Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko muille paha mieli Linkediniä selaillessa?

Vierailija
05.10.2024 |

Kaikilla tuntuu olevan hyvä ja mielenkiintoinen työpaikka, uusia urasaavutuksia ja suoritettuja tutkintoja. 

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen olet omana itsenäsi?

Vääränlainen.

Ap

Okei, oletko havainnut itsessäsi/tekemisessäsi mitään kehitettevää vai oletko sitä mieltä ettö nykyinen oma itsesi on riittävän hyvä?

Etkö osaa lukea? Oma itseni ei ole riittävän hyvä, mutta en pysty muuttumaan toisenlaiseksi ilman, että alan esittää. Ongelma on mun persoonassa eikä työtaidoissa tai koulutuksessa.

Ap

No kehitä sitten persoonaasi.

Vierailija
42/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä selannut😁 Eikä minulla ole luonnollisesti tehtynä sinne profiilia. Aina on kuitenkin ollut vakituinen työpaikka. Ei ilmeisesti siis mikään välttämättömyys ainakaan opetusalalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on silmälumetta, kiiltokuvaa, jossa leikitään titteleillä ja seuraajien määrällä.

Tuskinpa ne työpaikat silmänlumetta on. Seuraajien määrä ei minua kiinnosta.

Ap

Sinänsä on. Saatu kenkää duunista ja sitte menty jonnekin. Myös kaunisteltu duuneja mitä tekee ja tehnyt 

Vierailija
44/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen sun tuskan hyvin. Itselläkin sama tilanne, että tutkinto löytyy ja sinnepäin -työpaikkoja historiassa, mutta en mä koskaan ole missään haussa se ykkösvalinta tai muutenkaan tehnyt mitään oman alan huippujuttuja tai mitään erikoisempaa. Ihan vain massaa, ja se ei tunnu riittävän mihinkään. Enkä yhtään tiedä, että mikä se juttu on, mikä tekee joistakin ihmisistä menestyjiä, pidettyjä ja haluttuja tekijöitä. Tutkintoja saan kyllä aikaan, mutta se ei ole se, mitä suhdepelissä lopulta ratkaisee, vaan siihen päälle tarvitsisi sen jonkun lisätekijän, joka muilla ihmisillä tuntuu olevan.

Vierailija
45/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä onko se epäaitoa. Jotkut on ihan oikeasti sellaisia että elämän isot asiat on keskiluokkainen työnimike ja aikaansaannokset on näitä linkedin juttuja.

Eikä siinä ole mitään pahaa vaikka itseäni se vähän ällöttää. Asia on tietysti toinen jos tuomitaan huonoksi ihmiseksi jos ei ole innolla mukana.

Itse heräsin tällaiseen elämisen muotoon vasta pari vuotta sitten - enkä uskonut sitä vielä silloinkaan todeksi ennen kuin eräs ihminen tosissaan _suuttui_ minulle, ja huusi, että ura ja raha edellä mennään ja eletään kuule! 😳😅

Etenkin miehillä ikäluokassa 45-60+ tällainen status ja aikaansaannokset elämän prioriteetteina on totisinta totta, ja jos ne pois otettaisiin, niin elämä loppuisi siihen - kirjaimellisesti. Kaikkea sitä.

Vierailija
46/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkkari on paremman keskiluokan ja sitä ylempänä olevien rinkirunkkauspiiri. Siellä elämän suurimpina murheina on se, että pitääkö kerran kuukaudessa käydä pakon sanelemana toimistolla, kun etätyö on niin kivaa. Tai että sähköauton lataamisen veroetu työpaikoilla päättyy parin vuoden päästä. Linkkari on täynnä tyyppejä, joilla on fancy titteli, vaikka työ itsessään olisi excelin täyttämistä ja pomon powerpointtien oikolukemista. 90% siellä olevista on job-hoppereita, joilla pisin työsuhde yhtään missään on maksimissaan kolme vuotta. Siellä masturboidaan joukolla sille, kun myyntimies mynttinen on kirjoittanut omakustannekirjan myynnin koutsaamisesta tai jonkun firma on saanut sijan #17 jossain Vekkulein työpaikka 2024 -kilpailussa. Epäaitoa, tekopyhää ja aika vastenmielistä.

Tämä. Pääosin aika kuvottavaa jengiä. Ihmisyyden paariaa.

Vierailija
47/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tutkinnot ja linkkarissa 500+ kontaktia ja kaikki heistä ovat sellaisia jotka oikeasti tunnen (en hyväksy pyyntöjä jos en oikeasti tunne henkilöä), mutta profiilissani ei ole edes valokuvaa. Mielestäni aika on ajanut linkkarin ohi. 

Vierailija
48/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse linkkaria työn saamiseen. Sun kannattaisi kohottaa itsetuntoasi.

Vierailija
49/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli kyllä tällä viikolla. Omalla alallani toimiva henkilö postasi että "tarjoan itseni viikoksi ilmaiseksi työntekijäksi" ja perusteli, miksi firman kannattaa ottaa hänet viikoksi ns. kokeiluun. Selitti, mitä kaikkea siinä ajassa ehditään, ja että jos tykkäätte, niin olen valmis jatkoon.

Tämä kun vielä yleistyy, että koeajan sijaan pitää käydä joka firmassa tekemässä viikko tai kaksi ilmaista työtä, niin siinähän ollaan. Todella surullista.

