Miksi ihmiset, etenkin vanhukset, tuijottavat?
Onko oikeasti niin tylsää, että pitää kiinteästi tuijottaa vieraita ihmisiä? Usein jopa kun vastaa katseella ja tuijottaa pitkään takaisin, niin silti edelleen jatkavat kääntämättä päätään pois. Ovatko valot jotenkin pois päältä näillä ihmisillä?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt ymmärrä jos tuijottaa pitkään takas,nii miks sen toisen tuijotus ihmetyttää? Miks sä tuijotat pitkään takas? Hä? Valothan ne on sultakin pois.
Olet selvästi varsin jälkeenjäänyt.
Et siis osaa lukea. Tai et ymmärrä lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin joskus muistelen kuulleeni että tuijottaminen on epäkohteliasta. Tämä ei taida sitten pitää paikkaansa.
Hyvin epäkohteliasta se onkin. Tätä juuri ihmettelen. Ja tulee sellainen mielikuva, ettei kaikki ole ihmisellä kotona, kun melkein suu ammollaan toista tuijottaa. -ap
Vanhukset ja pikkulapset ovat yllättävän samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auta armias, jos vastassa on vammainen.
Voin vain kuvitella. Itse olen ihan tavallisen näköinen ihminen. Ei räikeää tyyliä, tatskoja tai mitä tahansa muuta mitä jotkut saattaisivat äimistellä. Mutta silti näitä tapauksia tulee vastaan. Äskenkin olin tamppaamassa mattoja pihalla ja vanhuksia alkoi kerääntymään tuijottelemaan. Oli ilmeisesti kiinnostava tapahtuma. :D -ap
Se on se ääni. Kun pidät ääntä niin he ajattelevat että haluat huomiota.
Moukka miksi kyselet tyhmiä saatana.
Niillä on ns. valot päällä muttei ketään kotona
Vierailija kirjoitti:
Näkö voi olla heikko, yrittää hahmottaa mitä näkee. Toinen vaihtoehto on kasvatus, ihmisiä pyrittiin ennen katsomaan silmiin.
Mua on ainakin ohjeistettu katsomaan silmiin kun puhutaan toiselle, ei tuijottamaan satunnaisia ihmisiä muuten vain katsekontaktia etsien
"KIKKI tuijottaa minua" on yksi gdiagnoosi sekin. En usko terapian auttavan, mutta voisit kokeillaa.
Vierailija kirjoitti:
Moukka miksi kyselet tyhmiä saatana.
Tuijottelija paljastunut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Minua tuijottavat erityisesti vauvat ja pienet lapset. Se on jotenkin kiusallista, vaikka ihan söpöäkin.
Sinä olet heidän mielestään mielenkiintoisen näköinen. Yleensä hyvännäköinen.
Mielenkiintoinen teoria. Ehkä kiusallisinta tuossa on se, etten tiedä miten asiaan pitäisi reagoida. Lasten vanhemmat eivät välttämättä huomaa että lapsi tuijottaa, eli sitten jos hymyilen takaisin ja huomaavatkin sen, voi syntyä aivan vääränlainen kuva tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
"KIKKI tuijottaa minua" on yksi gdiagnoosi sekin. En usko terapian auttavan, mutta voisit kokeillaa.
diagnoosi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Minua tuijottavat erityisesti vauvat ja pienet lapset. Se on jotenkin kiusallista, vaikka ihan söpöäkin.
Sinä olet heidän mielestään mielenkiintoisen näköinen. Yleensä hyvännäköinen.
Mielenkiintoinen teoria. Ehkä kiusallisinta tuossa on se, etten tiedä miten asiaan pitäisi reagoida. Lasten vanhemmat eivät välttämättä huomaa että lapsi tuijottaa, eli sitten jos hymyilen takaisin ja huomaavatkin sen, voi syntyä aivan vääränlainen kuva tilanteesta.
Kyllä lapselle nyt saa huoletta hymyillä takaisin. :D
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, mites tuo lukihäiriösi sitten?
Ovat vaan yksinäisiä eikä ole muuta tekemistä kuin katsella ihmisiä. Ei sen kummenpaa. Voisi kysyä nuoremmilta että miksi tuijotat puhelinta.
Mamma, miks tuo mies tuijottaa.... Oli takavuosien hitti. 😁
On se aapeen elämä mennyt tosi ankeeksi kun vanhuksetkin on jo alkaneet tuijotella. Minua tuijottelee etupäässä vain nuoret, raamikkaat miehet.
Vanhoilla ihmisillä ei varmastikaan omassa elämässä ole enää mitään sisältöä, ja siksi tuijottavat muita. Olen usein jäänyt tuijottamaan takaisin, ja menee aina hetki ennenkuin eläkkeensaaja tajuaa kääntää katseensa pois, ja sittenkin kääntää sen takaisin melkein heti. Silloin kysyn aina että onko joku ongelma tai olenko kenties tuijottajalle velkaa. Vasta sitten tajuavat olla tuujottamatta.
Munkin iäkäs sukulainen joko katselee parvekkeeltaan tai ikkunastaan ohimeneviä ihmisiä. Ei niillä ole mitään tekemistä.
Olet ilmeisesti itse tällainen kyylä, joka on nyt loukkaantunut.