Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selkäsärkyä on yöllä, enkä saanut nukutuksi. Nyt otan illalla 1 tabletin ibuprofeenia tai vastaavaa tulehdus- tai kipulääkettä.

Vierailija
05.10.2024 |

Olen huomannut, että uni tulee ja on usein yhtäjaksoisempaa aamuun saakka. Olen kärsinyt yöllä selkäkivuista ja muualla ruumista  kiusaavista artroosikivuista. Olen pitkään nukkunut huonosti ja tarvinnut nukkumiseen tabletin tai puolikkaan sellaisen, usein tsopikloonia tai alpratratsolia. Tuntuu paremmalta nukkua tulehduskipulääkkeen kanssa.

Kysynkin kuinka paljon otatte kipu- ja tulehduslääkkeitä? En tarkoita nyt, että katsoisin lääke-etiketistä vaan teidän kokemuksia käytännöstä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

evvk

Vierailija
2/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on selkäleikkauksesta toipumisen kanssa? Selkään asetettavia ruuveja ei niinkään suositella jos on mahdollisuus edes jonkinlaiseen kuntoutumiseen liikunnalla. Onko tästä kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

evvk

Ajattelinkon, että täällä on nuoria ja terveitä ihmisiä kirjoittamassa. Mutta katsotaan.

Vierailija
4/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vatsa kestää vaan panadolia. Migreeniin otan 1000 mg, olkapääsärkyyn oon ottanut nyt 500 mg yöksi. Käytän myös kipugeeliä. 

Vierailija
5/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

evvk

Vierailija
6/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ottanut edes synnyttäessäni. Lääkkeet eivät ole hyväksi ihmisen keholle ja jos sinulla on kroonisia kipuja, huumeiden pämppääminen ei ratkaise mitään. Selvitä ongelman juurisyy ja hoida se: liekö liikkumattomuus, ylipaino, liian pehmeä sänky...

Vierailija
7/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ihmiset käytä yleensä sen max annoksen mitä sitä saa vuorokaudessa ottaa. Lääkäritkin yleensä määrää sen maksimin

Vierailija
8/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasetamoolia ja kofeiinia on panadolissa.

Vierailija
9/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sa on panacof

Vierailija
10/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ottanut edes synnyttäessäni. Lääkkeet eivät ole hyväksi ihmisen keholle ja jos sinulla on kroonisia kipuja, huumeiden pämppääminen ei ratkaise mitään. Selvitä ongelman juurisyy ja hoida se: liekö liikkumattomuus, ylipaino, liian pehmeä sänky...

Ei tästä syyn selvittämisestä ole kyse, vaan ihmisellä on artroosia jaka on kulumaa ja silloin kivut voivat olla uskomattoman kovia eivätkä hellitä muulla kuin lääkkeellä tai kirurgisella toimenpiteellä. Tämä niille, jotka eivät ole tunteneet reuman tai artroosin kipuja - vielä.

Vierailija
11/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino ja liikkumattomuus...

Vierailija
12/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan kun ikää tulee ja nivelet alkaa rapistumaan. Tulee normaalia kulumaa sinne sun tänne. Niin ja Urheilijat ja tanssijat ne vasta kipeitä ovatkin. 

Vierailija
13/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni murtui olkaluu taannoin, hetkellisen avun sain Panacodista, lähinnä nukahtamiseen. Parin tunnin kuluttua särky ennallaan. Tämä taisi jäädä krooniseksi kivuksi, päivät sujuu lääkkeittä. Iltaisin otan 2 Paratabsia yötä varten, joilla nukun aamuyöhön. Joskus otan aamuyöstä särkyyn yhden Paratabsin. Yöt ovat helvettiä, ilman särkylääkkeitä.

Vierailija
14/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla selkäkivut tulevat ilmeisesti stressistä. Alaselkä oli jo niin kipeä hetken etten meinannut arjessa pärjätä - epätoivoisena ratkaisuna siirryin lattialle nukkumaan (Ikean karvamatto+pyyhe+lakana alustana) ja heti ekan yln jälkeen tilanne oli huomattavasti parempi. Nyt yli viikon jälkeen en enää suostu nukkumaan peruspatjalla. Uni on huomattavasti laadukkaampaa ja selkäkipu 80% vähäisempää. Liikunta on myös auttanut. Lääkkeitä on halua syödä, joten niihin en osaa mitään sanoa.

N31, ei ylipainoa

Vierailija
15/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sa on panacof

Panacodissa on parasetamoolia ja kodeiinia.  En minä tätä käytä, kun se ei auta minun kipuihini.

Vierailija
16/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla selkäkivut tulevat ilmeisesti stressistä. Alaselkä oli jo niin kipeä hetken etten meinannut arjessa pärjätä - epätoivoisena ratkaisuna siirryin lattialle nukkumaan (Ikean karvamatto+pyyhe+lakana alustana) ja heti ekan yln jälkeen tilanne oli huomattavasti parempi. Nyt yli viikon jälkeen en enää suostu nukkumaan peruspatjalla. Uni on huomattavasti laadukkaampaa ja selkäkipu 80% vähäisempää. Liikunta on myös auttanut. Lääkkeitä on halua syödä, joten niihin en osaa mitään sanoa.

N31, ei ylipainoa

*Siis en halua syödä

Vierailija
17/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli vaihdevuodet ja kaikenlaista ihme kipua ja kremppaa. Otan joka päivä yhden Buranan ja olo melkein normaali. Tulehduskipulääkkeitä ei saisi käyttää pitkää aikaa mutta ihan sama. Monet joutuu vetään vaikka mitä pillereitä ja ovat yhä hengissä. 

Vierailija
18/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on selkäleikkauksesta toipumisen kanssa? Selkään asetettavia ruuveja ei niinkään suositella jos on mahdollisuus edes jonkinlaiseen kuntoutumiseen liikunnalla. Onko tästä kokemuksia?

Jos pärjäät ilman selän luudutusleokkausta, niin älä mene. Aiheuttaa liikerajoituksia selkään.

Kipuun: Voit syödä esim viikon ajan Panadol 1gx3 ja Burana 800 mg x3, jos et ole allerginen noille tai sinulla ei ole verenohennuslääkettä käytössä. Jos kipu ei helpota, mene lääkäriin. 

Selkäkivuissa kevyt liike(kävely) on hyväksi. Voit kokeilla hierontaa esim tennispalolla, jos pystyt ja kylmäpakkausta.

Vierailija
19/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystyt nukkumaan kyljellään kovalla pohjalla?

Vierailija
20/33 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

evvk edelleen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi