija
14/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi joilla muuten vaan on vähän hankalampi murrosikä.

Itse muistan olleeni juuri tuollainen hankala teini. Ja ihan asuin ehjässä, hyvässä, rakastavassa kodissa, äitini vieläpä oli " ammattikasvattaja" ja työkseen mm. opasti kuinka hankalien teinejen kanssa tulee toimeen. Muutaman kerran muistan hänen mulle sanoneen, että uskoppa vaan on vähän vaikeaa muita opastaa kun oma lapsi tekee milloin mitäkin temppuja.

Tossa tapauksessa toki on vanhemmissa myös vikaa, mutta kyllä teinit voi ilman varsinaista syytäkin noin käyttäytyä.

Vierailija
15/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne muuten.

Vierailija
16/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

bioäiti. Itsekkin teen töitä vaikeiden nuorten kanssa mutta en todellakaan jaksisi niitä kotonani kaiket päivät kun eivät ole omia lapsia. mat lapset ihan eri asia sitten aikanaan.

t:11

Vierailija
17/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni esikoisella aiemmasta liitosta todettiin asperger. Eihän tuo dg mitään, mutta se kaäytös ja oireet, joiden perusteella tuohon päädyttiin. Koen, että parhaani olen yrittänyt, mutta nyt kun on tämä tilanne, en jaksa tuota miehen esikoista. Miehen nuorempi lapsi on kiva, ja samoin tietty yhteinen lapsemme.

Vaikka menee hermo, ei viitsi mitään eroakaan yhden vuoksi suunnitella. Yritän vain jaksaa, kestää ja ymmärtää... Ja tässä ei syy ole kenessäkään aikuisessa. tilanne vain on.

Vierailija
18/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

yhtäkkiä ottaa vastaan tollasia töitä ja jättää vastuun isälle ja sitä kautta uudelle vaimolle. Jos ystäväni eroaa, ni mitäs mies sitten tekee, mihin lapset. Siinä vaiheessa on pakko hommata uusi työ tai tehdä järjestelyjä. Jos ystäväni häipyy, mitä en yhtään ihmettele tuon perheen tavattuani, ni sitten on mies kusessa

t. ap

Vierailija
19/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ystavasi pista kova kovaa vastaan miehelleen ja tee selvaksi etta miehen lapsia ei jateta hanen hoidettavakseen viikkokaupaksi. Turha muuten sanoa etta han ' joutuu' olemaan vastuussa lapsista.

Saaliksi totta kai kay lapsiakin, jos heita ei kumpikaan vanhemmista oikein halua. Mutta on varmaan kaikkien eduksi jos tilanne selvitetaan niin etta vanhemmat vuorottelevat matkansa niin etta jompikumpi on kotona lapsista huolehtimassa.

Joku tassa aikasemmin totesikin, etta tosi hyva veto isalta kun oli varmaan vaikea jarjestaa lastenhoitoa edellisessa liitossa, kun molemmat halusivat matkustella. Nyt homma hoituu kun uusi vaimo toimii ilmaisena lapsenpiikana.

Vierailija
20/32 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein ihan alusta asti miehelleni selväksi että en hoida etälasta. meillä on kaksi yhteistä lasta joissa on minulle ihan tarpeeksi työtä. Isä on siis aina kotona kun lapsi vierailee meillä muuten ei käy. Mulle ei ole vaikeaa sanoa että en jaksa sitä vastuuta ottaa muiden lapsista. Äitipuolen ei ole pakko olla SE vastuunkantaja. Vastuu lapsista on ensi sijaisesti vanhemmilla. Se että ei ota vastuuta ja hoida lapsia ei tee huonoksi äitipuoleksi. Ainakaan minun mielestä. Mies käyttää ystävääsi hyväkseen ja karttaa omaa vastuutaan ja vielä syyllistää jos ystäväsi ei jaksa. En kyllä hyväksyisi moista menoa