Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi häädöt ovat lisääntyneet?

Vierailija
05.10.2024 |

Eivätkö ihmiset enää välitä vuokrien maksuista vai miksi haluavat vaihtaa asumismuotoa tällä tavoin?

Pääseekö tuolla tavoin paremmin asuntojonojen kärkeen? Jos kyse olisi varattomuudesta niin jotenkin ymmärtäisin, mutta miten niin moni olisi muuttunut varattomaksi samaan aikaan?

Vuokrien hinnan korotuksetkin ovat olleet vain muutamia kymppejä joten siitäkään ei voi olla kyse kun kuitenkin ovat kyenneet aiemminkin kyenneet vuokransa maksamaan.

Ei ihmisen elämä voi olla muutamasta kympistä kiinni, ottaen huomioon ,että tulot ovat pysyneet samansuuruisina ja vuokrat kohonneet vain hieman.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ap on pitänyt päätään viimeiset puolitoista vuotta, kun tällaista ihmettelee? Purraorpo hallitus leikkaa kaikesta kaikkein köyhimmistä, joten miten lopputuloksena voi olla muuta kuin häätöjä ja asunnottomuutta?

Suojaosuuden poisto saa ihmiset muuttamaan halvempiin kämppiin, mutta tupakointi savuttomissa taloissa ja muu riehuminen saa ihmisille häädön. Häätö on näissä tapauksissa on täysin itseaiheutettu.

Höpö höpö ei niitä halvempia asuntoja edes löydy.

No ei, jos pitää olla uudehko tai ainakin vastaremontoitu saunallinen kaksio pk-seudulla. On se kumma kun yhteiskunnan piikkiin ei saa asua niin kalliisti kuin haluaa juuri siellä missä haluaa.

Älä viitsi antaa väärää kuvaa. Halvempia asuntoja ei ole.

Vierailija
42/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha saunallinen aso-kaksio on halvempi kuin uusi vuokrayksiö per kuukautta kohti.

Ja älä viitsi länkyttää, että tuilla pitää kustantaa saunallinen kaksio, ihan itse maksoin omasta palkasta koko elämämisen ja asumisen, mutta vika nimenomaan olikin siinä!

Olisi  mielummin pitänyt palata täysin työllisestä täysin työttömäksi työnhakijaksi ja toimeentuloasiakkaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkä nuo häädetyt ihmiset laitetaan? Ei kai heitä voi kadulle jättää? Oikeus asuntoon on kirjattu lakiin. Kriisimajoitukset ynnä muut tulee kovin kalliiksi.

Vierailija
44/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Hekalla jolla on nyt paljon häätöjä, vuokrat ovat nousseet kovasti samalla kun tukia on leikattu.

Vierailija
45/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi mutta minua jaksaa aina naurattaa nämä hassut perustelut sille miksi menee niin huonosti ja kuitenkin se syyllinen näihin tilanteisiin on siellä selittelijän peilissä.

Kertokaas minulle köyhälle, että miten minulla, tavallisella duunarilla ,pienellä 3200€ kuukausipalkalla kituuttavalla on kolme asuntoa joista kaksi on vuokrattuina vaikka olenkin syntymästäni asti ollut pienituloinen? Enkä ole mikään kouluja käynyt akateemikko saati insinööri vaan ihan peruskoulu pohjalta ponnistelen edelleenkin.

Miten tyhmä ja yksinkertainen ihmisen oikeastaan täytyy olla, että päätyy elämään pelkillä valtion avustuksilla? 

Huvitatte minua niin suuresti, että lähden pankkiin nauramaan teidän höpö höpö juttujanne.  Aikuiset ihmiset 😂

Vierailija
46/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinpitämättömyys, jos on vaikkapa yh-äiti niin sossu tulee aina hätiin ja maksaa rästivuokrat, vuokravakuudet, muutot jne. Miksi ei siis bilettäisi tukirahoja menemään?

Vierailija
47/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi mutta minua jaksaa aina naurattaa nämä hassut perustelut sille miksi menee niin huonosti ja kuitenkin se syyllinen näihin tilanteisiin on siellä selittelijän peilissä.

Kertokaas minulle köyhälle, että miten minulla, tavallisella duunarilla ,pienellä 3200€ kuukausipalkalla kituuttavalla on kolme asuntoa joista kaksi on vuokrattuina vaikka olenkin syntymästäni asti ollut pienituloinen? Enkä ole mikään kouluja käynyt akateemikko saati insinööri vaan ihan peruskoulu pohjalta ponnistelen edelleenkin.

Miten tyhmä ja yksinkertainen ihmisen oikeastaan täytyy olla, että päätyy elämään pelkillä valtion avustuksilla? 

Huvitatte minua niin suuresti, että lähden pankkiin nauramaan teidän höpö höpö juttujanne.  Aikuiset ihmiset 😂

Mukavaa päivänjatkoa.

48/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ei ole sellaisia kykyjä että pystyisivät huolehtimaan itsestään ja asioistaan. Aina tällaisia ihmisiä on ollut.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
49/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välinpitämättömyys, jos on vaikkapa yh-äiti niin sossu tulee aina hätiin ja maksaa rästivuokrat, vuokravakuudet, muutot jne. Miksi ei siis bilettäisi tukirahoja menemään?

Otetaanpa lapsilisät pois kaikilta äideiltä, entäpä sitten? Sitäpaitsi yh-äidit eivät ole Suomessa köyhiä vaan saavat paljon enemmän rahaa kuin yksinelävät työttömät.

Vierailija
50/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat ovat nousseet aivajän järkyttävästi ja tulot ei oikeastaan ole noussut. Yrittäjien, omistajien ja sijoittajien pohjaton rahan ahneus on syynä tähän

Vierailija
51/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunhan se pitäisi kertoa miten sinulla on pienituloisena varaa useampaan asuntoon kun kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla. Eli sinulla on jotain pimeää rahaa? Sitäpaitsi pienituloinen ei tienaa yli kolme tonnia vaan alle kaksi tonnia, useimmin kyllä alle tonnin.

Vierailija
52/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muuttajat ei vuokria maksele ihan yleistä maailmalla että muuttajat jättää vuokrat maksamatta eikä saa millään ulos asunnoista.

Vierailija
53/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Monella ei ole sellaisia kykyjä että pystyisivät huolehtimaan itsestään ja asioistaan. Aina tällaisia ihmisiä on ollut.

Aika moni ei kykenisi pärjäämään yksin. Aina eläneet puolison rahoilla ja lapsilisillä. Koittakaapa kerrankin elää täysin yksin, ilman mitään tukiverkostoja, ilman puolisoja, ilman lapsilisiä!

Vierailija
54/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkä nuo häädetyt ihmiset laitetaan? Ei kai heitä voi kadulle jättää? Oikeus asuntoon on kirjattu lakiin. Kriisimajoitukset ynnä muut tulee kovin kalliiksi.

Höpsö 🙂. 

Oikeus asuntoon on siitä hassu asia, että vaikka oikeus olisikin , niin ilmaiseksi sitäkään ei saa. Edelleen nuo tuki rajoitukset pätevät, eikä tilanne muutu mihinkään.

Se, että valtio omisteisia asuntoja ei käytännössä ole lähestulkoon lainkaan ja kaupunkien asuntoihin tahtoo olla vuosien jonot ei tilannetta juurikaan muuta sen koommin. Jos vapaita asuntoja onkin niin nekin ovat kelan asumistuki normit ylittäviä asuntoja niin kooltaan kuin hinnoiltaankin.

Sinun, pikku paskiaisen kannattaa ihan kiltisti, vaikka persettä myymällä, maksaa vuokrasi kitisemättä tai vääjäämättä päädyt vuosiksi kaduille asumaan. 

Terveisin omakotitalonsa lattialla kierien kikattava työssä käyvä maalaistollo 🤣 

Mene sinäkin töihin. Se kannattaa.👋 

Vierailija
55/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pummit eivät enää asua ilmaiseksi.

Rauhoitu ja kirjoita seuraavalla kerralla oikein.

Vierailija
56/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ja jos on sivistysvaltio. niin heikoimmista ja kaikista haavoittuvimmista pidetään huolta. Meillä nyt ne häädetään kadulle.

Vierailija
57/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha saunallinen aso-kaksio on halvempi kuin uusi vuokrayksiö per kuukautta kohti.

Ja älä viitsi länkyttää, että tuilla pitää kustantaa saunallinen kaksio, ihan itse maksoin omasta palkasta koko elämämisen ja asumisen, mutta vika nimenomaan olikin siinä!

Olisi  mielummin pitänyt palata täysin työllisestä täysin työttömäksi työnhakijaksi ja toimeentuloasiakkaaksi.

ASO asuntoon EI saa enää asumistukea se lasketaan kategoriaan omistusasunto.

Kelan ohjeiden mukaan tuo aso oikeus pitää myydä pois. Olet hölmö kuin neanderthaalia muistuttava piereskelevä makaki apina.

Vierailija
58/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yksi hyvä syy välttää yyhhoo äitejä.

Vierailija
59/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ettei tuollaista lakia ole .

Oikeus asuntoon toki on, mutta pakkoa sen antamiseen ei ole. Eikä varsinkaan vastikkeetta.

Vierailija
60/80 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Aika moni ei kykenisi pärjäämään yksin. Aina eläneet puolison rahoilla ja lapsilisillä. Koittakaapa kerrankin elää täysin yksin, ilman mitään tukiverkostoja, ilman puolisoja, ilman lapsilisiä!

Olen ikäni elänyt ilman puolisoa ja ilman lapsilisiä ja pärjännyt vallan mainiosti. Suurin virhe minkä mies voi tehdä on ottaa se puoliso ja paukauttaa se vielä paksuksikin.

Niitäpä sitten elätät ja vaikka tekisitkin siitä naisesta yyhhoon niin silti makselet sen 18 vuotta. Ja jos Mies on täysi ääliö niin hän ottaa naisekseen jonkun toisen jo kertaalleen hylkäämän tuotteen , eli yyhhoo naisen. Siinä sitä rahanmenoa sitten riittääkin.