Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko muille paha mieli Linkediniä selaillessa?

Vierailija
05.10.2024 |

Kaikilla tuntuu olevan hyvä ja mielenkiintoinen työpaikka, uusia urasaavutuksia ja suoritettuja tutkintoja. 

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikojen alussa olin muutaman viikon LinkedInissä, mutta en viihtynyt, eikä minun muutaman hengen verkostossanikaan ollut hurraamista. Jokunen vuosi sitten vanhenin ja minusta tuli pitkäaikaistyötön. Jouduin akateemisten viisikymppisten työnhakukurssille, jossa oli käytännössä pakko olla LinkedInissä. Kuusi kurssikaveriani ovat nyt LinkedIn-kontakteinani, mutta en tunnistaisi heitä, jos kävelisivät vastaan. En ole tullut poistaneeksi profiiliani, vaikken käytä sitä mihinkään. Siellä on muutama kymmenen kontaktia, mutta suurinta osaa en muista ja ainakin kaksi heistä on jo manan majoilla. Ja LinkedInissä.

Jos tulisi surullinen olo siitä, että toiset etenevät, voin muistella yhtä kontaktiani, joka tuottaa LinkedIniin sisältöä tauotta ja näyttää todelliselta menestyjältä. Oikeasti hän on lähinnä vaihtanut työpaikkaa pakon edessä, koska on erittäin vaikea työntekijä ja työtoveri. Yhteisessä työpaikassamme hänelle sanottiin, että hän voi joko lähteä itse tai tulla irtisanotuksi. Hän vaihtaa työpaikkaa parikin kertaa vuodessa, ja kovan mainostamisen ansiosta uusi paikka aina löytyy. Ilman LinkedIniä hänenkin uransa olisi kuulopuheiden varassa. Ei ole syytä kadehtia.

Vierailija
62/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että olisit surullinen asiasta laadi suunnitelma miten sinäkin saisit sellaisen uran kuin nämä muut ihmiset. Jos sulla ei ole tutkintoa ja sellaisen haluat niin mikset lähde tätä hankkimaan?

"Se tässä harmittaakin eniten, että en tutkinnoista huolimattakaan onnistu työllistymään ja opiskelukaverit revittiin suunnilleen jo koulun penkiltä uraputkeen.

Ap"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän