Selkäsärkyä on yöllä, enkä saanut nukutuksi. Nyt otan illalla 1 tabletin ibuprofeenia tai vastaavaa tulehdus- tai kipulääkettä.
Olen huomannut, että uni tulee ja on usein yhtäjaksoisempaa aamuun saakka. Olen kärsinyt yöllä selkäkivuista ja muualla ruumista kiusaavista artroosikivuista. Olen pitkään nukkunut huonosti ja tarvinnut nukkumiseen tabletin tai puolikkaan sellaisen, usein tsopikloonia tai alpratratsolia. Tuntuu paremmalta nukkua tulehduskipulääkkeen kanssa.
Kysynkin kuinka paljon otatte kipu- ja tulehduslääkkeitä? En tarkoita nyt, että katsoisin lääke-etiketistä vaan teidän kokemuksia käytännöstä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
evvk edelleen
Kannattaa vaihtaa keskustelua, jos kovasti ahdistaa. Toisaalta hyvä, että pidät keskustelua aktiivisena! Tsemppiä!
Otan buranan silloin kun olen kipeä, enintään yhden aamulla ja toisen illalla. En syö useita påiviå peräkkäin ellei ole erityistä syytä, edim joku flunssa. Enemmästä voi saada särkylääkepåänsärkyä, joka pilaa elämän aika tehokkaasti. Mutta myös hoitamattomasta ja lääkitsemättömästä kivusta saa helposti hermokipuoireyhtymiä tai vääränlaisia jännitystiloja, tasapainohäiriöitö ja asentovikoja, jotka myös pilaavat elämän, joten lääkkeitä ei kannata vältellä terveytensä kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Otan buranan silloin kun olen kipeä, enintään yhden aamulla ja toisen illalla. En syö useita påiviå peräkkäin ellei ole erityistä syytä, edim joku flunssa. Enemmästä voi saada särkylääkepåänsärkyä, joka pilaa elämän aika tehokkaasti. Mutta myös hoitamattomasta ja lääkitsemättömästä kivusta saa helposti hermokipuoireyhtymiä tai vääränlaisia jännitystiloja, tasapainohäiriöitö ja asentovikoja, jotka myös pilaavat elämän, joten lääkkeitä ei kannata vältellä terveytensä kustannuksella.
Särkylääkepäänsärky on joillain jäänyt jopa pysyväksi. Kamalaa.
Asentoviat ovat olelleinen osa kipujen vähentämiseksi. Minusta elimistö yrittää itse lievittää kipuja väärällä asennolla, jolloin tulee kumaraksi tai mitä tahansa muutosta normaaliin.
Leikkauksissa käyneet sanovat, että kiput ovat kauan, kunnes elimistö taas tottuu uuteen parempaan asentoon.
Kantaminen tuntuu tekevän kiputiloja vähän viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Särkylääkepäänsärky on kamalaa. Tulee pitkäaikaisista suurista määristä.
Ap:n kannattaisi pyytää lääkäriltä sopivat lääkkeet. Vauva ei ole luotettava tietolähde. Ei kannata leikkiä lääkkeillä.
Alan lääkäreille saa huonosti aikoja. Minulla MRT osasta selkää jo tehty, mutta kivut eivät tietysti vähene. Olen tehnyt ihan säännöllisesti liikkeitä kolmen välilevynpullistuman takia ja artroottisen selän ja spinaalikanavan takia. Jokaiseen olisi omat liikkeet. On kai yritettävä saada leikkaukset siirtymään mahdollisimman pitkään.
Miten lonkan ja polvien leikkaukset? Ovatko helpompia ja hyviä tuloksia antavia?
Ainoastaan Tramal auttaa selkäkipuun.
Mutta sitä ei ole, enkä ota mitään. Burana+Pandol ei hermokipuun auta vähääkään, menee vain maksa turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pystyt nukkumaan kyljellään kovalla pohjalla?
Se on yllättävän mukavaa - oikeasti. Ajattelin itsekin, että olisi kipua lonkassa sekä yöllä että aamulla herätessä, mutta ei ole ollut. Kannattaa kokeilla! Sängystä en meinannut selkäkivun takia päästä ylös, mutta lattialta olen noussut joka aamu keveästi ilman kipuja, mikä tuntuu ihmeelliseltä.
Tuota olen harkinnut, mutta pelkään että sokeritoukat syö mut yön aikana, asun vanhassa kerrostalossa, v1920
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Särkylääkepäänsärky on kamalaa. Tulee pitkäaikaisista suurista määristä.
Ap:n kannattaisi pyytää lääkäriltä sopivat lääkkeet. Vauva ei ole luotettava tietolähde. Ei kannata leikkiä lääkkeillä.
Kiitos, mutta ei ole tarkoitus leikkiä sairauksilla eikä lääkkeillä. Hyvä on tietää ja vertailla omaa oloaan ja mitä itse pitää tärkeänä.
Keskustelun pohjalta eräs nainen sanoi, että 800 mg ibuprofeenia 3-4 kertaa päivässä pitää hänet jossain määrin kykenevänä päivän tehtäviin.
Minulla lääkkeet on erilaista kipujen hellittäessä tai kun olen rasittanut itseäni liikaa.
Lääkärit määräävät tai onko nykyään suosittelevat, niin ja niin paljon jotakin, mutta lääkkeitä tulehduksiin ja särkyihin on kyllä useita.
Voihan patjan päälle laittaa tukevia levyjä, ettei ole liian pehmeää. Olen yrittänyt, mutta minulla on leveät hartiat, nainen olen, joten en saanut asentoa, jossa olisin voinut nukkua.
Tulehdusperäiseen kipuun auttaa yleensä kylmäkääre, esim voi laittaa jonkun kankaan kylmävaraajan ympärille ja kokeilla hellittääkö kipu.
Itselläni on nivelrikkoja ympäri kehoa ja kylmällä niitä kipuja parentelen ja kipuvoiteella.
Hyvin harvoin tarvitsen mitään lääkkeitä.
Joskus tuli syötyä iso määrä kipulääkkeitä vuosikausia, ennen kuin löysin tuon kylmähoidon, joka minulla toimii.
Selkä on sellainen, että on pakko maata jalat koukussa. Ovat jo antaneet periksi esim hammashoidossa, että ei tarvitse maata jalat oikosenaan siinä penkissä.
Tuskin kukaan haluaa syödä liikaa lääkkeitä, mutta kun artroosikivut tai reumakivut ovat niin kokonaisvaltaisia, niin on pakko käyttää lääkkeitä. Vaihtoehtoja on monia, mutta tuskin auttavat. Ruusunmarjajauheesta, inkivääriin ja johonkin paholaisenkoura tabletteihin, olen kaikkea kyllä jo kokeillut.
Se on yllättävän mukavaa - oikeasti. Ajattelin itsekin, että olisi kipua lonkassa sekä yöllä että aamulla herätessä, mutta ei ole ollut. Kannattaa kokeilla! Sängystä en meinannut selkäkivun takia päästä ylös, mutta lattialta olen noussut joka aamu keveästi ilman kipuja, mikä tuntuu ihmeelliseltä.