Mitä surullista siinä on jos saa typaikan? Sekö että laiskat asennetyöttömät saavat vielä vähemmän työtarjouksia? Vai mikä?

Vierailija
50/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä selannut😁 Eikä minulla ole luonnollisesti tehtynä sinne profiilia. Aina on kuitenkin ollut vakituinen työpaikka. Ei ilmeisesti siis mikään välttämättömyys ainakaan opetusalalla.

Ei ole välttämätön jos ei halua elämässä ja urallaan eteenpäin. Jos ei halua uusia haasteita ja kehitystä vaan toivoo taantumista ja hiljaista riutumista niin kannattaa olla verkostoitumatta.

Vierailija
51/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua lähinnä naurattaa se. Kaikki työt jostain puhelinmyyjästä lähtien yritetään saada kuulostamaan niin erikoisilta ja hienoilta ja tosiaan ne muka syvälliset pohdinnat. Käyn linkkarissa tyyliin kaksi kertaa vuodessa, profiilini on melko tyhjä. Joskus katselen siellä työpaikkoja. 

Vierailija
52/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkeron on ihan pelletouhua. Noloa, että omanikäiset eli keski-ikäiset jaksaa siellä hehkuttaa työjuttuja. Olen itse aivan hyvässä työssä ja tyytyväinen. Ei enää mitään tarvetta lähteä tuohon vouhotukseen. Onneksi en ole koskaan lähtenytkään. Ja hyvin on ura edennyt.

Vierailija
53/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkeron=LinkedIn 🤣🤣🤣

Vierailija
54/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä onko se epäaitoa. Jotkut on ihan oikeasti sellaisia että elämän isot asiat on keskiluokkainen työnimike ja aikaansaannokset on näitä linkedin juttuja.

Eikä siinä ole mitään pahaa vaikka itseäni se vähän ällöttää. Asia on tietysti toinen jos tuomitaan huonoksi ihmiseksi jos ei ole innolla mukana.

Itse heräsin tällaiseen elämisen muotoon vasta pari vuotta sitten - enkä uskonut sitä vielä silloinkaan todeksi ennen kuin eräs ihminen tosissaan _suuttui_ minulle, ja huusi, että ura ja raha edellä mennään ja eletään kuule! 😳😅

Etenkin miehillä ikäluokassa 45-60+ tällainen status ja aikaansaannokset elämän prioriteetteina on totisinta totta, ja jos ne pois otettaisiin, niin elämä loppuisi siihen - kirjaimellisesti. Kaikkea sitä.

Jep. Työuran (ja elämän) loppupuoliskolla mesominen sen kuin pahenee. Voi ihmistä.

Vierailija
55/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tule, vaikka tällä hetkelläkin olen itse työtön.

En ymmärrä miksi joillakin tulee paha mieli siitä, että jollain on hyvä työpaikka tai jotain, siellä on paljon myös työttömiä, katso sitten vaan niiden postauksia, äläkä niiden joilla menee tosi hyvin.

Vierailija
56/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen sun tuskan hyvin. Itselläkin sama tilanne, että tutkinto löytyy ja sinnepäin -työpaikkoja historiassa, mutta en mä koskaan ole missään haussa se ykkösvalinta tai muutenkaan tehnyt mitään oman alan huippujuttuja tai mitään erikoisempaa. Ihan vain massaa, ja se ei tunnu riittävän mihinkään. Enkä yhtään tiedä, että mikä se juttu on, mikä tekee joistakin ihmisistä menestyjiä, pidettyjä ja haluttuja tekijöitä. Tutkintoja saan kyllä aikaan, mutta se ei ole se, mitä suhdepelissä lopulta ratkaisee, vaan siihen päälle tarvitsisi sen jonkun lisätekijän, joka muilla ihmisillä tuntuu olevan.

Erittäin harvoilla on, koska jos kaikilla muilla olisi paitsi sinulla, et olisi massaa, vaan poikkeava yksi yksilö. Ei kaikki voi olla voittajia. Kun juoksukilpailuun lähtee tuhat juoksijaa, vain yksi voittaa, pari seuraavaakin saa mitalit, mutta kaikki ne muut on massaa, ja ilman sitä massaa ei olisi voittajia, jos ne kolme tyyppiä jotka saa mitalit  juoksisi keskenään, niin eihän se voittaminen tuntuisi miltään, 

Vierailija
57/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetusalalla, lol. No ei varmaan joo, eiköhän LinkedIn ole suunnattu enimmäkseen STEM aloille. Et nyt ihan ole kohderyhmää.

Vierailija
58/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite laitoin linkkarin c.v.hen, että on pitköaikaista  kokemusta lastensuojelusta, sosiaalihuollosta ja vankeinhoidosta: lapset otettiin huostaan, kun jouduin istumaan kolmen vuoden kakun.

Vierailija
59/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tule, vaikka tällä hetkelläkin olen itse työtön.

En ymmärrä miksi joillakin tulee paha mieli siitä, että jollain on hyvä työpaikka tai jotain, siellä on paljon myös työttömiä, katso sitten vaan niiden postauksia, äläkä niiden joilla menee tosi hyvin.

Sen takia, että jää ulkopuolelle tästä porukasta jatkuvasti. 

Vierailija
60/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että olisit surullinen asiasta laadi suunnitelma miten sinäkin saisit sellaisen uran kuin nämä muut ihmiset. Jos sulla ei ole tutkintoa ja sellaisen haluat niin mikset lähde tätä hankkimaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän